• Посилання скопійовано

Як відобразити в обліку отримані сертифікати ISO?

Підприємство отримало сертифікати на систему управління охороною праці, управління якістю теологічного управління (ДСТУ ISO 9001-2015). Ці сертифікати на 3 роки. Як відобразити в обліку, якщо це повторна сертифікація?

Якщо коротко, то сертифікат ISO – це документ, який підтверджує, що впроваджені підприємством системи менеджменту якості  відповідають вимогам міжнародних стандартів. Наявність такого сертифікату відповідності підтверджує, що підприємство виготовляє продукцію відповідної якості. Це, своєю чергою, підвищує імідж підприємства, збільшує рівень конкурентоспроможності, а в деяких випадках і розширює коло покупців.

Щоб отримати сертифікат, підприємство звертається до компанії, яка має акредитацію на проведення сертифікації, та надає перелік документів, рекомендований для отримання сертифікату. Після отримання сертифікату будуть проміжні перевірки (наглядовий аудит) відповідності підприємства вимогам ISO.

Після сплину трьох років здійснюється повторна сертифікація з метою забезпечення відповідністі вимогам стандарту і отримання нового сертифікату з новим терміном. Тобто у підприємства виникають витрати безпосередньо для отримання сертифікату (первісного або повторного) і супутні витрати для його підтвердження протягом строку дії.

Тепер ідентифікуємо їх в обліку. На нашу думку, витрати на отримання сертифікату, незалежно від того, чи це первісне отримання чи повторна сертифікація, мають всі ознаки нематеріального активу, зокрема:

  • підприємство здійснює його контроль;
  • актив може бути ідентифікований (вартість може бути достовірно визначена);
  • є імовірність отримання майбутніх економічних вигід. Більш детально - ДК №48/2012.

Зараховується на баланс такий нематеріальний актив за первісною вартістю (п.10, 11 НП(С)БО 8) і амортизується протягом строку його корисного використання, який установлюється підприємством при зарахуванні активу на баланс (п. 25 НП(С)БО 8), відповідно до наведеної умови протягом 3 років. Відображення в обліку покажемо у таблиці. 

 

Бухоблік витрат на сертифікацію

Зміст господарської операції Дт Кт
Понесено витрати для переоформлення сертифікату ISO 154  631 
ПДВ 641 631
Визнано нематеріальний актив 127 154
Оплачено послуги акредитованої компанії  631  311
Амаортизація нематеріального активу 91 133

Витрати на наглядовий аудит потрібно враховувати на рахунку 39, так як ці витрати підтверджують дію сертифікату протягом строку, що залишився. Тобто витрати на аудит за перший рік будуть списувати протягом двох років, що відповідають терміну дії сертифікату. Витрати на другий аудит– протягом останнього року.

В обліку:

  • Дт 39 Кт 631 – витрати на аудит;
  • Дт 91 Кт 39 – включення до складу загальновиробничих витрат.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Формулювання в Акті на списання та безоплатну передачу комп’ютерної техніки
    Комунальне підприємство має на балансі повністю замортизовану та морально застарілу комп’ютерну техніку. За рішенням засновника (місцевої ради) ця техніка буде або списана з балансу, або безоплатно передана іншому підприємству. Яке обґрунтування писати в актах на списання, на передачу?
    Сьогодні 12:187
  • Як привести у відповідність показники рівнемірів-лічильників з даними бухобліку пального?
    Підприємство є платником акцизного податку, має ліцензію на зберігання пального (дизпаливо) виключно для власного споживання у своїй виробничій діяльності. В результаті інвентаризації виявлені розбіжності між даними бухобліку та даними рівнемірів – лічильників на акцизних складах підприємства. Як привести у відповідність дані бухобліку з показниками витратомірів-лічильників? Якими документами оформити?
    20.11.202417
  • Виготовлення та безоплатна передача продукції ЗСУ за благодійні кошти
    Підприємство на загальній системі оподаткування отримало кошти благодійної допомоги, за які виготовило запчастини для БПЛА (що є видом діяльності підприємства), і передало безоплатно військовій частині за актом приймання-передачі. Як обліковувати благодійну допомогу та безоплатну передачу запчастин?
    19.11.202425
  • Бухоблік «держдивідендів» у комунальному підприємстві
    Комунальне підприємство виплачує частину чистого прибутку засновнику – міськраді. Який порядок відображення в бухобліку комунального підприємства?
    15.11.202413
  • Що робити з активом утримуваним для продажу, коли минув рік?
    На балансі компанії на рахунку 286 обліковується об'єкт нерухомості, який було придбано шляхом реалізації права заставоутримувача. Підприємство здійснило оцінку майна. Результат - необхідність дооцінки. В найближчий рік об'єкт реалізовувати не планується. Як відобразити дооцінку об'єкта? Які податкові наслідки?
    14.11.202442