• Посилання скопійовано

Прийняття однотипних ОЗ з різними сумами в одному самостійно розробленому акті

Після втрати чинності наказу №352 ТОВ розробило власні форми для первинного обліку ОЗ. Через великий обсяг введення в експлуатацію однотипних ОЗ, які відрізняються маркуванням та сумою, і на які складаються окремі акти, планується розробити бланк акту для введення в експлуатацію більше ніж одного ОЗ. Чи не буде порушенням законодавства введення в експлуатацію декількох ОЗ одним актом?

Дійсно, наказ Мінстату України від 29.12.1995 р № 352 «Про затвердження типових форм первинного обліку», втратив чинність 22.10.2021 р., ним була затверджена не одна типова форма первинного обліку, зокрема і акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів (форма № ОЗ-1).

Незважаючи на втрату чинності даного наказу, законодавством не заборонено використовувати його типові форми, достатньо прибрати з них згадку про скасовані накази, та оформити наказ про продовження їх використання.

Проте, підприємство може використовувати і самостійно розроблені форми, узявши за основу типові. Або ж самостійно розробити зовсім інший первинний документ, але він повинен містити всі обов'язкові реквізити, передбачені для первинного документа згідно зі ст. 9 Закону № 996 і Положенням №88. І ця розроблена форма акту має бути впроваджена наказом про застосування її на підприємстві.

Або рішення щодо того, за якою формою тепер вести первинний облік ОЗ та запасів, зазначити у наказі про облікову політику (або, за потреби, внести до нього відповідні зміни). 

Раніше, акт за формою № ОЗ-1, складався на кожний окремий об'єкт ОЗ. Допускалося складання і загального акта, на приймання декількох об'єктів ОЗ, якщо ці об'єкти були однотипні, мали однакову вартість  та  прийняті в одному календарному місяці.

Зараз, через скасування Наказу № 352, така вимога відсутня. 

Проте, групування в одному наказі однотипних ОЗ, які відрізняються маркуванням та сумою, в один рядок за загальною сумою може спричинити незручність при списанні одного з них (якщо він, приміром, вийшов з ладу, не підлягає ремонту тощо). При списанні такого ОЗ буде неможливо дізнатися його первісну вартість,  якщо ОЗ при оприбуткуванні мали різну вартість придбання. В такому випадку доведеться списувати ОЗ за середньою первісною вартістю. 

Але, якщо в самостійно розробленому акті, скажімо, впровадити окрему табличну частину з технічними характеристиками об’єктів ОЗ, де за кожним інвентарним номером однотипного об’єкту ОЗ окремо прописувати його маркування, вартість та іншу інформацію, то можна буде при списанні відслідкувати первісну вартість саме того об’єкта, який списується.

Єдина вимога, якої потрібно завжди обов’язково дотримуватись – це своєчасність складання такого документа. Відповідно до п. 5 ст. 9 Закону про бухоблік господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені. Тому складати зведений акт можна тільки на такі ОЗ, які введені в експлуатацію в одному місяці.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Оплатили імпортний товар зі знижкою, а розмитнили його за повною вартістю: що в обліку?
    ТОВ-імпортер отримує знижку від постачальника-нерезидента, якщо воно оплатить інвойс протягом 10 днів. Але постачальник не зменшує суму інвойсу та не надає кредит-ноту на суму знижки, через це митна вартість товару формується за повною сумою інвойсу без знижки. Які будуть наслідки в бухобліку та в оподаткуванні ПДВ?
    Сьогодні 11:068
  • Фінансування постійного представництва: облік витрат нерезидента
    За рахунок коштів на рахунку в банку на території України підприємство-нерезидент придбало комп’ютери, мобільні телефони, які планується використовувати в діяльності постійного представництва, яке не здійснює діяльності з 2020 року. Нерезидент зареєстрований платником податку на прибуток. Як відобразити цю операцію в обліку нерезидента, постійного представництва? Як відобразити в балансі, декларації з прибутку? А якщо нерезидент фінансуватиме зарплату адмінперсоналу представництва?
    Сьогодні 10:044
  • Кредит під валютний депозит: облік у поручителя
    ТОВ 1 отримало кредит в валюті під заставу валютного депозиту ТОВ 2 - платника податку на прибуток на загальних підставах. ТОВ 1 не повертає кредит. Валютний депозит ТОВ 2 забрали в погашення кредиту ТОВ 1. ТОВ 2 дебіторську заборгованість за договором поруки обліковувало з 2019 року з урахуванням курсових різниць на кожну дату балансу. У договорі поруки курс розрахунку не зазначено. Як відобразити курсову різницю у зв’язку зі зміною курсу?
    28.02.202412
  • Як оформити консервацію зерносушарки і чи подавати звіт до екологічного департаменту?
    ФГ має дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря на зерносушарку. В 2023 році зерносушарка не працювала. Як правильно оформити консервацію зерносушарки? Чи розміщувати звіт про дотримання умов дозволу згідно з Порядком, затвердженому Постановою КМУ від 20.01.2023 р. №58? Чи подавати звіт до департаменту екології?
    27.02.202416
  • Працівник простив борг підприємства за підзвітними сумами: як обліковувати?
    Підприємство має заборгованість перед працівником за підзвітними сумами на госппотреби. Працівник простив цю заборгованість і є письмове підтвердження цього. Чи потрібно відображати прощену суму в додатку 4ДФ єдиної звітності з ПДФО, ВЗ та ЄСВ, та нараховувати ПДФО та ВЗ?
    27.02.2024634