• Посилання скопійовано

Як оформити списання дров на опалення та сушіння?

Підприємство орендує невиробничі приміщення. Хоче опалювати самостійно, використовуючи котел, який працює на дровах. Які необхідно для цього мати документи, щоб була підстава для списання дров?

Нормативними документами не встановлена форма документа, яким списувати дрова на опалення. Тому кожне підприємство має розробити його самостійно.

Наприклад, це може бути акт кочегара, затверджений керівником, погоджений енергетиком тощо. В акті зазначається, скільки за звітний період використано дров для опалення. Поряд з цим, на наш погляд, мають зазначатися температура зовнішнього повітря і температура приміщень, які опалюються тощо.

Якщо в технічних документах на котел є норми витрат дров, при складанні акту потрібно брати до уваги ці норми. Якщо таких норм немає, підприємство може встановити їх самостійно. Про це ми писали, приміром, тут.

Але щоб списати дрова, вони мають бути на балансі. Таким чином, дрова потрібно звідкись отримати, наприклад, придбати, і показати їх оприбуткування на балансі.

Обліковують дрова на субрахунку 203 «Паливо».

 ***

Читайте також:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Запасні частини для комп'ютера: як відобразити в обліку?
    Який бухгалтерський облік та порядок списання придбаних запасних частин (фільтри, блоки живлення), призначених для ремонту та обслуговування комп'ютерної техніки підприємства?
    31.10.202527
  • Визнаємо заборгованість безнадійною за неоплачений експор: що в обліку та як оподаткувати?
    ТОВ (платник податку на прибуток застосовує різниці, ПДВ) експортувало зерно нерезиденту. Ставка ПДВ - 0%. Товар оплачено частково. На борг нараховано резерв сумнівних боргів (РСБ). Як вплине списання даної заборгованості на податок на прибуток та ПДВ?
    31.10.202515
  • Проєкт закрито, а залишки ТМЦ є: чи можна віднести до витрат?
    БО придбаває багато канцелярії та інших витратних матеріалів в рамках навчального проєкту для дітей. Проєкт закінчився, проте лишилися ножиці, підставки, книги, дитячі ігри тощо. Чи можна списувати витрати і такі матеріали по мірі їх передачі на навчальну локацію (не підрозділ) або після закриття проєкту?
    31.10.202537
  • Облік та списання дизельного палива для генератора підприємства
    Якими первинними документами правильно оформити списання дизельного палива, використаного для роботи генератора під час аварійних відключень електроенергії? Як відображається облік такого палива на бухгалтерських рахунках підприємства, зокрема, його придбання, зберігання та безпосереднє використання?
    31.10.202555
  • Як списати відсутні основні засоби?
    Яка коректна бухгалтерська та податкова процедура для списання з балансу основних засобів, які фактично відсутні на підприємстві (наприклад, викрадені, знищені або втрачені), але досі обліковуються?
    31.10.2025376