• Посилання скопійовано

Реконструкція складських приміщень: що в бухобліку?

У підприємства на балансі є складські приміщення, які воно здавало в оренду. Приміщення вирішено реконструювати під торгово-офісні приміщення. Як відобразити таку операцію в бухобліку? Чи потрібно сплачувати податок на нерухомість за період, коли об’єкт перебуває на реконструкції?

Поліпшення – це роботи з модернізації, модифікації, добудови, дообладнання, реконструкції тощо об'єкта ОЗ, які приводять до збільшення майбутніх економічних вигод, первісно очікуваних від використання об'єкта (у т. ч. до збільшення строку його корисної експлуатації) (п. 14 НП(С)БО 7). 

У бухобліку здійснені витрати на поліпшення власного ОЗ слід відносити на збільшення його первісної вартості (п. 14 НП(С)БО 7).

Але спочатку такі витрати акумулюють на дебеті субрахунку 151 «Капітальне будівництво». Після закінчення робіт накопичену суму витрат відносять на збільшення первісної вартості об’єкта ОЗ, тобто у дебет відповідних субрахунків рахунка 10 (Дт 10 – Кт 151). 

Зверніть увагу! Відповідно до п. 23 НП(С)БО 7, на період реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання та консервації об’єкта ОЗ нарахування амортизації на такий об’єкт припиняється. Це відбувається тільки у випадку, коли поліпшення не завершені в межах одного місяця.

Зупинення нарахування амортизації починається з місяця, що настає за місяцем переведення об’єкта ОЗ на реконструкцію, модернізацію, дообладнання тощо (п. 29 НП(С)БО 7). Переведення об’єкта на реконструкцію оформляється наказом по підприємству.

Після завершення реконструкції підприємство може переглянути строк корисного використання об’єкта ОЗ, виходячи його з нових характеристик та цілей використання.

Що стосується податку на нерухомість, то ПКУ не містить норм щодо припинення виконання податкових зобов’язань з цього податку за об’єкти нерухомості, що перебувають у власності суб’єкта господарювання, але тимчасово не використовуються у його діяльності у зв’язку з реконструкцією, капітальним ремонтом, простоєм тощо. Тож за такі будівлі податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачується на загальних підставах.

Про це податківці повідомляють тут.

Висновки: 

  • В бухгалтерському обліку під час реконструкції об’єктів нерухомості всі витрати спочатку акумулюються на субрахунку 151, а потім збільшують первісну вартість відповідного об’єкта ОЗ та у подальшому амортизуються у складі вартості такого об’єкта;
  • Податок на нерухомість під час реконструкції сплачується в загальному порядку.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Іваненко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік рахунку 704 при розрахунку сільгоспчастки
    При розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва для платника єдиного податку IV групи враховуються кредитові обороти за визначеним переліком рахунків доходів. Чи слід зменшувати дохід на суму оборотів за дебетом рахунку 704 «Вирахування з доходу» (повернення продукції власного виробництва) при заповненні Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    12.12.202526
  • Критерії ОЗ для ПДВ при ліквідації МНМА
    Які критерії (бухгалтерські чи податкові) застосовуються для визначення основних засобів при списанні МНМА (рахунок 112) з метою уникнення нарахування податкових зобов'язань з ПДВ при ліквідації? Чи враховується вартісний критерій 20 000 грн за ПКУ, якщо у бухобліку встановлено інший критерій віднесення до МНМА?
    12.12.2025285
  • Облік ремонту авто через страхову з франшизою
    Автомобіль обліковується на балансі ТОВ. Після страхового випадку ТОВ сплатило 3100 грн франшизи на рахунок СТО (неплатник ПДВ), решту вартості ремонту (загальна сума - 58 000 грн) сплатила страхова компанія. Як відобразити ці операції в бухобліку? На яку суму має бути складений акт виконаних робіт СТО: на 3100 грн чи на повну суму - 58 000 грн?
    11.12.202532
  • Облік ліквідації зруйнованого зерноскладу
    Зерносклад (1964 р. введення в експлуатацію, залишкова вартість 150 тис. грн) зруйнувався внаслідок обвалення перекриття. Керівництво прийняло рішення про ліквідацію об'єкта. Які дії має виконати бухгалтер у цій ситуації та як правильно відобразити операції в обліку?
    11.12.202517
  • Перенесення податкового кредиту при реорганізації: алгоритм дій та бухоблік
    У зв’язку з припиненням ТОВ «Б» шляхом приєднання до ТОВ «А» було складено передавальний акт від 01.02.2022 р. Рішенням про припинення передбачено перехід усіх активів та зобов’язань до правонаступника, у тому числі сальдо за дебетом субрахунку 641, що включає від’ємне значення з ПДВ. Як перенести цей податковий кредит (ПК) та відобразити операцію у звітності?
    11.12.202522