• Посилання скопійовано

Списання залишку на субрахунку 6441

На субрахунку 6441 залишилося сальдо минулих років, заборгованості за 631 рахунком немає. Сальдо сформувалося при неправильному закриттю рахунків, оскiльки на підприємстві ведеться пропорційний облік з ПДВ. Як правильно списати з балансу дані суми? Як в подальшому правильно відображати обороти за субрахунком 6441?

На субрахунку 644 «Податковий кредит» ведеться облік суми податку на додану вартість, на яку підприємство набуло право зменшити податкове зобов'язання.

Є різні варіанти використання цього субрахунку.

Наприклад, у разі придбання товарів, послуг суму ПДВ можуть завжди відображати спершу за субрахунком 644, а потім за наявності ПН від постачальника відображають ПК:

  • Дт 20, 28, 92 тощо Кт 631 – на суму придбання без ПДВ;
  • Дт 644 Кт 631 – відображено заборгованість з ПДВ;
  • Дт 641 Кт 644 – відображено ПК на підставі ПН постачальника.

Інший приклад використання субрахунку 644 – здійснення передоплати постачальнику:

  • Дт 371 Кт 311 – здійснена передоплата постачальнику за товари, послуги;
  • Дт 641 Кт 644 – відображено ПК з ПДВ;
  • Дт 20, 28, 92 тощо Кт 631 – отримано товари, послуги, за які була передоплата;
  • Дт 644 Кт 631 – закрита заборгованість за ПДВ;
  • Дт 631 Кт 371 – зараховані заборгованості за передоплатою і отриманими товарами, послугами.

Щоб не заплутатися в можливих проводках, в яких підприємство використовує субрахунок 644, рекомендуємо скласти схему всіх можливих проводок і контролювати їх дотримання.

З наведеного випливає, що сальдо субрахунку 644 може бути як дебетове, так і кредитове.

Якщо на субрахунку 644 залишилося сальдо з минулих років, причини виникнення якого підприємство не може встановити, доречно цей факт зафіксувати під час чергової інвентаризації.

В інвентаризаційному описі фіксується наявність такої заборгованості. А в протоколі інвентаризаційної комісії зазначається про неможливість встановлення причин виникнення цієї заборгованості і пропозиція списати її з балансу.

Інвентаризаційні документи затверджуються керівником підприємства, після чого вони передаються в бухгалтерію для відображення списання заборгованості з балансу.

Дебетовий залишок списується проведенням: Дт 949 Кт 644.

Кредитовий залишок: Дт 644 Кт 719.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    Сьогодні 15:1822
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202545
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025151
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202580
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202539