• Посилання скопійовано

Як облікувати різницю, якщо експортували одну кількість товару, а покупець отримав і оплатив більшу?

Підприємство експортувало одну кількість товару. А покупець прийняв більшу кількість товару, яку оплатив. За договором право власності переходить в момент приймання товару покупцем. За ВМД кількість 1022,619 тонн, на цю кількість виписана ПН. А покупець прийняв 1025,696 тонн. Як відобразити різницю в обліку?

Схоже питання, але якщо різниця від’ємна (нестача товару) ми детально розглядали тут.  Сьогоднішнє питання вирішується так само. Наведемо тезисно, а детально всі підстави за посиланням вище.

 

Щодо визнання доходу і витрат

Дохід визнається на дату прийняття товару покупцем. Саме в цей момент роблять бухгалтерські проводки щодо продажу продукції: Дт 362 Кт 702; Дт 902 Кт 28 тощо. Оскільки покупець прийняв і оплатив 1025,696 тонни, то дохід визнають саме в такій кількості і вартості.

Але на собівартість (902) списують тільки ту кількість, яка відвантажена – 1022,619 тонни. Списати більше підприємство не може, адже воно не відвантажувало 1025,696 тонни.

Причини утворення різниці в питанні не описані. Це може бути різниця внаслідок похибки ваг при зважуванні, або збільшення ваги внаслідок підвищення вологості товару тощо.

 

ПДВ

Відповідно до пп. 189.17 ПКУ, базою оподаткування при експорті товарів є договірна (контрактна) вартість товарів, зазначена в митній декларації, оформленій відповідно до вимог Митного кодексу. 

Тому якщо в митній декларації (МД) зазначено 1022,619 тонни, то саме на таку кількість і складається ПН.

Якщо вартість експортованих товарів збільшилася, підприємство може письмово звернутися до митних органів з проханням внесення змін до митної декларації шляхом оформлення митним органом аркуша коригування, згідно з пп. 33 – пп. 38 Положення №450.

Якщо митний орган оформить такий аркуш, на дату такого оформлення слід скласти РК до ПН, та зареєструвати в ЄРПН, відобразивши в декларації з ПДВ того періоду, в якому аркуш складено і виписана РК, за умови його своєчасної реєстрації.

У разі, якщо аркуш коригування не буде оформлено, підстав для складання РК до ПН, складеної на дату оформлення митної декларації, немає.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.20259
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202521
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.202549
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.2025325
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.202544