• Посилання скопійовано

Облік імпорту автомобіля благодійним фондом і передачі його військовій частині

Благодійний фонд імпортував як гуманітарну допомогу автомобіль і передав його військовій частині. Як відобразити в бухобліку? Які документи мають бути?

Бухгалтерський облік

В бухгалтерському обліку гуманітарна допомога відображається згідно з Наказом Мінфіну від 14.12.1999 р. № 298 (див. також лист Мінфіну від 27.04.2022 р. № 41020-06-5/8479):

  • Дт 286 Кт 484 – отримано автомобіль, за вартістю такого автомобіля;
  • Дт 484 Кт 286 – передано автомобіль військовій частині.

Відповідно до п. 1.6 Наказу №298 митна вартість отриманих від іноземних донорів товарно-матеріальних цінностей, виконаних ними робіт, наданих послуг та одержана іноземна валюта відображаються у бухгалтерському обліку і звітності в грошовій одиниці України шляхом перерахунку суми в іноземній валюті відповідно до НП(С)БО 21.

 

Документи

Про орієнтовний перелік документів, які мають бути, ми писали тут. Наприклад, від військової частини може бути лист з проханням надати гуманітарну допомогу чи інший подібний документ. А безпосередньо передача допомоги може оформлятися накладною, актом приймання-передачі тощо.

 

Митне оформлення

На період воєнного стану механізм визнання товарів гуманітарною допомогою, пропуску через митний кордон України та митного оформлення, отримання, надання, розподілу і контролю за цільовим використанням гуманітарної допомоги, що ввозиться на митну територію України, визначається Порядком № 953 (від 05.09.2023 р.).

До 01.04.2024 р. для пропуску через митний кордон України гуманітарної допомоги, що здійснюється відповідно до Порядку, протягом якого пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги може здійснюватися також за місцем перетину митного кордону України шляхом подання у паперовому вигляді декларації про товари, що визнаються гуманітарною допомогою, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком 1 до Порядку, без зазначення унікального коду гуманітарної допомоги, який надається автоматизованою системою реєстрації гуманітарної допомоги (пропуск товарів без використання автоматизованої системи реєстрації гуманітарної допомоги)(див. п. 2-1 Постанови № 953).

Відповідно до п. 2-2 Постанови № 953 пропуск через митний кордон та митне оформлення гуманітарної допомоги у вигляді транспортних засобів для осіб, визначених відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону «Про гуманітарну допомогу», здійснюється без письмового підтвердження від таких осіб. Цільове використання таких транспортних засобів підтверджується звітом про наявність та розподіл гуманітарної допомоги(за формою додатку 3 до Порядку № 953), поданим відповідно до Порядку № 953.

Звіт потрібно подати протягом 90 календарних днів з дати митного оформлення гуманітарної допомоги за декларацією (п. 14 Порядку № 953).

Звіт подається в електронній формі на сайті Єдиного реєстру отримувачів (див. п. 2 Порядку № 953): 

 

Звіт про використання доходів неприбуткової організації

Отриману гуманітарну допомогу слід буде зазначити в рядку 1.6 і 1.6.2 ГД Звіту. А передану – в рядку 2.4 і 2.4.2 ГД Звіту.

Окрім того, разом із звітом подається додаток ГД, в якому наводиться інформація про отриману та передану гуманітарну допомогу.

Про заповнення додатку ГД можна почитати тут, тут, тут.

 

Чи потрібно реєструватися платником ПДВ

З точки зору оподаткування ПДВ операція безоплатної передачі автомобіля належить до операцій постачання. Причому вартість автомобіля може бути значною.

Статтею 181 ПКУ визначено, що обов’язковій реєстрації платниками ПДВ підлягають юрособи та фізособи-підприємці у яких загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн грн (крім платників єдиного податку).

Таким чином, якщо БФ не є платником ПДВ, але обсяг безоплатно переданих товарів, послуг протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн грн, такому БФ слід зареєструватися платником ПДВ. Про особливості реєстрації можна почитати тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.20248
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024171
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.2024260
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202428
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202451