• Посилання скопійовано

Витрати на облаштування та утримання укриття: облік та податки

Підприємство знаходиться за межами населеного пункту. У зв’язку з цим було встановлено власну сирену для оповіщення тривоги та облаштовано укриття на території підприємства. Чи можна вважати госпдіяльністю витрати, що пов’язані з їх утриманням? Які наслідки щодо ПДВ і податку на прибуток підприємства?

Відображення в обліку

Відповідно до ч. 2 ст. 3 ГКУ, господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб'єкти підприємництва - підприємцями. Господарська діяльність може здійснюватись і без мети одержання прибутку (некомерційна господарська діяльність).

Для цілей ПКУ розглядається саме підприємництво, зокрема господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами (пп. 14.1.36 ПКУ).

Собівартість реалізованої продукції (робіт, послуг) складається з виробничої собівартості продукції (робіт, послуг), яка була реалізована протягом звітного періоду, нерозподілених постійних загальновиробничих витрат та наднормативних виробничих витрат.

Виробнича собівартість включає змінні загальновиробничі та постійні розподілені загальновиробничі витрати (пп. 10 Н(П)СБО 16).

До складу загальновиробничих витрат включаються витрати на охорону праці, техніку безпеки і охорону навколишнього природного середовища (пп. 15.8 Н(П)СБО 16).

В свою чергу, охорона праці - це система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров'я і працездатності людини у процесі трудової діяльності (ст. 1 ЗУ №2694).

Роботодавець забезпечує належне утримання будівель і споруд, виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом (ст. 13 ЗУ №2694).

Враховуючи зазначене вище:

  • витрати на сирену для оповіщення тривоги, облаштування укриття і безпосередньо на його утримання є витратами на охорону праці, тому що направлені на безпеку працівників;
  • витрати на охорону праці відносяться до господарської діяльності та враховуються при визначенні фінансового результату діяльності підприємства в загальному порядку.

 

Податкові наслідки

Об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені відповідними положеннями ПКУ (пп. 134.1.1 ПКУ).

Якщо підприємство застосовує різниці, то вони можуть виникнути лише в частині врахування амортизації укриття.

Нараховувати податкові зобов’язання відповідно до пп. 198.5 ПКУ не потрібно, адже витрати відносяться до складу витрат господарської діяльності, що пов’язані з оподатковуваними операціями.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як покласти на директора відповідальність за ведення бухобліку?
    Як документально оформити директора як відповідального за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи у разі відсутності у штатному розписі посади головного бухгалтера?
    25.07.2024325
  • Зміна строку використання ОЗ
    Підприємство, платник податку на прибуток і ПДВ, в 2022 році придбало ноутбуки, які ввело в експлуатацію і за якими встановило строк служби - 36 місяців. Але протягом 2023-2024 років придбано нові ноутбуки, відтак ноутбуки 2022 року вже є морально застарілими. Чи можна зменшити строк їх використання до 24 місяців?
    25.07.202440
  • Облік повернення товару, якщо застосовується оцінка вибуття за методом ФІФО
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, купує однаковий товар в різних постачальників за різними цінами. При вибутті запасів оцінює запаси за методом ФІФО. Інколи окремі партії товару повертаються постачальнику, але в обліку при вибутті застосовується метод ФІФО, тож можуть виникати різниці між ціною придбання і ціною списання, які відносять до складу доходу чи витрат. Чи є така ситуація допустимою? Як вона впливає на оподаткування?
    24.07.202442
  • Як обліковувати готівку, що видається покупцям з їхніх карток на їх прохання?
    ТОВ – платник податку на прибуток та ПДВ, видає готівку покупцям магазину, які виявили бажання отримати готівку зі своїх карток. Як відобразити цю операцію в обліку?
    24.07.202432
  • Облік авто як гуманітарної допомоги і реєстрація РРО на це авто
    Підприємство отримало як гуманітарну допомогу авто для мобільної аптеки. Як відображати в обліку? Який вплив на прибуток? Як на авто зареєструвати РРО? Яку адресу вказувати в чеку та яку назву мобільної аптеки?
    22.07.202413