Якщо коротко, то сертифікат ISO – це документ, який підтверджує, що впроваджені підприємством системи менеджменту якості відповідають вимогам міжнародних стандартів. Наявність такого сертифікату відповідності підтверджує, що підприємство виготовляє продукцію відповідної якості. Це, своєю чергою, підвищує імідж підприємства, збільшує рівень конкурентоспроможності, а в деяких випадках і розширює коло покупців.
Щоб отримати сертифікат, підприємство звертається до компанії, яка має акредитацію на проведення сертифікації, та надає перелік документів, рекомендований для отримання сертифікату. Після отримання сертифікату будуть проміжні перевірки (наглядовий аудит) відповідності підприємства вимогам ISO.
Після сплину трьох років здійснюється повторна сертифікація з метою забезпечення відповідністі вимогам стандарту і отримання нового сертифікату з новим терміном. Тобто у підприємства виникають витрати безпосередньо для отримання сертифікату (первісного або повторного) і супутні витрати для його підтвердження протягом строку дії.
Тепер ідентифікуємо їх в обліку. На нашу думку, витрати на отримання сертифікату, незалежно від того, чи це первісне отримання чи повторна сертифікація, мають всі ознаки нематеріального активу, зокрема:
- підприємство здійснює його контроль;
- актив може бути ідентифікований (вартість може бути достовірно визначена);
- є імовірність отримання майбутніх економічних вигід. Більш детально - ДК №48/2012.
Зараховується на баланс такий нематеріальний актив за первісною вартістю (п.10, 11 НП(С)БО 8) і амортизується протягом строку його корисного використання, який установлюється підприємством при зарахуванні активу на баланс (п. 25 НП(С)БО 8), відповідно до наведеної умови протягом 3 років. Відображення в обліку покажемо у таблиці.
Бухоблік витрат на сертифікацію
Зміст господарської операції | Дт | Кт |
Понесено витрати для переоформлення сертифікату ISO | 154 | 631 |
ПДВ | 641 | 631 |
Визнано нематеріальний актив | 127 | 154 |
Оплачено послуги акредитованої компанії | 631 | 311 |
Амаортизація нематеріального активу | 91 | 133 |
Витрати на наглядовий аудит потрібно враховувати на рахунку 39, так як ці витрати підтверджують дію сертифікату протягом строку, що залишився. Тобто витрати на аудит за перший рік будуть списувати протягом двох років, що відповідають терміну дії сертифікату. Витрати на другий аудит– протягом останнього року.
В обліку:
- Дт 39 Кт 631 – витрати на аудит;
- Дт 91 Кт 39 – включення до складу загальновиробничих витрат.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити