• Посилання скопійовано

Як відобразити в обліку отримані сертифікати ISO?

Підприємство отримало сертифікати на систему управління охороною праці, управління якістю теологічного управління (ДСТУ ISO 9001-2015). Ці сертифікати на 3 роки. Як відобразити в обліку, якщо це повторна сертифікація?

Якщо коротко, то сертифікат ISO – це документ, який підтверджує, що впроваджені підприємством системи менеджменту якості  відповідають вимогам міжнародних стандартів. Наявність такого сертифікату відповідності підтверджує, що підприємство виготовляє продукцію відповідної якості. Це, своєю чергою, підвищує імідж підприємства, збільшує рівень конкурентоспроможності, а в деяких випадках і розширює коло покупців.

Щоб отримати сертифікат, підприємство звертається до компанії, яка має акредитацію на проведення сертифікації, та надає перелік документів, рекомендований для отримання сертифікату. Після отримання сертифікату будуть проміжні перевірки (наглядовий аудит) відповідності підприємства вимогам ISO.

Після сплину трьох років здійснюється повторна сертифікація з метою забезпечення відповідністі вимогам стандарту і отримання нового сертифікату з новим терміном. Тобто у підприємства виникають витрати безпосередньо для отримання сертифікату (первісного або повторного) і супутні витрати для його підтвердження протягом строку дії.

Тепер ідентифікуємо їх в обліку. На нашу думку, витрати на отримання сертифікату, незалежно від того, чи це первісне отримання чи повторна сертифікація, мають всі ознаки нематеріального активу, зокрема:

  • підприємство здійснює його контроль;
  • актив може бути ідентифікований (вартість може бути достовірно визначена);
  • є імовірність отримання майбутніх економічних вигід. Більш детально - ДК №48/2012.

Зараховується на баланс такий нематеріальний актив за первісною вартістю (п.10, 11 НП(С)БО 8) і амортизується протягом строку його корисного використання, який установлюється підприємством при зарахуванні активу на баланс (п. 25 НП(С)БО 8), відповідно до наведеної умови протягом 3 років. Відображення в обліку покажемо у таблиці. 

 

Бухоблік витрат на сертифікацію

Зміст господарської операції Дт Кт
Понесено витрати для переоформлення сертифікату ISO 154  631 
ПДВ 641 631
Визнано нематеріальний актив 127 154
Оплачено послуги акредитованої компанії  631  311
Амаортизація нематеріального активу 91 133

Витрати на наглядовий аудит потрібно враховувати на рахунку 39, так як ці витрати підтверджують дію сертифікату протягом строку, що залишився. Тобто витрати на аудит за перший рік будуть списувати протягом двох років, що відповідають терміну дії сертифікату. Витрати на другий аудит– протягом останнього року.

В обліку:

  • Дт 39 Кт 631 – витрати на аудит;
  • Дт 91 Кт 39 – включення до складу загальновиробничих витрат.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік та оподаткування повернення та гарантійної заміни експортної продукції
    Як виробничому підприємству відобразити в обліку та оподатковувати операції з повернення бракованої продукції від нерезидента, її розбирання, та подальшої гарантійної заміни на нову продукцію з іншою собівартістю, якщо резерв на гарантійні заміни не створювався?
    13.06.202516
  • Пролонгована позика від засновника: облік та оподаткування
    Підприємство, платник податку на прибуток, отримало відсоткову позику від фінансової установи, яка є засновником, на 12 місяців. По закінченню терміну договору позику було пролонговано ще на 1 рік. Чи можна відносити відсотки на витрати? Чи потрібно дисконтувати зобов'язання, та яка відповідальність за недисконтування, враховуючи, що дисконт мав би відображатися у капіталі, а не в доходах/витратах?
    13.06.202581
  • Відображення заборгованості за послуги зберігання: виправлення помилок минулих періодів
    Підприємство (зберігач) зберігало паливо Держрезерву у 2018-2022 роках. Держрезерв мав відшкодувати витрати на зберігання, але не зробив цього. Зберігач не відображав цю заборгованість в обліку. У 2025 році зберігач звернувся до суду. Чи потрібно відобразити борг Держрезерву в обліку, в який період та якими проведеннями?
    12.06.202531
  • Облік та документи для ФОПа - "єдинника" ІІІ групи: виробництво та продаж 3D-виробів
    Фізособа-підприємець на ЄП ІІІ групи, неплатник ПДВ, планує продавати через інтернет вироби, надруковані на власному 3D-принтері. Які первинні документи необхідно мати на виготовлений товар? Чи обов'язково купувати 3D-принтер та витратні матеріали (філамент) з рахунку ФОПа? Як правильно вести діяльність та які документи завжди мати при собі?
    12.06.202531
  • Як відображати в обліку показники графи 47 митної декларації?
    Що означають показники графи 47 митної декларації на імпорт та як їх відображати в бухобліку? Як відображати сплачену за МД суму ПДВ в декларації з ПДВ, якщо в графі СП щодо цього платежу проставлено код «05»?
    12.06.202556