• Посилання скопійовано

Переміщення алкогольної продукції між акцизним складом та підрозділами обліковуються за нормативною собівартістю

Підприємство -виробник алкогольної продукції відкриває в інших областях відокремлені підрозділи, на які планується переміщення продукції власного виробництва. Яку ціну необхідно вказувати при переміщенні продукції протягом місяця, якщо її фактична собівартість буде визначена тільки по закінченню та закриттю місяця?

Запитання: Підприємство, виробник алкогольної продукції відкриває в інших областях (відносно свого місця знаходження та реєстрації) відокремлені підрозділи , на які планується переміщення продукції власного виробництва. Оскільки готова продукція обліковується на рахунку 26 по собівартості відповідно і переміщення має бути по собівартості. Яку ціну необхідно вказувати при переміщенні продукції на протязі місяця, якщо її фактична собівартість буде визначена тільки по закінченню та закриттю місяця. Можливість переробити накладну в подальшому з виправленням на визначену ціну виключена. Причинию є те, що підприємство виробник є акцизним складом, а виїзд продукції контролюється податківцем із записом кількості та ціни у відповідний журнал. Також неможливість переробити накладну пояснюється введенням в дію необхідності реєстрації ТТН в єдиному реєстрі при відвантаженні алкогольної продукції з акцизного складу.

Відповідь: Щоб вирішити проблему відображення вартісних показників у товарно-транспортних накладних при переміщенні алкогольної продукції з акцизного складу на склади готової продукції у підрозділах, радимо застосовувати нормативний метод калькулювання собівартості.


Нормативний метод передбачений п. 21 П(С)БО 9 «Запаси», що затверджений наказом МФУ №246 від 20.10.1999 р. Так, оцінка за нормативними затратами полягає у застосуванні норм витрат на одиницю продукції, які встановлені підприємством з урахуванням нормальних рівнів використання запасів, праці, виробничих потужностей і діючих цін. Для забезпечення максимального наближення нормативних затрат до фактичних норми затрат і ціни повинні регулярно у нормативній базі перевірятися і переглядатися. Періодичність такої перевірки обирається самим підприємством. 

Протягом звітного місяця вся готова продукція оцінюється за нормативною собівартістю. Відповідно, всі переміщення готової продукції між акцизним складом та відокремленими підрозділами також обліковуються за нормативною собівартістю. Облік готової продукції за нормативною собіварістю ведеться окремо від обліку відхилень фактичної собівартості від нормативної. В кінці звітного місяця  оцінка продукції за нормативними затратами коригується до фактичної виробничої собівартості шляхом здійснення відповідних проведень в синтетичному обліку за рахунками 23, 26 та 90. В аналітичному обліку такі коригування не здійснюються. Таким чином, у випадку застосування нормативного методу калькулювання собівартості продукції  немає необхідності коригувати дані ТТН та контрольного журналу.  

Детальніше порядок застосування нормативного методу висвітлено у Методичних рекомендаціях з формування собівартості продукції (робіт, послуг) у промисловості, затверджених наказом Мінпромполітики №373 від 09.07.2007 р., стор. 212 – 228, п. 485 – 544.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Маркетингові послуги покупця для постачальника: облік та оподаткування
    Підприємство, що здійснює оптову торгівлю, уклало з постачальником договір, що передбачає надання маркетингових послуг з просування товару ТМ Х. Підприємство-оптовик замовляє у рекламної компанії маркетингові послуги з оформлення вітрин у роздрібних торговельних точках своїх покупців. Постачальник компенсує ці витрати оптовику. Чи це правомірно? Як правильно відобразити ці витрати та їх відшкодування в податковому та бухгалтерському обліку, і які податкові наслідки виникають для підприємства-оптовика?
    02.10.202541
  • Як показувати у бухобліку незавершене виробництво?
    Як правильно показувати у бухалтерсьому обліку незавершене виробництво? Як прораховувати? Чи можна переносити у наступний квартал?
    02.10.202545
  • Бухгалтерський облік донарахованого податку на нерухомість
    Як коректно відобразити в бухгалтерському обліку донараховану суму податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за результатами податкової перевірки за попередні періоди (2020-2024 рр.)?
    02.10.202541
  • Матеріали для ремонту: відображення в обліку
    На якому бухгалтерському рахунку слід обліковувати матеріали (настінні тримачі, дозатори, урни), придбані для проведення ремонтних робіт, які тимчасово зберігаються на складі та потім передаються підряднику для монтажу?
    02.10.202544
  • Нюанси обліку та оподаткування продажу земельної ділянки нижче ціни придбання
    ТОВ-платник податку на прибуток та ПДВ планує продаж земельної ділянки іншому ТОВ або фізособі нижче балансової вартості. Як відобразити цю операцію в обліку та оподаткувати?
    02.10.202519