• Посилання скопійовано

Бонусна мотивація директору: вплив на фінзвітність

29 березня 2021 року учасники товариства прийняли рішення щодо виплати премії директору підприємства за підсумками фінансово-господарської діяльності підприємства у 2020 році. Протокол передбачає нарахування премії директору у фіксованій сумі. Премія нарахована у березні 2021 р. та виплачена у квітні 2021 р. Як діяти з наступних питань?

Питання:

  1. Чи має підприємство уточнювати дані фінансової звітності за 2020 рік, нарахувавши резерв майбутніх виплат на преміювання у сумі бонусної мотиваційної виплати директору?
  2. Чи може підприємство вважати витрати щодо нарахування премії директору витратами звітного 2021 року, оскiльки рішення про виплату бонусу директору за 2020 р. було прийнято учасниками товариства після затвердження та подання контролюючим органам фінансової звітності за 2020 р. - 29.03.2021 р.?
  3. Бухгалтерський облік підприємство веде згідно з міжнародними стандартами. Якщо необхідно нараховувати резерв майбутніх виплат на преміювання та уточнювати фінзвітність за 2020 р., то чи не втратить підприємство дані витрати у податковому обліку?

 

Відповідь:

Чи може підприємство вважати витрати щодо нарахування премії директору витратами звітного 2021 року, оскiльки рішення про виплату бонусу директору за 2020 р. було прийнято учасниками товариства після затвердження та подання контролюючим органам фінансової звітності за 2020 р. - 29.03.2021 р.?

Відповідно до Інструкції №5, до інших заохочувальних та компенсаційних виплат включаються винагороди та премії, які мають одноразовий характер, компенсаційні та інші грошові й матеріальні виплати, які не передбачені актами чинного законодавства або які провадяться понад встановлені зазначеними актами норми. 

Заробітна плата відноситься до доходів з джерелом їх походження з України і є об’єктом оподаткування відповідно до ст. 163 ПКУ. Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст.167 ПКУ

Якщо нарахування фонду оплати праці здійснюються за попередній період, зокрема у зв’язку з уточненням кількості відпрацьованого часу, виявленням помилок, вони відображаються у фонді оплати праці того місяця, у якому були здійснені нарахування. 

Таким чином, премія, нарахована директору, як бонусна мотивація, у зв’язку з відносинами трудового найму, включаються до складу його заробітної плати платника і підлягають оподаткуванню у тому місяці, в якому здійснені нарахування, тобто у березні 2021 р. Отже, і витрати по нарахуванню премії, будуть витратами 2021 року.

 

Чи має підприємство уточнювати дані фінансової звітності за 2020 рік, нарахувавши резерв майбутніх виплат на преміювання у сумі бонусної мотиваційної виплати директору? Якщо необхідно нараховувати резерв майбутніх виплат на преміювання та уточнювати фінзвітність за 2020 р., то чи не втратить підприємство дані витрати у податковому обліку?

Правила виправлення помилок у бухгалтерському обліку визначено нормами МСБО 8. Відповідно до п. 41 МСБО помилки можуть виникати щодо визнання, оцінки, подання або розкриття інформації про елементи фінансової звітності. Фінансова звітність не відповідає МСФЗ, якщо вона містить або суттєві помилки, або несуттєві помилки, зроблені навмисно для досягнення особливого подання фінансового стану, фінансових результатів діяльності або грошових потоків суб'єкта господарювання. Потенційні помилки поточного періоду, виявлені протягом цього періоду, виправляють до затвердження фінансової звітності до випуску. Проте суттєві помилки іноді не виявляють, доки не настане подальший період, і такі помилки попереднього періоду виправляють у порівняльній інформації, поданій у фінансовій звітності за такий подальший період.

Оскільки, премія нарахована та виплачена у 2021 р. є витратами 2021 р., вона ніяк не впливає на показники 2020 р., тому уточнювати дані фінзвітності за 2020 р. не потрібно. 

Нарахована премія у вигляді бонусної мотивації директора є одноразовою виплатою та не є постійною, яка виплачується всім працівникам без винятку, що передбачена колективним договором або окремим положенням, тому створювати під неї резерв не потрібно. У даному випадку за рішенням керівництва було здійснено заохочення директора, тому такі нарахування зарплати та ЄСВ потрапляють відразу до витрат, в даному випадку це адмінвитрати: Дт 92 Кт 661, 651 (без створення резерву).

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    Сьогодні 15:1822
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202545
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025153
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202580
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202539