• Посилання скопійовано

Незавершене будівництво у благодійного фонду: чи можна продати або передати безоплатно?

Чи може благодійний фонд (неприбуткова організація, неплатник ПДВ) передати безоплатно або продати об'єкт незавершеного будівництва міській владі або ліквідувати його? Як списати ці витрати у бухобліку? Чи можливо це? Чи потрібна оцінка експерта? Земля під об'єктом незавершеного будівництва орендована

Відповідно до пп. 133.4.1 ПКУ, неприбутковим підприємством, установою та організацією для цілей оподаткування податком на прибуток підприємств є підприємство, установа та організація, що одночасно відповідає таким вимогам:

  • утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
  • установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників у розумінні Цивільного кодексу України), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб. Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених пп. 133.4.2 цього пункту;
  • установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду, іншим юридичним особам, що здійснюють недержавне пенсійне забезпечення відповідно до закону (для недержавних пенсійних фондів), або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, та житлово-будівельні кооперативи;
  • внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Положення абзаців третього і четвертого цього підпункту щодо вимог наявності установчих документів не поширюються на бюджетні установи.

Це і всі обмеження, яких має дотримуватись неприбуткова організація. У всьому іншому вона здійснює господарські операції та веде бухоблік за загальними правилами.

Тож благодійний фонд може проводити операції з об’єктом незавершеного будівництва – ліквідувати, передати його безоплатно або продати.

Про ліквідацію незавершеного будівництва читайте тут (матеріал актуальний в частині бухобліку) та тут>>

Докладніше про продаж необоротних активів ми писали тут>>

Про безоплатну передачу ОЗ див. нашу консультацію тут>>

Також слід пам’ятати про реєстрацію платником ПДВ, якщо благодійний фонд не зареєстрований платником цього податку.

Випадки, коли оцінка є обов’язковою, перелічені у ст. 7 Закону про оцінку. Даний випадок там не згаданий, отже, оцінку цього об’єкта можна провести на добровільних засадах.

Після передання або продажу об’єкта незавершеного будівництва потрібно буде припинити договір оренди землі.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Аванс за платні дороги Латвії: як облікувати?
    Директор автотранспортного підприємства здійснив передоплату в іноземній валюті за користування платними дорогами в Литві через спеціалізований сайт https://smsvinjetes.lv/ru, використовуючи ключ до рахунку підприємства. На момент оплати невідомо, який конкретний транспортний засіб і яку суму використає. Як відобразити дану операцію в обліку?
    24.06.202519
  • Зміна митного режиму з тимчасового ввезення на імпорт: облік та ПДВ
    Як у декларації з ПДВ відобразити обсяги придбання та сплачений податок при зміні митного режиму з тимчасового ввезення на імпорт, враховуючи раніше сплачені відсотки? Які бухгалтерські проведення слід зробити, якщо ці відсотки були віднесені на витрати?
    24.06.202521
  • Списання витрат на ремонт орендованого транспорту без компенсації
    Підприємство орендує авто у фізособи. За договором, підприємство зробило капітальний ремонт, а власник має компенсувати його вартість після повернення авто, за залишковою вартістю з урахуванням зносу. Після ремонту минуло 5 років, авто не поверталося. Чи потрібно компенсувати вартість першого капітального ремонту? Які податкові наслідки та чи можна зменшити податкове навантаження?
    24.06.202546
  • Документальне підтвердження виведення ОЗ з експлуатації
    Якими документами підтверджується виведення з експлуатації об'єкту основних засобів?
    23.06.2025300
  • Заміна двигуна авто: капітальний чи поточний ремонт?
    Двигун вантажного вийшов з ладу, здійснили заміну. Чи додавати суму, витрачену на ремонт та заміну двигуна, до вартості основного засобу, чи можу відразу списати на витрати (сума - 280 тис. грн)?
    23.06.2025215