• Посилання скопійовано

Облік витрат з корпоративної картки, які здійснені працівником у закордонному відрядженні

Водій був направлений у закордонне відрядження. Після доставки продукції водій покинув авто і на зв’язок більше не виходив. Документи щодо покупців (CMR, МД) залишив в авто, а чеків щодо використання коштів з корпоративної картки не було. Чи має право підприємство включити витрати з корпоративної картки до витрат згідно з наказом директора?

Корпоративна картка» - це комерційна назва банківського продукту. До такої картки може відкриватися окремий рахунок, власником якого є юрособа. З метою безпеки на цей рахунок можуть перераховуватись лише ті кошти, які надаються держателю картки під звіт. Часто корпоративна картка випускається на тих осіб, які уповноважені розпоряджатися коштами на рахунках підприємства – зокрема, на директора чи його заступників. Проте можливий випуск корпоративної картки і на інших працівників підприємства, в тому числі водіїв. В даному випадку водію можна видавати лише таку корпоративну картку, яка емітована саме на нього.

Не можна давати водію картку, емітовану на іншого держателя, адже це є по суті розголошенням ПІН картки та її передання третім особам. 

Документальне підтвердження суми фактичних витрат на відрядження здійснюється шляхом надання підтвердних документів, що засвідчують суму таких витрат.

Зідно з пп. 170.9.1 ПКУ до підтвердних документів належать:

  • транспортні квитки або транспортні рахунки та багажні квитанції (у тому числі електронні квитки);
  • документи, отримані від осіб, які надають послуги з розміщення та проживання фізичної особи, страхові поліси;
  • документи (виписки та/або відомості з рахунку), що містять визначену законом інформацію про виконані платіжні операції за рахунком, до якого емітовані платіжні інструменти;
  • документи, що підтверджують виконання операції з використанням платіжних інструментів;
  • інші документи, що засвідчують вартість витрат.

В даному випадку водій їхав у закордонне відрядження (доставляв вантаж) та був забезпечений корпоративною картою. Тому іншими документами, що засвідчуватимуть витрати з корпоративної картки будуть, окрім наказу: шляхові листи та виписка з рахунку підприємства, до якого емітована корпоративна платіжна картка, що використовувалася, яка стане у нагоді за відсутності чеків. Тож вказаних документів буде достатньо для віднесення до витрат підприємства понесених водієм витрат у закордонному відрядженні шляхом розрахунку корпоративною карткою. Ці витрати обліковуються у загальному порядку як витрати на відрядження.

Звісно, що якщо водій не повернувся і не виходить на зв’язок, то авансовий звіт він не зможе надати. Нагадаємо, що зараз авансовий звіт подається за наявності оподатковуваного доходу, і якщо такого доходу у водія не виникає, то й авансовий звіт не подається – див. тут.

Якщо ж водію було надано платіжну картку, що емітована на іншу особу (наприклад, на директора), то в цьому випадку така картка вважається скомпрометованою, адже це свідчить про розголошення ПІН картки третім особам. Якщо власник картки не виїжджав за кордон, то витрати, понесені з такої картки іншою особою (водієм) за кордоном, не можуть вважатися витратами на відрядження такого водія. На нашу думку, в такому разі всі витрати, понесені з картки після її компрометації, слід оподаткувати як додаткове благо власника картки, а сам власник повинен надати авансовий звіт. При цьому витрати списуються не як витрати на  відрядження, а як інші операційні витрати на рах. 949.

Щоб уникнути такого оподаткування та звітування, власник картки може повернути витрачені кошти в касу або на рахунок підприємства, як неправомірно використані.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Особливості обліку віддільних поліпшень у орендаря
    ТОВ уклало договір оренди приміщення. В приміщенні проводилися підготовчі роботи монтажу системи електропостачання (лічильники, щитки, проводка). В обліку витрати відображені за Дт 152, обладнання не введено в експлуатацію. Договір оренди розірвали, демонтували всю електропроводку та обладнання, та перевезли на інший об’єкт оренди. Як відобразити в обліку монтаж та демонтаж поліпшень, не введених в експлуатацію?
    Сьогодні 12:0233
  • Нюанси обліку та оподаткування ліквідації пошкоджених основних засобів
    У червні 2025 р. вагони ТОВ зійшли з рейок та не можуть використовуватися надалі за призначенням. Страхова компанія планує відшкодувати оціночну суму за вирахуванням франшизи та ринкової вартості вагону після ДТП. ТОВ вагони не забрало. Які особливості відображення в обліку списання вагонів та оподаткування даної операції, якщо ТОВ не буде забирати залишки вагонів?
    Сьогодні 11:1127
  • Перекидання авансу між договорами з одним нерезидентом: як відобразити в обліку?
    Підприємство працює з одним нерезидентом, з яким у нього кілька договорів. Виникли такі ситуації: 1. Нерезиденту помилково перерахований аванс не за тим договором. Підприємство написало лист нерезиденту про перекидку авансу на той договір, по якому будуть отримані товари (послуги). 2. Були перераховані кошти за послуги не за тим договором і було направлено лист про перекидку коштів за договором, за яким вже отримані послуги. Чи правомірні дії підприємства? Що потрібно ще зробити підприємству? Як правильно оформити перекидання коштів з одного договору нерезидента на інший договір того ж нерезидента?
    Сьогодні 09:1031
  • Формування резерву сумнівних боргів комунальним підприємством водопостачання
    Комунальне підприємство вперше планує нарахувати резерв сумнівних боргів за надані населенню послуги водопостачання та водовідведення. Необхідно визначити оптимальний спосіб формування резерву та механізм відстеження сплачених боргів у майбутньому
    04.11.202517
  • Облік втрати товару при доставці «Новою поштою» внаслідок ворожого обстрілу
    Підприємство продало та відвантажило товар (рулон тканини) вартістю 6225,60 грн, зареєструвало податкову накладну. Під час доставки «Новою поштою» товар знищено внаслідок обстрілу. Перевізник компенсував 6225,00 грн. Клієнту відправлено повторно аналогічний товар. Якими бухгалтерськими проведеннями відобразити ці операції? Чи потрібно реєструвати на себе компенсуючу податкову накладну на втрачений товар, якщо за неї отримана компенсація від «Нової пошти»?​
    04.11.2025668