• Посилання скопійовано

Облік ГО з фінансування робіт на розчищення завалів

ГО в рамках грантового проєкту проводило розчищення завалів домоволодінь на території ведення бойових дій. Роботи виконували підрядники, яким сплачували за рахунок грантового фінансування. Як в бухобліку відобразити такі операції, якщо в акті приймання-передачі виконаних робіт з домоволодінням (акт підписувався ГО, представником домоволодіння і підрядником) вартість послуг не вказана, вони надавалися абсолютно безкоштовно?

В даній ситуації роботи фактично виконував підрядник. Причому виконував він їх за плату, адже така плата надійшла від ГО. А фактичним отримувачем послуг були домоволодіння. Оскільки домоволодіння не оплачували вартість послуг, за них їх сплатила ГО, то для домоволодінь такі послуги були безкоштовними.

Таким чином, підрядник надав домоволодінням послуги, домоволодіння отримали послуги, ГО оплатила ці послугиза рахунок отриманих грантових коштів. З точки зору облікуГО це кошти цільового фінансування.

Тож в обліку ГО відображаються операції з отримання коштів цільового фінансування і їх витрачання, наприклад, такими проведеннями:

  • Дт 311 Кт 48 – отримано кошти;
  • Дт 48 Кт 311 – перераховано кошти підряднику за виконані роботи.

Ці проведення засновані на нормах пп. 1.2 і пп. 1.3 Наказу Мінфіну від 14.12.1999 р. №298.

Хоча, на наш погляд, якщо кошти відобразити в такому порядку, будуть проблеми з відображенням отримання і витрачання коштів у Звіті про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації. Адже в такому Звіті мають відображатися суми визнаних в бухобліку доходів і витрат. А наведені вище проводки не впливають на бухгалтерські дохід і витрати неприбуткової організації (ГО), адже за такими проводками кошти в обліку ГО проходять транзитом.

Тому, на наш погляд, розглядувані операції в бухобліку ГО доречніше відобразити такими проведеннями:

  • Дт 311 Кт 48 – отримано кошти гранту;
  • Дт 631 Кт 311 – перераховано кошти підряднику;
  • Дт 949 Кт 631 – показано витрати на суму перерахованих коштів;
  • Дт 48 Кт 718 – визнано дохід від отриманого гранту, в розмірі перерахованих коштів.

У фізичних осіб – власників домоволодінь не виникає дохід в сумі вартості наданих послуг на підставі пп. «в» пп. 165.1.54 ПКУ.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як відобразити в обліку виплату винагороди практиканту ПТУ при проходженні виробничої практики?
    Якими проведеннями відобразити проходження виробничої практики студентами ПТУ та виплату їм винагороди за вироблену продукцію? А також, як відобразити 50% від нарахованої їм зарплати, що перераховується на навчальний заклад за договором?
    19.06.202520
  • Облік підзвітних коштів ТОВ на єдиному податку
    ТОВ – платник ЄП (ІІІ група, 5%). Директор використовує корпоративну картку для розрахунків та зняття готівки, але не надає авансових звітів і підтвердних документів. Він вважає, що для "єдинника" облік витрат необов'язковий. Чи повинна юрособа на ЄП вести облік витрат та вимагати документи на підзвітні суми? Які податкові та облікові наслідки таких операцій? Що взагалі означає "спрощений бухоблік доходів та витрат"?
    19.06.202520
  • Поетапний капітальний ремонт орендованих приміщень: як облікувати?
    Товариство орендує частину будівлі (декілька кімнат) та проводить в ньому ремонти етапами, тобто частина приміщення використовується, а в інших кімнатах почергово здійснюються ремонти. Загалом повинно бути 3 етапи. Суму першого капітального ремонту визнано як інший необоротний актив (109 рахунок) з терміном експлуатації (амортизації) 12 років. Щодо другого і третього етапу робіт - це повинно відображатися як модернізація чи потрібно визнати нові необоротні активи на дату приймання будівельних робіт? На кожен етап складався новий договір
    18.06.2025276
  • Заміни бракованої бруківки в межах гарантії: як облікувати?
    Як відобразити в бухгалтерському та податковому обліку операцію з отримання нової партії бруківки від постачальника на заміну бракованої, яка була виявлена у 2025 році після її укладання в 2024 році? Постачальник надає нову бруківку за накладною з вартістю, але без оплати, в рамках гарантійних зобов'язань
    18.06.202521
  • Облік хімікатів у гальванічних ваннах: від завантаження до списання
    Як правильно обліковувати хімічні речовини (кислоти, реагенти), які заливаються у великих обсягах у гальванічні ванни для тривалого використання? Ці речовини не списуються одразу, а витрачаються поступово. Планується, що списання буде відбуватися щомісяця відповідно до норм, розрахованих на основі обсягу покритих деталей
    18.06.202511