• Посилання скопійовано

Як відобразити в обліку отримані сертифікати ISO?

Підприємство отримало сертифікати на систему управління охороною праці, управління якістю теологічного управління (ДСТУ ISO 9001-2015). Ці сертифікати на 3 роки. Як відобразити в обліку, якщо це повторна сертифікація?

Якщо коротко, то сертифікат ISO – це документ, який підтверджує, що впроваджені підприємством системи менеджменту якості  відповідають вимогам міжнародних стандартів. Наявність такого сертифікату відповідності підтверджує, що підприємство виготовляє продукцію відповідної якості. Це, своєю чергою, підвищує імідж підприємства, збільшує рівень конкурентоспроможності, а в деяких випадках і розширює коло покупців.

Щоб отримати сертифікат, підприємство звертається до компанії, яка має акредитацію на проведення сертифікації, та надає перелік документів, рекомендований для отримання сертифікату. Після отримання сертифікату будуть проміжні перевірки (наглядовий аудит) відповідності підприємства вимогам ISO.

Після сплину трьох років здійснюється повторна сертифікація з метою забезпечення відповідністі вимогам стандарту і отримання нового сертифікату з новим терміном. Тобто у підприємства виникають витрати безпосередньо для отримання сертифікату (первісного або повторного) і супутні витрати для його підтвердження протягом строку дії.

Тепер ідентифікуємо їх в обліку. На нашу думку, витрати на отримання сертифікату, незалежно від того, чи це первісне отримання чи повторна сертифікація, мають всі ознаки нематеріального активу, зокрема:

  • підприємство здійснює його контроль;
  • актив може бути ідентифікований (вартість може бути достовірно визначена);
  • є імовірність отримання майбутніх економічних вигід. Більш детально - ДК №48/2012.

Зараховується на баланс такий нематеріальний актив за первісною вартістю (п.10, 11 НП(С)БО 8) і амортизується протягом строку його корисного використання, який установлюється підприємством при зарахуванні активу на баланс (п. 25 НП(С)БО 8), відповідно до наведеної умови протягом 3 років. Відображення в обліку покажемо у таблиці. 

 

Бухоблік витрат на сертифікацію

Зміст господарської операції Дт Кт
Понесено витрати для переоформлення сертифікату ISO 154  631 
ПДВ 641 631
Визнано нематеріальний актив 127 154
Оплачено послуги акредитованої компанії  631  311
Амаортизація нематеріального активу 91 133

Витрати на наглядовий аудит потрібно враховувати на рахунку 39, так як ці витрати підтверджують дію сертифікату протягом строку, що залишився. Тобто витрати на аудит за перший рік будуть списувати протягом двох років, що відповідають терміну дії сертифікату. Витрати на другий аудит– протягом останнього року.

В обліку:

  • Дт 39 Кт 631 – витрати на аудит;
  • Дт 91 Кт 39 – включення до складу загальновиробничих витрат.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Допомога від Mercy Corps для ФОП-ВПО: оподаткування та облік
    Чи включається до доходу та чи оподатковується цільова благодійна допомога, отримана ФОП-"єдиноподатником" ІІ групи (який є ВПО) на свій підприємницький рахунок від іноземної неурядової організації "Mercy Corps", яка відобразила цю виплату в звітності з ознакою доходу "190"?
    07.07.20254
  • Облік безоплатно отриманого акційного товару
    Підприємство в рамках акції отримало від постачальника товар з нульовою вартістю для подальшого продажу. Як коректно оприбуткувати такий безоплатно отриманий товар у бухгалтерському обліку? Як відобразити в бухобліку його подальшу реалізацію?
    03.07.202520
  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202532
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.2025248
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025961