• Посилання скопійовано

Бухгалтерський облік благодійної допомоги у благодійного фонду

Благодійний фонд отримав благодійну допомогу у вигляді електротоварів (міксер, кухонний комбайн). Ці товари використовуватимуться для надання благодійних послуг та для надання їх в якості благодійної допомоги. Які особливості бухгалтерського обліку, документування?

Благодійна допомога товарами отримується для певної мети, в розглядуваній ситуації для надання благодійних послуг чи для надання товарів в якості благодійної допомоги особам, які цього потребують.

Таким чином, зазначена благодійна допомога має цільовий характер. Інструкцією №291 майно цільового призначення відображається на балансі у кореспонденції з субрахунком 484 «Інші кошти цільового фінансування і цільових надходжень».

 

Облік товарів, отриманих з метою їх використання для надання благодійних послуг

Якщо електротовари отримуються з метою їх використання для надання благодійних послуг, то вони зараховуються до складу необоротних активів благодійної організації – ОЗ чи МНМА, тому що їх строк служби більше року.

Якщо організація встановила власною обліковою політикою вартісну ознаку предметів, що входять до складу МНМА і отримані електротовари менше такої ознаки, вони відображаються на балансі у складі МНМА. Якщо вони більше такої ознаки, то у складі ОЗ.

Наприклад, нехай така ознака встановлена обліковою політикою благодійної організації на рівні 20 000 грн.

В такому разі якщо вартість міксера менше 20 000 грн, він обліковується на субрахунку 112. Якщо більше – на субрахунку 106.

Необоротні активи отримані благодійною організацією безоплатно, отже, вони відображаються у складі додаткового капіталу на субрахунку 424 «Безоплатно одержані необоротні активи».

Таким чином, отримання зазначених товарів відображається проводками: Дт 106 (112) Кт 424.

Благодійна організація отримує благодійну допомогу від благодійника за накладною чи актом. Окрім того, на ці товари потрібно скласти Акт введення в експлуатацію основних засобів, форма якого затверджена Наказом №818.

Акт складається в одному примірнику комісією, призначеною розпорядженням (наказом) керівника організації. В Акті комісія зазначає строк служби товарів, їх ліквідаційну вартість, метод амортизації. Акт затверджує керівник, після чого він є підставою для бухгалтерського обліку.

Отже, наведену вище проводку (Дт 106, 112 Кт 424) роблять на підставі накладної (акту) від благодійника і Акту введення в експлуатацію.

Надалі організація в загальному порядку нараховує амортизацію електротоварів:

  • Дт 23 Кт 131 – нарахована амортизація;
  • Дт 424 Кт 745 – відображено дохід в розмірі нарахованої амортизації.

 

Облік товарів, отриманих для надання їх в якості благодійної допомоги

Відповідно до п. 17 НП(С)БО 15 отримане цільове фінансування (у тому числі кошти, вивільнені від оподаткування у зв'язку з наданням пільг з податку на прибуток підприємств) визнається доходом протягом тих періодів, в яких були зазнані витрати, пов'язані з виконанням умов цільового фінансування.

Якщо товари отримані для того, щоб їх передати отримувачам благодійної допомоги, то дохід від отриманих товарів буде відображено тоді, коли товари будуть передані і організація відобразить у витратах вартість цих товарів:

  • Дт 281 Кт 484 – отримані товари;
  • Дт 949 Кт 281 – передані товари отримувачам благодійної допомоги;
  • Дт 484 Кт 718 – відображено дохід від отриманого цільового фінансування, в розмірі вартості переданих товарів.

Якщо товари передаються фізичним особам і надання благодійної допомоги не звільнено від сплати ПДФО і ВЗ, то благодійна організація повинна додаткова нарахувати ПДФО і ВЗ, перерахувавши їх до бюджету:

  • Дт 949 Кт 641, 642 – нараховано ПДФО, ВЗ;
  • Дт 641, 642 Кт 311 – перераховано ПДФО, ВЗ до бюджету.

 ***

Читайте також: Благодійна допомога у вигляді послуг: облік та оподаткування в обох сторін

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Різниця амортизації після дооцінки та зміни терміну використання ОЗ
    Проведено дооцінку основних засобів та збільшено термін корисного використання в бухгалтерському обліку. У податковому обліку терміни використання залишилися попередніми, тому податкова амортизація перевищує бухгалтерську. Чи є це помилкою та як виправити ситуацію?​
    17.12.202520
  • Проведення з обліку з утримання за виконавчим провадженням
    Якими бухгалтерськими проведеннями слід відобразити утримання із заробітної плати працівника 20% від чистого доходу за постановою виконавця у межах виконавчого провадження? Які рахунки використовувати для відображення операцій утримання та перерахування коштів?
    17.12.202514
  • Товар, що мав бути експортований, знищено рф: наслідки для продавця
    ТОВ є експортером і 07.10.2025 р. було оформлено ВМД і за нею зареєстровано ПН за ставкою 0%. 09.10.2025 р. внаслідок ракетної атаки на порт товар було пошкоджено. 18.11.2025 р. анульовано ВМД аркушом коригування. Згідно з контрактом право власності переходить до покупця (нерезидента) на складі у продавця. Які ПДВ–наслідки для продавця? Як відобразити операцію в бухобліку?
    17.12.202523
  • Придбання вантажного автомобіля у фізособи: бухоблік, проведення та оподаткування ПДФО та ВЗ
    Підприємство придбаває вантажний автомобіль у фізособи за договором на суму 600 000 грн. Фізособа здійснює перший продаж транспортного засобу протягом поточного року. Необхідно визначити бухгалтерські проведення для підприємства-покупця та порядок обчислення бази оподаткування ПДФО і військового збору
    17.12.202518
  • Облік консультаційних послуг із суборенди нерухомості
    ТОВ-великодохідник, платник ПДВ, що займається суборендою нерухомості, отримує консультаційні послуги (КВЕД 68.31) щодо організації орендних відносин за фіксованою вартістю 60 000 грн/міс. Чи правомірне віднесення таких витрат за наявності власних менеджерів і бухгалтерів? Чи є ризик претензій податкової через відсутність деталізації послуг та однакову щомісячну суму? До якої категорії витрат відносити: адміністративні чи собівартість?
    17.12.202535