• Посилання скопійовано

Розукомплектація ОЗ, якщо вартість частини більше вартості ОЗ

Залишкова вартість дозуючої системи (ОЗ) - 500 грн. З системи зняли двигун, ринкова вартість якого 2 000 грн, встановивши на інше обладнання. Система продовжує працювати без двигуна. Як відобразити в бухгалтерському обліку? Яке документування?

Про загальні особливості розукомплектації ОЗ можна почитати тут, тут.

Розглянемо з урахуванням особливостей умов наведеного питання.

Відповідно до п. 9 НП(С)БО 7 первісна вартість об'єктів основних засобів, зобов'язання за які визначені загальною сумою, визначається розподілом цієї суми пропорційно до справедливої вартості окремого об'єкта основних засобів.

Тож для розподілу вартості дозуючої системи потрібно знати в тому числі справедливу вартість дозуючої системи без двигуна.

Справедлива вартість - сума, за якою можна продати актив або оплатити зобов'язання за звичайних умов на певну дату (п. 4 НП(С)БО 7).

Тобто, справедлива – це ринкова ціна.

Нехай підприємство встановило, що продати дозуючи систему без двигуна можна за 3 000 грн, без урахування ПДВ.

  • Нехай при цьому первісна вартість дозуючої системи з двигуном 22 000 грн, нарахований знос – 21 500 грн.
  • Встановлюємо первісну вартість і знос окремо двигуна і дозуючої системи.
  • Загальна ринкова вартість – 5 000 грн (3 000 + 2 000).
  • Частка двигуна у загальній ринковій вартості – 40% (2 000 : 5 000 х 100%).
  • Первісна вартість двигуна – 8 800 грн (22 000 х 40%).
  • Нарахований знос на двигун – 8 600 грн (21 500 х 40%).
  • Залишкова вартість двигуна – 200 грн (8 800 – 8 600).

Розукомплектація відображається проведеннями:

  • Дт 104(дв) Кт 104(дс) – 8 800 грн (виокремлено із вартості дозуючої системи (дс) окремий об’єкт ОЗ – двигун (дв));
  • Дт 131(дс) Кт 131(дв) – 8 600 грн (виокремлено із загальної суми нарахованого на систему зносу (дс) – знос двигуна (дв)).

Далі двигун може обліковуватися як окремий об’єкт ОЗ, навіть, якщо його встановлять на інше обладнання. Але підприємство може вирішити обліковувати двигун у складі одного об’єкта – такого обладнання, а не окремо. В такому разі збільшують первісну вартість такого обладнання:

  • Дт 104(об) Кт 104(дв) – 8 800 грн (збільшена первісна вартість обладнання (об) на вартість встановленого двигуна (дв));
  • Дт 131(дв) Кт 131(об) – 8 600 грн (збільшена сума нарахованого на обладнання зносу (об) – на нарахований знос двигуна (дв)).

Чинними нормативними документами не встановлено форми документа, яким має оформлятися розукомплектування. Тому підприємство може створити такий документ самостійно.

Те саме стосується документа, яким оформляється встановлення двигуна на нове обладнання.

Поряд з цим, для цієї мети підприємство може пристосувати форми Актів, які затверджені Наказом №818. Наприклад, розукомплектування оформити Актом внутрішнього переміщення ОЗ. В акті додатково навести інформацію про ринкову вартість об’єктів, які розукомплектовуються, навести розрахунок розподілу первісної вартості, зносу.

Встановлення двигуна на нове обладнання також можна оформити таким Актом, доповнивши його додатковою інформацією.

 ***

Читайте також: Переоцінка, зменшення корисності ОЗ

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.202543
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202550
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025200
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202585
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202541