• Посилання скопійовано

Визначити можливу ціну реалізації товару можна орієнтуючись на ціни аналогічних товарів на ринку

Як визначити чисту вартість реалізації товару при проведенні уцінки?

Відповідно до п. 26 П(С)БО 9, чиста вартість реалізації товару визначається по кожній одиниці запасів вирахуванням з очікуваної ціни продажу очікуваних витрат на завершення виробництва і збут.

Отже, чистою вартістю реалізації товару може бути ціна реалізації запасів за мінусом витрат, які підприємство понесе у майбутньому під час реалізації таких запасів.

Визначити можливу ціну реалізації товару не складно: підприємство може орієнтуватись на ціни аналогічних товарів на ринку.


 

Тепер слід з'ясувати, що таке ціна товару? Так, наприклад, у Методологічних положеннях щодо організації статистичного спостереження за змінами цін (тарифів) на споживчі товари (послуги) і розрахунку індексу споживчих цін, затверджених наказом Держкомстату від 14.11.2006 р. №519, термін «ціна» означає грошове відображення вартості товару (послуги) за його кількісну одиницю. Податковим кодексом на сьогодні передбачено, що ПДВ становить 20% бази оподаткування і додається до ціни товарів (робіт, послуг). Тому слід вважати, що ціна — це грошове відображення вартості товару без ПДВ. З цього випливає, що облікова вартість товару повинна бути не на рівні ціни його продажу на ринку, а як мінімум менша на суму ПДВ. Тому якщо у товарному звіті продавця товар слід обліковувати за продажною ціною, то для складання балансу від цієї суми треба відняти ПДВ.

Як визначити витрати, які підприємство понесе у майбутньому під час реалізації товару? Як варіант, можна визначати витрати на збут уціненого товару як відношення витрат на збут минулого звітного періоду до обсягів продажу за цей період.

У п. 29 П(С)БО 9 зазначено, що у примітках до фінансової звітності слід розкрити інформацію про балансову (облікову) вартість запасів, відображених за чистою вартістю реалізації. З цього випливає, що від бухгалтера вимагається ведення обліку чистої вартості реалізації запасів та їх облікової вартості. Інакше кажучи, в обліку на одному зі субрахунків має бути відображено різницю між ціною продажу товару, наприклад згідно з товарним звітом продавця у магазині, і чистою вартістю його реалізації, на зразок відображення націнки: дані товарних звітів відповідають даним субрахунка 282, а дані субрахунка 285 дозволяють визначити первісну вартість товару. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Брюховицький Василь

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»