• Посилання скопійовано

Поетапний капітальний ремонт орендованих приміщень: як облікувати?

Товариство орендує частину будівлі (декілька кімнат) та проводить в ньому ремонти етапами, тобто частина приміщення використовується, а в інших кімнатах почергово здійснюються ремонти. Загалом повинно бути 3 етапи. Суму першого капітального ремонту визнано як інший необоротний актив (109 рахунок) з терміном експлуатації (амортизації) 12 років. Щодо другого і третього етапу робіт - це повинно відображатися як модернізація чи потрібно визнати нові необоротні активи на дату приймання будівельних робіт? На кожен етап складався новий договір

Витрати на капітальний ремонт (поліпшення) орендованого приміщення, що призводять до збільшення майбутніх економічних вигод, орендар капіталізує, створюючи окремий об'єкт інших необоротних матеріальних активів на субрахунку 117 "Інші необоротні матеріальні активи" (пп. 4 розд. ІІ НП(С)БО 14, пп. 21 Методрекомендацій №561), а не на субрахунку 109. 

Щодо подальших етапів ремонту, які проводяться в інших частинах приміщення та оформлюються окремими договорами, існують два підходи. 

Перший підхід полягає у тому, що витрати на другий і третій етапи ремонту розглядаються як модернізація (повторні поліпшення) раніше створеного об'єкта на субрахунку 117. Така позиція обґрунтовується тим, що всі поліпшення стосуються одного загального об'єкта оренди. Цей варіант є більш консервативним та поширеним. 

Другий підхід, який є також правомірним, дозволяє створювати на кожен етап поліпшень окремий новий об'єкт на субрахунку 117. Аргументами на користь цього є те, що кожен етап робіт є самостійним, проводиться на відокремленій частині приміщення та оформлюється окремим договором. 

Отже, підприємство може самостійно обрати один із підходів, закріпивши його в наказі про облікову політику. Враховуючи, що кожен етап ремонту є відокремленим проєктом (інша кімната, новий договір), створення окремих об'єктів обліку є логічним та обґрунтованим. 

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Витрати на послуги поліграфа: облік і документальне оформлення
    Як правильно оформити акт наданих послуг на проведення поліграфної перевірки майбутнього працівника, щоб ці витрати були визнані госпдіяльністю? Чи вважається достатнім формулювання "консультаційно-інформаційні послуги" у найменуванні і чи є ризики невизнання витрат, якщо перевірка проводиться особі, яка ще не є офіційно працевлаштованим співробітником?
    19.09.202518
  • Бухгалтерський облік отриманої банківської гарантії
    Як коректно відобразити в бухгалтерському обліку отриману банківську гарантію, надану як забезпечення виконання зобов'язань, та які документи є підставою для такого відображення?
    18.09.202534
  • Чи буде штраф за відсутність сертифікату за ведення військового обліку у відповідальної особи?
    На підприємстві відповідальна особа за ведення ВО не має сертифікату з навчання по військовому обліку. Які штрафи передбачені?
    18.09.2025385
  • Як коригувати резерв сумнівних боргів, якщо покупець розрахувався?
    У грудні 2024 р. підприємство створило резерв сумнівних боргів: Дт 944-Кт 38 на суму Дт заборгованості контрагента 50 тис.грн і збільшило фінрезультат до оподаткування на суму створеного резерву - 50 тис.грн. Дебіторську заборгованість контрагента з балансу списано не було у зв'язку з обіцянкою контрагента сплатити борг. У вересні 2025 р. контрагент сплатив на рахунок підприємства суму боргу - 50 тис.грн. Які проведення у бухобліку слід зробити, щоб списати погашену контрагентом заборгованість та щоб списати нарахований резерв сумнівних боргів? Як відобразити це у податковому обліку?
    18.09.202541
  • Імпорт запчастини для гарантійної заміни: що в обліку?
    Підприємство отримало від нерезидента на умовах гарантійної заміни запчастину для ремонту основного засобу. Незважаючи на відсутність оплати нерезиденту, були сплачені ПДВ і митні платежі. Як коректно відобразити в бухгалтерському обліку цю операцію, а також сплачені імпортні платежі?
    18.09.202528