• Посилання скопійовано

Витрати на навчання з охорони праці: додаткове благо?

Підприємство оплачує навчання з охорони праці працівникам (слюсарям, інженерам, зварникам) в приватному навчальному центрі. Чи є таке навчання додатковим благом для працівників?

На виконання вимог ст. 18 Закону про охорону праці, працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії.

Працівники, зайняті на роботах з підвищеною небезпекою або там, де є потреба у професійному доборі, повинні щороку проходити за рахунок роботодавця спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці.

Працівники, включаючи посадових осіб, які не пройшли навчання, інструктаж та перевірку знань з охорони праці до роботи не допускаються.

Вимоги щодо організації навчання і перевірки знань з питань охорони праці на підприємстві визначені Типовим положенням про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 р. №15.

На виконання вимог Закону про охорону праці працівники підприємства, зокрема інженери, слюсарі та зварники, для виконання робіт підвищеної небезпеки проходять періодичне навчання за рахунок підприємства в приватному навчальному центрі. Дані види робіт зазначені в затвердженому Держнаглядохоронпраці України Переліку робіт з підвищеною небезпекою (НПАОП 0.00-4.12-2005). В іншому випадку вони не зможуть виконувати свої трудові обов’язки.

Зауважимо, працівники мають проходити навчання з питань охорони праці за рахунок роботодавця і це обов’язок роботодавця, а не право.

Своєю чергою, додаткове блага – кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику податку податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов’язаний з виконанням обов’язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником податку (пп. 14.1.47 ПКУ).

ДПС у м. Києві в листах від 16.06.2016 р. №13508/10/26-15-13-01-12 та від 16.06.2016 р. №13511/10/26-15-13-01-12 ідентифікує витрати на навчання з охорони праці як витрат роботодавця у зв’язку з підвищенням кваліфікації (перепідготовкою) платника податку, що відповідно до пп. 165.1.37 ПКУ не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

Зокрема, вони пишуть таке:

«Підпунктом 165.1.37 п. 165.1 ст. 165 ПКУ передбачено, що до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу не включається сума витрат роботодавця у зв’язку з підвищенням кваліфікації (перепідготовкою) платника податку згідно із законом.

Отже, виходячи з наведених норм ПКУ, витрати підприємства на навчання з охорони праці та пожежної безпеки штатних працівників та тих, що працюють за сумісництвом, не включаються до оподатковуваного доходу та не підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб та військовим збором».

У розрахунку 4ДФ вартість такого навчання відображається з ознакою доходу «158».

Тобто, навчання та перевірка знань з питань охорони праці безпосередньо пов’язані з виконанням трудових обов’язків працівника незалежно від того, в якому навчальному центрі вони пройшли навчання, і тому не є додатковим благом для працівника.

***

Додатково читайте:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Формулювання в Акті на списання та безоплатну передачу комп’ютерної техніки
    Комунальне підприємство має на балансі повністю замортизовану та морально застарілу комп’ютерну техніку. За рішенням засновника (місцевої ради) ця техніка буде або списана з балансу, або безоплатно передана іншому підприємству. Яке обґрунтування писати в актах на списання, на передачу?
    21.11.202412
  • Як привести у відповідність показники рівнемірів-лічильників з даними бухобліку пального?
    Підприємство є платником акцизного податку, має ліцензію на зберігання пального (дизпаливо) виключно для власного споживання у своїй виробничій діяльності. В результаті інвентаризації виявлені розбіжності між даними бухобліку та даними рівнемірів – лічильників на акцизних складах підприємства. Як привести у відповідність дані бухобліку з показниками витратомірів-лічильників? Якими документами оформити?
    20.11.202421
  • Виготовлення та безоплатна передача продукції ЗСУ за благодійні кошти
    Підприємство на загальній системі оподаткування отримало кошти благодійної допомоги, за які виготовило запчастини для БПЛА (що є видом діяльності підприємства), і передало безоплатно військовій частині за актом приймання-передачі. Як обліковувати благодійну допомогу та безоплатну передачу запчастин?
    19.11.202426
  • Бухоблік «держдивідендів» у комунальному підприємстві
    Комунальне підприємство виплачує частину чистого прибутку засновнику – міськраді. Який порядок відображення в бухобліку комунального підприємства?
    15.11.202413
  • Що робити з активом утримуваним для продажу, коли минув рік?
    На балансі компанії на рахунку 286 обліковується об'єкт нерухомості, який було придбано шляхом реалізації права заставоутримувача. Підприємство здійснило оцінку майна. Результат - необхідність дооцінки. В найближчий рік об'єкт реалізовувати не планується. Як відобразити дооцінку об'єкта? Які податкові наслідки?
    14.11.202442