Бонуси при придбанні товарів для кінцевого споживача, незалежно від того, як вони надаються – в балах, відсотках, гривнях, – це лише одиниця вираження суми знижки, а не реальні кошти, які можна перевести в готівку чи на картку. Відповідно до умов надавача знижки вони або «згорять», або їх використають для отримання знижки.
Учасник програми лояльності накопичує бонуси і в майбутньому має право при оплаті за інший товар отримати знижку. У своїй ІПК від 15.11.2019 р. №1354/6/99-00-07-03-02-15/ІПК податківці визначили, що скористатися нарахованими бонусами можна у вигляді:
- зменшення договірної вартості за рахунок бонусів (у бухобліку постачання таких товарів відображається за вартістю, що дорівнює сумі коштів, сплачених безпосередньо покупцем). У цьому випадку покупець оприбуткує товар зі знижкою;
- фактично не зменшує вартість таких товарів (у бухгалтерському обліку постачання таких товарів відображається за вартістю, що дорівнює сумі коштів, сплачених безпосередньо покупцем, та сумі бонусів (перерахованих у грошове вираження), зарахованих в оплату вартості (частини вартості) таких товарів). Тут ситуація трохи інша, але результат той самий. Оприбутковуємо по вартості придбання і отримуємо знижку вже після оприбуткування.
Звітуючи за придбане пальне, працівник надасть фіскальний чек, за яким буде проведено відшкодування витрат та оприбуткування пального.
А як же будуть відображені бонуси в чеку? Пунктом 2 розділу ІІ Наказу №13 визначено що фіскальний касовий чек повинен містити такий обов’язковий реквізит як загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах чека, форма оплати (готівкою, електронним платіжним засобом, у кредит тощо), суму коштів за цією формою оплати та валюту операції.
Тож якщо оплата проводиться з використанням бонусів, це буде зазначено в графі форма оплати і визначений гривневий еквівалент такої оплати. А може бути так, що в чеку і не буде зазначено бонуси, але знижка буде надана в момент розрахунку, зменшуючи суму до сплати.
При оприбуткуванні пального, на нашу думку, необхідно орієнтуватися саме на вартість пального з урахуванням знижки. Адже працівник не оплатив 500 грн зі своєї кишені, а отримав знижку на цю суму.
Далі, якщо пальне оприбутковане за вартістю з урахуванням знижки, то й відшкодувати йому потрібно фактично сплачені кошти. Працівника такий підхід може не влаштувати, адже він втратив можливість отримання знижки для себе. Але тут тільки його вина в тому, що він скористався своєю програмою лояльності при оплаті пального для роботодавця.
Якщо оприбуткувати пальне за повною ціною і відшкодувати працівнику вартість бонусів, це буде додатковим благом для працівника. При оподаткуванні такого блага застосовується натуральний коефіцієнт – див. ЗІР (103.07): «Яким чином податковий агент повинен нарахувати та утримати податок на доходи фізичних осіб з доходу у вигляді надміру витрачених коштів/електронних грошей, отриманих фізичною особою на відрядження або під звіт та не повернутих у встановлені строки?».
Таким чином, оприбутковуємо пальне в обліку за сумою фактично сплачених коштів з урахуванням знижки, а от чи відшкодувати працівнику бонуси – це вже суто управлінське рішення і воно передбачає додаткове податкове навантаження – оподаткування додаткового блага.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити