• Посилання скопійовано

Ліквідація підприємства: відображення в бухобліку

Підприємство подало держреєстратору заяву про початок процедури ліквідації. Працівники звільнені, директор набув статусу ліквідатора. Як бухгалтеру відобразити останні операції — розрахуватися з кредиторами, засновниками тощо? Як згорнути сальдо на всіх рахунках?

Детально про процедуру ліквідації можна прочитати тут. Серед іншого, підприємство повідомляє своїх кредиторів про ліквідацію і погашає непогашену кредиторську заборгованість, якщо така є.

Погашення заборгованості відображається звичайними бухгалтерськими проведеннями:

  • Дт 631, 685 тощо Кт 311.

Якщо є непогашена дебіторська заборгованість, від дебіторів вимагають оплату. При надходженні оплати:

  • Дт 311 Кт 361, 377 тощо.

Після всіх розрахунків в активній частині балансу може залишатися якесь майно, включаючи грошові кошти на банківському рахунку та/чи в касі. Також до кінця процедури ліквідації буде існувати залишок на рахунку статутного капіталу і прибутку (збитку).

 

Приклад 1.

Перед розподілом майна засновникам залишки за рахунками обліку такі:

  • Дт 311 — 20 000 грн;
  • Кт 40 — 15 000 грн;
  • Кт 44 — 5 000 грн (прибуток).

Кошти, які залишилися, розподіляються між засновниками пропорційно їх вкладам:

  • Дт 40 Кт 672 — 15 000 грн (нараховані виплати засновникам, в розмірі раніше внесених вкладів);
  • Дт 44 Кт 672 — 5 000 грн (нарахованівиплати засновникам в розмірі, що перевищує раніше внесені вклади, зокрема, в розмірі нерозподіленого прибутку);
  • Дт 672 Кт 311 — 20 000 грн (виплачено засновникам належну їм частку майна підприємства).

Після цих проведень всі залишки на рахунках будуть згорнуті. Баланс буде нульовим.

 

Приклад 2.

Перед розподілом майна засновникам залишки за рахунками обліку такі:

  • Дт 311 — 10 000 грн;
  • Кт 40 — 15 000 грн;
  • Дт 44 — 5 000 грн (збиток).

Кошти, які залишилися, розподіляються між засновниками пропорційно їх вкладам:

  • Дт 40 Кт 672 — 15 000 грн (нараховані виплати засновникам, в розмірі раніше внесених вкладів);
  • Дт 672 Кт 44 — 5 000 грн (зменшено виплати засновникам на суму збитку ;
  • Дт 672 Кт 311 — 10 000 грн (виплачено засновникам належну їм частку майна підприємства).

Залежно від особливостей кожної конкретної ситуації можуть бути й інші господарські операції і проводки під ці операції.

Про бухоблік при ліквідації можна також почитати тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202522
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202536
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.2025117
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.20251 362
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025533