Витрати на капітальний ремонт (поліпшення) орендованого приміщення, що призводять до збільшення майбутніх економічних вигод, орендар капіталізує, створюючи окремий об'єкт інших необоротних матеріальних активів на субрахунку 117 "Інші необоротні матеріальні активи" (пп. 4 розд. ІІ НП(С)БО 14, пп. 21 Методрекомендацій №561), а не на субрахунку 109.
Щодо подальших етапів ремонту, які проводяться в інших частинах приміщення та оформлюються окремими договорами, існують два підходи.
Перший підхід полягає у тому, що витрати на другий і третій етапи ремонту розглядаються як модернізація (повторні поліпшення) раніше створеного об'єкта на субрахунку 117. Така позиція обґрунтовується тим, що всі поліпшення стосуються одного загального об'єкта оренди. Цей варіант є більш консервативним та поширеним.
Другий підхід, який є також правомірним, дозволяє створювати на кожен етап поліпшень окремий новий об'єкт на субрахунку 117. Аргументами на користь цього є те, що кожен етап робіт є самостійним, проводиться на відокремленій частині приміщення та оформлюється окремим договором.
Отже, підприємство може самостійно обрати один із підходів, закріпивши його в наказі про облікову політику. Враховуючи, що кожен етап ремонту є відокремленим проєктом (інша кімната, новий договір), створення окремих об'єктів обліку є логічним та обґрунтованим.
Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!
Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс
Передплатити