• Посилання скопійовано

Оформлення основного засобу та амортизації для ФОП на загальній системі оподаткування

Який порядок документального оформлення придбання основного засобу ФОПом на загальній системі оподаткування? Які документи необхідні для введення в експлуатацію та як розраховується амортизація для включення її у витрати?

Згідно з пп. 177.4.6 ПКУ, ФОПи на загальній системі оподаткування мають право (за власним бажанням) включати до складу витрат, пов’язаних з провадженням їх господарської діяльності, амортизаційні відрахування з відповідним веденням окремого обліку таких витрат.

При цьому амортизації підлягають:

  • витрати на придбання основних засобів та нематеріальних активів;
  • витрати на самостійне виготовлення основних засобів, реконструкцію, модернізацію та інші види поліпшення основних засобів (крім поточного ремонту).

Зверніть увагу! Не підлягають амортизації такі основні засоби:

  • земельні ділянки;
  • об’єкти житлової нерухомості;
  • легкові автомобілі.

Згідно з пп. 177.4.7 ПКУ розрахунок амортизації основних засобів та нематеріальних активів здійснюється із застосуванням прямолінійного методу нарахування амортизації, за яким річна сума амортизації визначається діленням первісної вартості об’єкта основних засобів та нематеріальних активів, яка амортизується, на строк корисного використання об’єкта основних засобів та нематеріальних активів.

Детально про ведення обліку витрат ФОПами на загальній системі оподаткування (у т.ч. й розрахунок амортизації) див. тут.

Щодо документального оформлення, то має бути:

  • документ на придбання основного засобу (накладна, акт приймання – передачі);
  • акт на введення в експлуатацію, який можна оформити в довільній формі. За основу при цьому можна взяти форму №ОЗ-1 «Акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів», що була затверджена Наказом Мінстату України від 29.12.1995 р. №352 (наразі ця форма втратила чинність) або форми, затвердженої Наказом Мінфіну від 13.09.2016 р. №818

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Іваненко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»