• Посилання скопійовано

Як показувати у бухобліку незавершене виробництво?

Як правильно показувати у бухалтерсьому обліку незавершене виробництво? Як прораховувати? Чи можна переносити у наступний квартал?

Незавершене виробництво (НЗВ) відображається на рахунку 23 «Виробництво». Цей рахунок призначений для узагальнення інформації про витрати на виробництво продукції, виконання робіт та надання послуг.

По дебету рахунку 23 протягом звітного періоду накопичуються всі витрати, що формують виробничу собівартість: прямі матеріальні, трудові, інші прямі витрати, а також розподілені загальновиробничі витрати.

По кредиту рахунку 23 списується фактична виробнича собівартість завершеної продукції (Дт 26 «Готова продукція») або наданих послуг (Дт 903 «Собівартість реалізованих робіт і послуг»).

Дебетовий залишок (сальдо) на рахунку 23 на кінець звітного періоду (місяця, кварталу) і є вартістю незавершеного виробництва. Цей залишок показує, скільки витрат було понесено на продукцію, що ще перебуває в процесі виготовлення.

Вартість НЗВ — це сума витрат, що складають його виробничу собівартість. Відповідно до п. 11 НП(С)БО 16 «Витрати», до виробничої собівартості продукції включаються:

  • Прямі матеріальні витрати — вартість сировини, основних матеріалів, палива, енергії, які безпосередньо використані для виробництва конкретного продукту;
  • Прямі витрати на оплату праці — заробітна плата та інші виплати робітникам, зайнятим у виробництві конкретної продукції;
  • Інші прямі витрати — всі інші виробничі витрати, які можна прямо віднести до конкретного об'єкта витрат (наприклад, відрахування на соціальні заходи, амортизація виробничого обладнання, що використовується для одного виду продукції);
  • Змінні та постійні розподілені загальновиробничі витрати (ЗВВ) — витрати на управління та обслуговування виробництва (амортизація цехових приміщень, зарплата управлінського персоналу цеху тощо), які неможливо прямо віднести до конкретного продукту, тому їх розподіляють за встановленою на підприємстві базою (наприклад, пропорційно до годин праці, заробітної плати).

Таким чином, розрахунок вартості НЗВ полягає в підсумовуванні всіх перелічених витрат, що відносяться до продукції, яка на кінець періоду не стала готовою.

 

Чи можна переносити незавершене виробництво на наступний квартал?

Так, безумовно. Дебетовий залишок на рахунку 23, що відображає вартість НЗВ на кінець одного звітного періоду (наприклад, кварталу), автоматично стає початковим сальдо на цьому ж рахунку на початок наступного періоду.

Це означає, що витрати, понесені на незавершену продукцію в поточному кварталі, будуть враховані у собівартості цієї продукції, коли її виготовлення завершиться вже у наступному кварталі.

Важливо зазначити, що вартість незавершеного виробництва поточного періоду не може бути включена до собівартості продукції, яка була реалізована в минулих періодах. Вона є частиною виробничої собівартості продукції, яка буде виготовлена в майбутньому.

Тож, підсумуємо таким чином: Так, незавершене виробництво можна і потрібно переносити на наступний квартал. В бухгалтерському обліку — це вартість продукції, яка на кінець звітного періоду ще не пройшла всі стадії обробки. Вона обліковується як дебетовий залишок на рахунку 23 «Виробництво» і складається з прямих та розподілених загальновиробничих витрат.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Маркетингові послуги покупця для постачальника: облік та оподаткування
    Підприємство, що здійснює оптову торгівлю, уклало з постачальником договір, що передбачає надання маркетингових послуг з просування товару ТМ Х. Підприємство-оптовик замовляє у рекламної компанії маркетингові послуги з оформлення вітрин у роздрібних торговельних точках своїх покупців. Постачальник компенсує ці витрати оптовику. Чи це правомірно? Як правильно відобразити ці витрати та їх відшкодування в податковому та бухгалтерському обліку, і які податкові наслідки виникають для підприємства-оптовика?
    Сьогодні 13:1612
  • Як показувати у бухобліку незавершене виробництво?
    Як правильно показувати у бухалтерсьому обліку незавершене виробництво? Як прораховувати? Чи можна переносити у наступний квартал?
    Сьогодні 12:4920
  • Бухгалтерський облік донарахованого податку на нерухомість
    Як коректно відобразити в бухгалтерському обліку донараховану суму податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за результатами податкової перевірки за попередні періоди (2020-2024 рр.)?
    Сьогодні 12:1422
  • Матеріали для ремонту: відображення в обліку
    На якому бухгалтерському рахунку слід обліковувати матеріали (настінні тримачі, дозатори, урни), придбані для проведення ремонтних робіт, які тимчасово зберігаються на складі та потім передаються підряднику для монтажу?
    Сьогодні 10:0634
  • Нюанси обліку та оподаткування продажу земельної ділянки нижче ціни придбання
    ТОВ-платник податку на прибуток та ПДВ планує продаж земельної ділянки іншому ТОВ або фізособі нижче балансової вартості. Як відобразити цю операцію в обліку та оподаткувати?
    Сьогодні 09:1118