• Посилання скопійовано

Адміністративні витрати благодійного фонду: відображення в бухобліку

Які бухгалтерські проведення застосовує благодійний фонд для обліку отримання коштів на статутну діяльність та їх витрачання на адміністративні витрати? Надайте типові кореспонденції рахунків від моменту надходження цільового фінансування до відображення адміністративних витрат

Облік адміністративних витрат благодійного фонду ведеться через рахунки 48 «Цільове фінансування і цільові надходження», 92 «Адміністративні витрати» та 718 «Дохід від безоплатно одержаних оборотних активів». Отримані кошти спочатку визнаються цільовим фінансуванням, а дохід визнається лише в момент понесення витрат і в сумі, що дорівнює цим витратам.​

Обґрунтування

Бухгалтерський облік операцій, пов'язаних з адміністративними витратами благодійного фонду, відбувається в кілька етапів.​

 

Етап 1. Отримання коштів на статутну діяльність

Отримана благодійна допомога (грошові кошти) не визнається доходом одразу. Вона вважається цільовим фінансуванням і обліковується на рахунку 48 «Цільове фінансування і цільові надходження».​

Проведення: Дт 311 «Поточні рахунки в національній валюті» Кт 48 «Цільове фінансування і цільові надходження».​

 

Етап 2. Здійснення адміністративних витрат

Адміністративні витрати — це загальногосподарські витрати, спрямовані на обслуговування та управління організацією (наприклад, оренда офісу, заробітна плата адміністративного персоналу, комунальні послуги, банківські комісії). Склад таких витрат визначено п. 18 НП(С)БО 16, а відображаються вони на рахунку 92 «Адміністративні витрати».​

Проведення:

  • Дт 92 Кт 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» — на вартість отриманих послуг (оренда, консультації)​;
  • Дт 92 Кт 661 «Розрахунки за заробітною платою» — на суму нарахованої зарплати адмінперсоналу​;
  • Дт 92 Кт 651 «За розрахунками із загальнообов'язкового державного соціального страхування» — на суму нарахованого ЄСВ;
  • Дт 92 Кт 311 — на суму сплаченої банківської комісії​.

 

Етап 3. Визнання доходу

Згідно з п. 16-19 НП(С)БО 15, цільове фінансування визнається доходом протягом тих періодів, в яких були понесені витрати, пов'язані з виконанням умов цього фінансування. Отже, одночасно з визнанням адміністративних витрат необхідно визнати дохід на ту саму суму.​

Проведення: Дт 48 Кт 718 «Дохід від безоплатно одержаних оборотних активів».​

 

Етап 4. Закриття рахунків на фінансовий результат

Наприкінці звітного періоду рахунки доходів і витрат закриваються на фінансовий результат (рахунок 79 «Фінансові результати»).​

Проведення:

  • Дт 791 «Результат операційної діяльності» Кт 92 — списання суми адміністративних витрат;
  • Дт 718 Кт 791 — списання суми визнаного доходу.

Приклад бухгалтерських проведень

№з/п

Зміст господарської операції

Дебет

Кредит

Сума, грн

1.

Отримано благодійну допомогу на банківський рахунок

311

48

100 000

2.

Нараховано орендну плату за офіс

92

631

15 000

3.

Нараховано заробітну плату директору та бухгалтеру

92

661

40 000

4.

Нараховано ЄСВ на заробітну плату

92

651

8 800

5.

Одночасно визнано дохід на суму понесених адміністративних витрат (15 000 + 40 000 + 8 800)

48

718

63 800

6.

Сплачено за оренду

631

311

15 000

7.

Виплачено заробітну плату

661

311

40 000

8.

Сплачено ЄСВ

651

311

8 800

9.

Наприкінці періоду списано витрати на фінансовий результат

791

92

63 800

10.

Наприкінці періоду списано дохід на фінансовий результат

718

791

63 800

Розмір адміністративних витрат благодійної організації не може перевищувати 20% її доходу у поточному році. Це прямо передбачено ч. 3 ст. 16 Закону «Про благодійну діяльність та благодійні організації». Базою для розрахунку є саме дохід, визнаний у бухгалтерському обліку (тобто суми, відображені на рахунках класу 7), а не загальна сума отриманих пожертв. Перевищення цього ліміту є порушенням вимог законодавства про благодійну діяльність.

***

Читайте також:

Увага! Ця відповідь надана новим сервісом ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту» та перевірена фахівцями редакції.

Спробуйте сервіс просто зараз і переконайтесь у його зручності.

Поставте ваше запитання

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: ШІ-консультант від «Дебету-Кредиту»

Рецензент: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік самостійно виготовленого вібросита як ОЗ
    Підприємство самостійно виготовило вібросито для власних потреб, яке відповідає критеріям основних засобів. Які бухгалтерські проведення необхідно виконати для відображення створення та введення в експлуатацію цього об'єкта ОЗ?
    Сьогодні 18:196
  • Адміністративні витрати благодійного фонду: відображення в бухобліку
    Які бухгалтерські проведення застосовує благодійний фонд для обліку отримання коштів на статутну діяльність та їх витрачання на адміністративні витрати? Надайте типові кореспонденції рахунків від моменту надходження цільового фінансування до відображення адміністративних витрат
    Сьогодні 17:197
  • Оприбуткування товару за умовами EXW з доставкою "Новою Поштою": період та обґрунтування
    Постачальник передає товар на умовах EXW Incoterms 2020 через Нову Пошту. Право власності переходить при отриманні від НП. Видаткова та податкова накладні датовані 27.10.25, товар отримано 05.11.25. В якому періоді оприбуткувати товар та врахувати ПДВ?
    Сьогодні 14:1016
  • Придбання обладнання частково фінансує ЮНІСЕФ: облік та ПДВ-наслідки
    Підприємство «А» (платник ПДВ) уклало договір на придбання у підприємства «Б» (платника ПДВ) обладнання на суму 1 200 000 грн (у т.ч. 200 000 грн). За умовами договору оплату за обладнання без ПДВ (1 000 000 грн) здійснює Дитячий фонд ООН. Решту суми (200 000 грн) оплачує підприємство «А». ПН зареєстрована на підприємство «А». Як оприбуткувати обладнання в бухобліку? Чи має право підприємство «А» на податковий кредит з ПДВ? Чи потрібно реєструвати ПН на компенсуючі податкові зобов'язання?
    Сьогодні 08:1721
  • Оренда за неповний місяць: як відобразити в обліку?
    ТОВ (ТРЦ) здає в оренду приміщення. У договорі вказано орендну ставку за м² за повний місяць. Якщо орендар починає користуватися приміщенням з 16 числа місяця, то як коректно відобразити послугу в акті: змінювати ціну за м², площу чи застосовувати інший підхід для розрахунку вартості оренди пропорційно фактичній кількості днів користування?
    18.12.2025214