• Посилання скопійовано

Часткове відшкодування страховою компанією лізингового платежу

Підприємство-лізингоотримувач отримало авто за договором фінлізингу. Але авто знаходиться на тимчасово окупованій території, лізингові платежі не сплачуються. Лізингодавець отримав від страхової компанії часткове відшкодування вартості авто і пропонує підприємству укласти договір, за яким вважаються частково погашеними. Як відобразити це в обліку? Що з ПДВ?

Отже, на балансі лізингоотримувача відображається зобов’язання за отриманим авто — на субрахунку 531 (611). У разі підписання з лізингодавцем договору частина такої заборгованості вважатиметься погашеною. Тобто, фактично частина зобов’язання буде прощеною.

Відповідно до пп. 5 НП(С)БО 11, якщо на дату балансу раніше визнане зобов'язання не підлягає погашенню, то його сума включається до складу доходу звітного періоду.

На субрахунку 717 відображається заборгованість, за якою сплив строк позовної давності. Але в розглядуваній нами ситуації має місце не сплив строку, а прощення боргу. Тому, на наш погляд, слід застосовувати субрахунок 719.

Таким чином, списання зобов’язання відображається проведенням:

  • Дт 531 (611) Кт 719.

А як бути з ПДВ, якщо під час отримання авто за договором фінлізингу підприємство відобразило ПК?

На наш погляд, розглядувана операція списання зобов’язання не впливає на податковий облік ПДВ, тому що нарахування ПДВ в подібній ситуації не передбачено ПКУ.

Але ДПС може мати іншу думку з цього питання.

Наприклад, в подібній ситуації, у разі списання кредиторської заборгованості, за якою сплив строк позовної давності, на думку ДПС потрібно нарахувати компенсуюче ПДВ за пп. 198.5 ПКУ.

Таку думку читаємо при відповіді ДПС на питання в ЗІР (101.24): "Як в податковому обліку з ПДВ покупця відображається операція зі списання кредиторської заборгованості, за якою минув термін позовної давності, за отриманими товарами/послугами, розрахунки за які не проведено з постачальниками – резидентами?".

Хоча достатніх підстав для такого висновку ДПС не наводить. Як обгрунтування вона наводить норми пп. 198.5 ПКУ, де сказано про необхідність нарахування ПДВ, якщо прибані з ПДВ товари, послуги використані в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку. Але ж списання заборгованості ніяк не є використанням придбаних товарів в операціях, що не є господарською діяльністю. Тому висновок ДПС, на наш погляд, не має під собою підстав. 

Вважаємо, кожен платник має самостійно для себе вирішити, чи є тут підстави для нарахування ПДВ. В будь-якому разі, можна отримати індивідуальну податкову консультацію.

Якщо підприємство нараховуватиме ПДВ, в бухгалтерському обліку його слід відобразити проведення:

  • Дт 949 Кт 641.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    Сьогодні 16:56
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    Сьогодні 09:5421
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202573
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202533
  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202520