Відповідно до наведеної ситуації ТОВ-дилер виконало певні умови основного договору, зокрема, воно забезпечило відповідний обсяг закупівель, їх систематичність, повноту та своєчасність розрахунків і т.д., за що отримує мотиваційну виплату у вигляді продукції.
На нашу думку, тут відбувається дві операції – постачання продукції від заводу на ТОВ і постачання маркетингових послуг від ТОВ на завод. Постачання продукції не слід розглядати як безоплатне її надання, оскільки вона надається ТОВ не просто так, а за виконання певного обсягу продажів продукції заводу. Тому постачальник-завод та ТОВ ідентифікують цю мотиваційну виплату як оплату за послуги щодо досліджування ринку та визначення громадської думки.
В цьому випадку надані послуги відповідають визначенню маркетингових, зокрема є послугами, що забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері вивчання ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації та управлінні руху продукції (робіт, послуг) до споживача та післяпродажного обслуговування споживача в межах господарської діяльності такого платника податків. До маркетингових послуг належать, у тому числі: послуги з розміщення продукції платника податку в місцях продажу, послуги з вивчення, дослідження та аналізу споживчого попиту, внесення продукції (робіт, послуг) платника податку до інформаційних баз продажу, послуги зі збору та розповсюдження інформації про продукцію (роботи, послуги) (пп. 14.1.108 ПКУ).
Такі послуги відповідно до пп. 185.1 ПКУ є об’єктом оподаткування ПДВ.
Зауважимо, що в цьому випадку буде взаємозалік однорідних вимог між заводом та ТОВ-дилером. Адже у нас є дві окремі господарські операції, зокрема постачання послуг та зустрічне постачання товару. Відображення в обліку буде наступне:
у надавача маркетингових послуг – ТОВ:
- Дт 361 Кт 703 надано маркетингові послуги заводу;
- Дт 703 Кт 6432- відображено ПЗ з ПДВ, складено ПН;
- Дт 6432 Кт 6431 – ПЗ, зареєстровано ПН;
- Дт 28 Кт 631 – отримано товар від заводу;
- Дт 6441 Кт 631 – ПК з ПДВ, складено ПН;
- Дт 641 Кт 6441 – визнано ПК з ПДВ, зареєстровано ПН;
- Дт 631 Кт 361 – зарахування зустрічних однорідних вимог на основі акту.
в одержувача маркетингових послуг – заводу:
- Дт 93 Кт 631 – отримано маркетингові послуги;
- Дт 6441 Кт 631 – ПК з ПДВ, складено ПН;
- Дт 641 Кт 6441 – визнано ПК з ПДВ, зареєстровано ПН;
- Дт 361 Кт701 – відвантажено продукцію ТОВ;
- Дт 701 Кт 6432 – відображено ПЗ з ПДВ, складено ПН;
- Дт 6432 Кт 6431 – ПЗ, зареєстровано ПН;
- Дт 901 Кт 26 – списано собівартість відвантаженої продукції;
- Дт 631 Кт 361 - зарахування зустрічних однорідних вимог на основі акту.
Такий підхід до відображення мотиваційних виплат як маркетингових послуг повністю відповідає позиції ДПС наведеній в ЗІР.
Щодо податку на прибуток, то наведені господарські операції не призводять до податкових різниць визначених ПКУ та обліковуються в загальному порядку відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити