• Посилання скопійовано

Облік ФОПом підакцизних товарів в РРО

ФОП на загальній системі реалізує підакцизні товари. Використовує РРО з можливістю ведення кількості товарних залишків. Всі первинні документи в наявності. Чи зобов'язаний ФОП надавати при фактичній перевірці такі залишки? Чи зобов'язаний він їх вести саме в РРО? Яка штрафна санкція за неведення?

Підпункт 11 ст. 3 Закону про РРО

В п. 11 ст. 3 Закону про РРО зазначено про обов’язок суб’єктів господарювання проводити розрахункові операції через РРО та/або через програмні РРО з використанням режиму попереднього програмування найменування товарів/послуг (із зазначенням коду УКТ ЗЕД для підакцизних товарів), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.

Тобто, тут сказано про облік кількості, а не програмування кількості. Це означає, що в наведеній нормі не сказано про те, що потрібно обліковувати залишки товарів. Фактично в цій нормі йде мова про забезпечення обліку кількості проданих товарів.

Те саме читаємо, наприклад, в ІПК від 12.02.2020 р.№566/6/99-00-05-04-01-06/ІПК: «суб’єкт господарювання веде облік товарних запасів за місцем їх реалізації згідно з накладними, транспортними накладними тощо у матеріальному вигляді, а через РРО ведеться облік реалізованих товарів із використанням режиму попереднього програмування найменування, із зазначенням цін товарів (послуг) та обліку їх кількості».

Таким чином, зазначимо ще раз, що вводити залишки/надходження товарів у РРО не потрібно.

 

Підпункт 12 ст. 3 Закону про РРО

В п. 12 ст. 3 Закону про РРО встановлено вимогу вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів і здійснювати продаж тільки тих товарів/послуг, які відображені в такому обліку.

Особливості такого обліку встановлені Порядком ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку, затвердженим наказом Мініфіну від 03.09.2021 р. №496.

В додатку до цього Порядку наведено форму ведення товарних запасів, яка ведеться за вибором ФОП у паперовій або в електронній формі (п. 2 розд. ІІ Порядку №496).

Таким чином, облік товарних запасів ведеться не в РРО, а в зазначеній формі.

 

Підсумок

Чи зобов'язаний ФОП надавати податківцям при фактичній перевірці облікові залишки товарів?

Ні. ФОП має надати Форму ведення товарних запасів і первинні документи. Але податківці можуть вимагати під час перевірки провести інвентаризацію залишку товарів, а ФОП має провести таку інвентаризацію. Про це ми писали тут.

 

Чи зобов'язаний він їх вести саме в РРО?

Ні.

 ***

Читайте також:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік рахунку 704 при розрахунку сільгоспчастки
    При розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва для платника єдиного податку IV групи враховуються кредитові обороти за визначеним переліком рахунків доходів. Чи слід зменшувати дохід на суму оборотів за дебетом рахунку 704 «Вирахування з доходу» (повернення продукції власного виробництва) при заповненні Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    12.12.202512
  • Критерії ОЗ для ПДВ при ліквідації МНМА
    Які критерії (бухгалтерські чи податкові) застосовуються для визначення основних засобів при списанні МНМА (рахунок 112) з метою уникнення нарахування податкових зобов'язань з ПДВ при ліквідації? Чи враховується вартісний критерій 20 000 грн за ПКУ, якщо у бухобліку встановлено інший критерій віднесення до МНМА?
    12.12.2025217
  • Облік ремонту авто через страхову з франшизою
    Автомобіль обліковується на балансі ТОВ. Після страхового випадку ТОВ сплатило 3100 грн франшизи на рахунок СТО (неплатник ПДВ), решту вартості ремонту (загальна сума - 58 000 грн) сплатила страхова компанія. Як відобразити ці операції в бухобліку? На яку суму має бути складений акт виконаних робіт СТО: на 3100 грн чи на повну суму - 58 000 грн?
    11.12.202530
  • Облік ліквідації зруйнованого зерноскладу
    Зерносклад (1964 р. введення в експлуатацію, залишкова вартість 150 тис. грн) зруйнувався внаслідок обвалення перекриття. Керівництво прийняло рішення про ліквідацію об'єкта. Які дії має виконати бухгалтер у цій ситуації та як правильно відобразити операції в обліку?
    11.12.202517
  • Перенесення податкового кредиту при реорганізації: алгоритм дій та бухоблік
    У зв’язку з припиненням ТОВ «Б» шляхом приєднання до ТОВ «А» було складено передавальний акт від 01.02.2022 р. Рішенням про припинення передбачено перехід усіх активів та зобов’язань до правонаступника, у тому числі сальдо за дебетом субрахунку 641, що включає від’ємне значення з ПДВ. Як перенести цей податковий кредит (ПК) та відобразити операцію у звітності?
    11.12.202522