• Посилання скопійовано

Списання кущів малини та полуниці

Сільгосппідприємство, платник ПДВ на 4 групі ЄП має насадження кущів малини і полуниці. Деякі кущі вже старі і підлягають видаленню, деякі - згнили через погодні умови. Як оформити їх списання та відобразити в обліку?

Як обліковувати кущі малини, полуниці?

Відповідно до пп. 3.4 НП(С)БО 30, це НП(С)БО не поширюється на плодоносні рослини, пов’язані із сільськогосподарською діяльністю, особливості обліку яких визначаються іншими НП(С)БО, крім продукції таких плодоносних рослин.

Відповідно до п. 4 НП(С)БО 30 плодоносні рослини - живі рослини, які використовуються в процесі виробництва сільськогосподарської продукції та систематично надають сільськогосподарську продукцію та/або додаткові біологічні активи, за очікуванням, протягом періоду, що перевищує 12 місяців.

Кущі малини і полуниці систематично надають сільгосппродукцію (ягоди малини, полуниці), протягом періоду, що перевищує 12 місяців. Отже, вони належать до плодоносних рослин. А плодоносні рослини не обліковуються як біологічні активи згідно з НП(С)БО 30.

Такі плодоносні рослини обліковуються як звичайні ОЗ (див. пп. 5.1.7 НП(С)БО 7), на субрахунку 108 «Багаторічні насадження та плодоносні рослини» (див. Інструкцію №291).

Тобто, за такими кущами, облікованими як ОЗ, в загальному порядку нараховується амортизація.

 

Оформлення списання кущів малини, полуниці

Для оформлення списання можуть застосовуватися Акт списання основних засобів (часткової ліквідації) чи Акт списання групи основних засобів (якщо підприємство веде груповий облік кущів).

Форми цих Актів затверджені Наказом №818.

Окрім того, можна застосовувати Акт на списання основних засобів, форми №ОЗСГ-3, яка затверджена Наказом Мінагрополітики від 27.09.2007 р. №701.

Отже, сільгосппідприємство на власний розсуд обирає одну з цих форм.

Акт складається у двох примірниках комісією, призначеною керівником сільгосппідприємства, затверджується керівником сільгосппідприємства або особою, на те уповноваженою. Перший примірник Акта передають до бухгалтерії, другий залишається у особи, відповідальної за зберігання ОЗ.

 

Бухгалтерський облік списання

На підставі Акту списання в бухгалтерському обліку роблять проводки:

  • Дт 131 Кт 108 – на суму нарахованого зносу;
  • Дт 976 Кт 108 – на залишкову вартість.

На субрахунок 976 списують в тому числі витрати, пов’язані з видаленням кущів (зарплата з нарахуваннями працівників тощо):

  • Дт 976 Кт 651, 661 тощо.

 

Податок на додану вартість

Відповідно до абз. 1 п. 189.9 ПКУ у разі, якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються за самостійним рішенням платника податку, така ліквідація для цілей оподаткування розглядається як постачання таких основних виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації.

Тобто, за загальним правилом на звичайну ціну видалених кущів, але не нижче їх балансової вартості потрібно нарахувати ПЗ з ПДВ.

Але згідно з абз. 2 п. 189.9 ПКУ не потрібно нараховувати ПЗ з ПДВ, якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються:

  • у зв'язку з їх знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили,
  • в інших випадках, коли така ліквідація здійснюється без згоди платника податку,
  • у тому числі в разі викрадення основних виробничих або невиробничих засобів, що підтверджується відповідно до законодавства
  • або коли платник податку подає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення основних виробничих або невиробничих засобів у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням.

В УПК №673 (щодо документального підтвердження знищення або зруйнування основних виробничих або невиробничих засобів) зазначено, що одним з таких документів може бути Акт на списання основних засобів, складений затвердженою на підприємстві комісією.

Таким чином, якщо сільгосппідприємство має такий Акт, воно може не нараховувати ПЗ з ПДВ на видалені кущі.

В УПК №673 також зазначено, що ПКУ не визначено механізму подання платником податку контролюючому органу документів про знищення, розібрання або перетворення основних виробничих або невиробничих засобів. У зв'язку із цим платник податку може подати такі документи (копії документів) контролюючому органу у загальновстановленому порядку за власною ініціативою або на запит контролюючого органу (або особисто платником податків, або уповноваженою на це особою, або поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення, або засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису).

 

Єдиний податок групи 4

На оподаткування цим податком операція ліквідації кущів не впливає.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Формулювання в Акті на списання та безоплатну передачу комп’ютерної техніки
    Комунальне підприємство має на балансі повністю замортизовану та морально застарілу комп’ютерну техніку. За рішенням засновника (місцевої ради) ця техніка буде або списана з балансу, або безоплатно передана іншому підприємству. Яке обґрунтування писати в актах на списання, на передачу?
    Сьогодні 12:1811
  • Як привести у відповідність показники рівнемірів-лічильників з даними бухобліку пального?
    Підприємство є платником акцизного податку, має ліцензію на зберігання пального (дизпаливо) виключно для власного споживання у своїй виробничій діяльності. В результаті інвентаризації виявлені розбіжності між даними бухобліку та даними рівнемірів – лічильників на акцизних складах підприємства. Як привести у відповідність дані бухобліку з показниками витратомірів-лічильників? Якими документами оформити?
    20.11.202421
  • Виготовлення та безоплатна передача продукції ЗСУ за благодійні кошти
    Підприємство на загальній системі оподаткування отримало кошти благодійної допомоги, за які виготовило запчастини для БПЛА (що є видом діяльності підприємства), і передало безоплатно військовій частині за актом приймання-передачі. Як обліковувати благодійну допомогу та безоплатну передачу запчастин?
    19.11.202426
  • Бухоблік «держдивідендів» у комунальному підприємстві
    Комунальне підприємство виплачує частину чистого прибутку засновнику – міськраді. Який порядок відображення в бухобліку комунального підприємства?
    15.11.202413
  • Що робити з активом утримуваним для продажу, коли минув рік?
    На балансі компанії на рахунку 286 обліковується об'єкт нерухомості, який було придбано шляхом реалізації права заставоутримувача. Підприємство здійснило оцінку майна. Результат - необхідність дооцінки. В найближчий рік об'єкт реалізовувати не планується. Як відобразити дооцінку об'єкта? Які податкові наслідки?
    14.11.202442