• Посилання скопійовано

Облік ФОПом підакцизних товарів в РРО

ФОП на загальній системі реалізує підакцизні товари. Використовує РРО з можливістю ведення кількості товарних залишків. Всі первинні документи в наявності. Чи зобов'язаний ФОП надавати при фактичній перевірці такі залишки? Чи зобов'язаний він їх вести саме в РРО? Яка штрафна санкція за неведення?

Підпункт 11 ст. 3 Закону про РРО

В п. 11 ст. 3 Закону про РРО зазначено про обов’язок суб’єктів господарювання проводити розрахункові операції через РРО та/або через програмні РРО з використанням режиму попереднього програмування найменування товарів/послуг (із зазначенням коду УКТ ЗЕД для підакцизних товарів), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.

Тобто, тут сказано про облік кількості, а не програмування кількості. Це означає, що в наведеній нормі не сказано про те, що потрібно обліковувати залишки товарів. Фактично в цій нормі йде мова про забезпечення обліку кількості проданих товарів.

Те саме читаємо, наприклад, в ІПК від 12.02.2020 р.№566/6/99-00-05-04-01-06/ІПК: «суб’єкт господарювання веде облік товарних запасів за місцем їх реалізації згідно з накладними, транспортними накладними тощо у матеріальному вигляді, а через РРО ведеться облік реалізованих товарів із використанням режиму попереднього програмування найменування, із зазначенням цін товарів (послуг) та обліку їх кількості».

Таким чином, зазначимо ще раз, що вводити залишки/надходження товарів у РРО не потрібно.

 

Підпункт 12 ст. 3 Закону про РРО

В п. 12 ст. 3 Закону про РРО встановлено вимогу вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів і здійснювати продаж тільки тих товарів/послуг, які відображені в такому обліку.

Особливості такого обліку встановлені Порядком ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку, затвердженим наказом Мініфіну від 03.09.2021 р. № 496.

В додатку до цього Порядку наведено форму ведення товарних запасів, яка ведеться за вибором ФОП у паперовій або в електронній формі (п. 2 розд. ІІ Порядку №496).

Таким чином, облік товарних запасів ведеться не в РРО, а в зазначеній формі.

 

Підсумок

Чи зобов'язаний ФОП надавати податківцям при фактичній перевірці облікові залишки товарів?

Ні. ФОП має надати Форму ведення товарних запасів і первинні документи. Але податківці можуть вимагати під час перевірки провести інвентаризацію залишку товарів, а ФОП має провести таку інвентаризацію. Про це ми писали тут.

 

Чи зобов'язаний він їх вести саме в РРО?

Ні.

 ***

Читайте також:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    Сьогодні 15:233
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024161
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202455
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202425
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202448