• Посилання скопійовано

Облік тари: чи можна перевести зворотну тару в обліку зі складу запасів до складу необоротних активів?

На підприємстві є металеві контейнери, які вже не один рік обліковуються на рахунку 204. В цих контейнерах транспортується готова продукція, вони є зворотною тарою, строк їх використання перевищує 1 рік. Чи можна перевести ці контейнери в обліку до складу інвентарної тари (рах. 115) або МНМА (рах.112)? Як це зробити?

Загальні особливості обліку тари

Тару, залежно від строку використання, у бухгалтерському обліку можна відображати у складі як запасів, так і необоротних активів. Якщо строк її використання понад рік, її облік, введення в експлуатацію та амортизацію визначає НП(С)БО 7 «Основні засоби».

Коли строк корисного використання тари перевищує один рік або операційний цикл, якщо він триває довше за рік, її вважають інвентарною тарою. Її обліковують як необоротний актив на субрахунку 115 «Інвентарна тара» (п. 6.1 Методрекомендації №2 — Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку запасів, затверджені наказом Мінфіну від 10.01.2007 №2).

Витрати на придбання інвентарної тари відображають на субрахунку 153 «Придбання (виготовлення) інших необоротних активів». Введення її в експлуатацію відображають проведенням: дебет субрахунку 115 — кредит субрахунку 153. Амортизувати такий необоротний актив можна за прямолінійним або виробничим методом (п. 27 НП(С)БО 7).

Якщо  використовувати тару не довше ніж один рік, обліковують її у складі запасів (п. 6 НП(С)БО 9 «Запаси»). Таку тару зараховують на баланс за первісною вартістю, яку визначають відповідно до пункту 9 НП(С)БО 9

Тару, яку визнали оборотним активом, відображають на субрахунку:

  • 284 «Тара під товарами» — організації, які займаються торговельною діяльністю і громадським харчуванням;
  • 204 «Тара й тарні матеріали» — всі інші підприємства.

Підприємство  в наказі про облікову політику  повинно відобразити інформацію щодо вибору субрахунку для обліку тари, порядок аналітичного обліку тари; методи оцінки оборотної тари при вибутті, яка буде використовуватись, залежно від виду діяльності підприємства.

Детально про облік тари ми писали тут.

 

Чи можна тару зі складу запасів перевести до складу необоротних активів?

Прямо в НП(С)БО 9 про таку можливість не сказано. На цій підставі можна зробити висновок, що якщо зворотна тара, а саме металеві контейнери, були зараховані на баланс у складі запасів, оскільки очікувалося їх використання менше ніж рік, але згодом очікування змінилися і тару стали використовувати понад рік, то немає підстав перевести ці контейнери  до складу необоротних  активів.

Але, приміром, перегляд строків корисного використання у разі зміни очікуваних економічних вигод від використання об’єкта ОЗ прямо передбачено в п. 25 НП(С)БО 7. Тобто, процедура зміни строків внаслідок зміни очікувань цілком стандартна бухгалтерська процедура. Тож якщо дивитися з цієї сторони, то перевести тару до складу необоротних активів цілком можливо. 

Зробити це можна, наприклад, під час інвентаризації запасів. Інвентаризаційна комісія визначить, що очікуваний строк тари змінився, а відтак її слід перевести до складу необоротних активів, облікувавши на субрахунку 115. На підставі інвентаризаційних документів (наприклад, протоколу інвентаризаційної комісії) буде складено, приміром, Акт введення в експлуатацію ОЗ, форма якого затверджена Наказом №818 чи інший подібний документ. Акт складає комісія, призначена керівником підприємства для введення ОЗ в експлуатацію. На підставі Акту зроблять проведення:

  • Дт 153 Кт 204;
  • Дт 115 Кт 153

Далі нараховується амортизація в загальному порядку, про який ми сказали вище.

Ми навели власну думку. Але в Україні державним органом, який регулює методологію бухобліку, є Мінфін (див. ст. 6 Закону про бухоблік). Тому для уникнення непорозумінь може бути доречним звернутися з цього питання до Мінфіну для отримання консультації.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202550
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202525
  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202519
  • Заміна лізингоодержувача: облік та оподаткування у першого лізингоотрумувача
    Компанія "А" (первісний лізингоодержувач) за тристороннім договором з лізингодавцем та Компанією "Б" (новий лізингоодержувач) передає право користування автомобілями, отриманими у фінансовий лізинг. Виникають питання щодо документального оформлення, податкових наслідків (зокрема, ПДВ) та порядку відображення операції в бухобліку первісного лізингоодержувача – Компанії "А"
    14.08.202510
  • База розподілу ЗВВ між послугами та сільгоспвиробництвом
    ТОВ виконує роботи на сторону (обробка земель) та вирощує зернові. Яку базу розподілу взяти для загальновиробничих витрат?
    14.08.202532