• Посилання скопійовано

Облік МНМА, отриманих як внесок до СК комунального підприємства

Комунальне підприємство на ЄП (2%) отримало від сільської ради до статутного капіталу ігрові майданчики. В акті передачі вказано балансову, залишкову вартості та знос. Якими проведеннями відобразити це в обліку та нарахувати 50% амортизації?

Дивимося Положення №1213.

Відповідно до п. 3 розділу ІІІ Положення №1213, отримання (з балансу на баланс) державними (казенними) та комунальними підприємствами з метою формування статутного капіталу за рішенням органу, уповноваженого управляти державним майном, або органу місцевого самоврядування у випадках, передбачених законодавством, єдиних (цілісних) майнових комплексів підприємств, їх структурних підрозділів, нерухомого майна (будівлі, споруди, у тому числі об'єкти незавершеного будівництва, приміщення), іншого окремого індивідуально визначеного майна підприємств, житлового фонду та інших об'єктів соціальної інфраструктури відображається за дебетом рахунків обліку цих активів і кредитом: 

  • рахунку 13 "Знос (амортизація) необоротних активів" - на суму зносу отриманих об'єктів;
  • рахунку 46 "Неоплачений капітал" - на суму залишкової вартості отриманих об'єктів;
  • субрахунку 425 "Інший додатковий капітал" - на залишкову вартість отриманих об'єктів, якщо активи передаються до внесення змін в статутні документи (до моменту внесення відповідних змін). Для цілей бухгалтерського обліку до зазначених активів застосовується порядок обліку, передбачений до активів, що надходять як внесок засновника до статутного капіталу.

Формування статутного капіталу у випадку, коли активи були попередньо внесені з метою його формування за рішенням органу, уповноваженого управляти державним майном, або органу місцевого самоврядування, що обліковуються на субрахунку 425 "Інший додатковий капітал" після внесення змін в статутні документи відображається за дебетом цього субрахунку і кредитом субрахунку 401 "Статутний капітал".

 

Приклад

За актом приймання-передачі за внесками майна до статутного капіталу комунальне підприємство отримало ігровий майданчик. Згідно з актом:

  • балансова вартість 12 000 грн;
  • нарахований знос 5 500 грн;
  • залишкова вартість 6 500 грн.

Варіант 1. Внесок роблять після внесення змін до статуту.

Варіант 2. Внесок роблять до моменту внесенні змін до статуту.

Бухгалтерські записи для першого варіанту:

  • Дт 46 Кт 401 — 6 500 грн (внесено зміни до статуту, якими збільшено СК);
  • Дт 112 Кт 132 — 5 500 грн;
  • Дт 112 Кт 46 — 6 500 грн.

Для другого варіанту: 

  • Дт 112 Кт 132 — 5 500 грн;
  • Дт 112 Кт 425 — 6 500 грн;
  • Дт 425 Кт 401 — 6 500 грн (після внесення змін до статуту, якими збільшено розмір СК).

 

Як нарахувати амортизацію МНМА - 50%?

Відповідно до п. 27 НП(С)БО 7, амортизація малоцінних необоротних матеріальних активів і бібліотечних фондів може нараховуватися у першому місяці використання об'єкта в розмірі 50 відсотків його вартості, яка амортизується, та решта 50 відсотків вартості, яка амортизується, у місяці їх вилучення з активів (списання з балансу) внаслідок невідповідності критеріям визнання активом або в першому місяці використання об'єкта 100 відсотків його вартості. 

Відповідно до п. 4 НП(С)БО 7, вартість, яка амортизується, - первісна або переоцінена вартість необоротних активів за вирахуванням їх ліквідаційної вартості. 

Ліквідаційна вартість - сума коштів або вартість інших активів, яку підприємство очікує отримати від реалізації (ліквідації) необоротних активів після закінчення строку їх корисного використання (експлуатації), за вирахуванням витрат, пов'язаних з продажем (ліквідацією) (п. 4 НП(С)БО 7). 

Нехай за даними прикладу підприємство встановило ліквідаційну вартість в розмірі 2 000 грн.

Тож вартість, яка амортизується, становитиме 10 000 грн (12 000 — 2 000). 50% від цієї вартості — 5 000 грн (10 000 х 50%).

Але отриманий підприємством об’єкт вже має нараховану суму амортизації 5 500 грн, тобто, перевищує розмір 50%.

Тому, на наш погляд, в цей момент амортизація 50% не нараховується.   Але якщо сума нарахованої амортизації буде менше 50%, слід донарахувати амортизацію, на наш погляд, до рівня 50% від вартості, яка амортизується.

Якщо амортизація нарахована в більшому розмірі, як за даними наведеного нами прикладу, то, на наш погляд, коригувати вже нараховану амортизацію немає підстав. Це не передбачено НП(С)БО 7.

Облік отриманого об’єкта ведеться підприємством в загальному порядку, як і інших МНМА.

Якщо цей об’єкт буде списуватися з балансу, відображається нарахування амортизації в розмірі наступної частини вартості, яка амортизується. Для наведеного нами прикладу — 4 500 грн. (10 000 — 5 500): Дт 94 тощо Кт 132 — 4 500 грн.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Нерезидент надав знижку на послуги: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство 22.02.2024 р. отримало експедиторські послуги від нерезидента - 1000 євро. ПН зареєстровано за датою першої події. Нерезидент 15.03.2024 р. надав знижку 200 євро. Окремо це було зафіксовано у додатковій угоді та складено акт коригування. Оплата ще не проводилась. Як відобразити дане коригування в обліку?
    23.04.202411
  • Як відобразити в обліку ВПА, якщо підприємство отримало податковий збиток?
    Підприємство отримало збиток за результатами звітного року в сумі 600 тис. грн. Податковий збиток складає 100 тис. грн (збільшуючі постійні різниці 300 тис. грн, тимчасові 200 тис. грн). Як в обліку та звітності відобразити ВПА? Також підприємство утримує податок при виплаті доходів нерезиденту. Як відобразити це утримання в обліку та декларації?
    23.04.202415
  • Виконання інженерних робіт: що в бухобліку?
    Підприємство виконує інженерні роботи, результатом яких є технічна документація. Роботи можуть виконуватися протягом 6 – 9 місяців і будуть передані замовнику в кінці періоду виконання. Витрати виробничої собівартості відображаються на рахунку 23. За роботами отримуються аванси. Чи потрібно на дату балансу визнавати доходи, навіть якщо роботи не передані замовнику?
    22.04.202431
  • Нюанси списання безнадійної заборгованості
    Підприємство має на балансі прострочену дебіторську та кредиторську заборгованість, яка утворилася в період з 2012 по 2018 роки. Коли за нею спливає строк позовної давності, щоб вона стала безнадійною і списати її з балансу? Як відображати списання в бухобліку? Чи нараховувати ПДВ при списанні?
    19.04.20241 807
  • Облік ОЗ та благодійної допомоги неприбуткової організаціїосно
    Неприбуткова організація отримала 10 ноутбуків, як благодійну допомогу, за актом приймання-передачі, але без ціни. 2 ноутбуки за рішенням керівника залишилися на балансі організації для використання в діяльності. Інші 8 передаються іншій неприбутковій організації, також без ціни. Як ці операції відображати в бухгалтерському обліку?
    19.04.202423