• Посилання скопійовано

Бухоблік часткової оплати третьої особи за договором фінлізингу автомобіля

Підприємство отримало автомобіль за договором лізингу, за яким комісію за договором протягом всього строку договору буде сплачувати стороння фізособа. Якими документами оформити і як відобразити в бухгалтерському обліку?

Якби підприємство самостійно сплачувало комісію (відсотки) за користування майном за договором фінлізингу, воно б відображало їх в бухгалтерському обліку таким чином:

  • Дт 952 Кт 684 — нараховано відсотки;
  • Дт 684 Кт 311 — виплачено відсотки.

Але замість підприємства відсотки сплачуватиме стороння фізособа. Тож на суму такої сплати підприємство отримує дохід. Таким чином, підприємство в загальному порядку відображає нарахування відсотків (Дт 952 Кт 684), але замість проводки за самостійною сплатою відображає дохід на суму оплачених фізособою за неї відсотків:

  • Дт 684 Кт 484 — на суму відсотків, оплачених третьою стороною (фізособою);
  • Дт 484 Кт 718 — визнано доходи від компенсованих відсотків.

Такий порядок бухгалтерського обліку подібний до обліку відсотків, які частково компенсує держава (в особі Фонду розвитку підприємництва) за програмою 5-7-9%. Ми писали про це, приміром, тут.

Нарахування відсотків відображається на підставі норм договору лізингу. Окрім того, на суму відсотків та інших платежів за кожен звітний період лізингодавець може виставляти підприємству лізингоотримувачу рахунок, акт чи інший подібний документ.

А документ, на підставі якого слід буде відображати погашення відсотків третьою стороною (фізособою), потрібно обумовити договором лізингу. Наприклад, це може бути звіт фізособи з прикладеним документом про оплату (квитанцією банку тощо). Або це може бути звіт лізингодавця. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.202527
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202546
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025170
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202580
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202539