• Посилання скопійовано

Як облікувати відходи деревини?

Підприємство придбаває дерев’яний брус, який переробляє (обрізає) і продає. Як обліковувати обрізки деревини, за умови, що вони використовуватимуться для опалення складу, і за умови, якщо не використовуватимуться?

Запаси – це активи, які утримуються для використання в господарській діяльності підприємства (див. п. 4 НП(С)БО 9). Відповідно до п. 5 цього П(С)БО запаси визнаються активом, якщо є ймовірність того, що підприємство отримає в майбутньому економічні вигоди, пов'язані з їх використанням, та їх вартість може бути достовірно визначена.

 

Якщо планується використання обрізків

Якщо обрізки деревини планується викристовувати для опалення складу, їх ставлять на баланс як активи.

 

За якою вартістю ставити на баланс?

Згідно з п. 2.13 Методрекомендацій №2 (Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку запасів) первісна вартість запасів, що надійшли на склад від забракованих виробів та зворотних відходів виробництва, ліквідації основних засобів, визначається за чистою вартістю реалізації, якщо такі запаси призначені для реалізації, або в оцінці їх можливого використання.

Чиста вартість реалізації запасів - очікувана ціна реалізації запасів в умовах звичайної діяльності за вирахуванням очікуваних витрат на завершення їх виробництва та реалізацію (п. 4 НП(С)БО 9).

В контексті розглядуваної ситуації обрізки можна оприбуткувати за вартістю, за якою їх можна продати в якості дров. Керівник підприємства призначає працівника чи комісію, які вирішують питання стосовно визначення вартості.

Оприбуткування таких обрізків відображають через зменшення первісної вартості придбаного брусу проведення: Дт 203 «Паливо» Кт 28.  

Кількість обрізків брусу (дрова) обліковують у метрах кубічних на підставі акту чи іншого прийнятого на підприємстві документу, який складається відповідальним працівником. Списують дрова також на підставі прийнятого на підприємстві документу, згідно з технологічною документацією обладнання, на роботу якого вони використані, технічних розрахунків тощо, що відображається проведенням: Дт 23, 91, 92, 94 Кт 203.

 

Чи є якісь норми списання деревини при обрізці брусу?

Обов’язкових до застосування всіма суб’єктами господарювання норм, встановлених нормативними документами, немає. Тому кожне підприємство може встановити такі норми самостійно, орієнтуючись на методичну літературу з деревообробки.

Поряд з цим, при розробці власних норм можна орієнтуватися на науково-методичні рекомендації, розміщені, наприклад, тут, на розрахунок норм витрат деревини, розміщений, наприклад, тут.

 

Якщо використання обрізків не планується

Якщо використання у господарській діяльності не планується, обрізки на балансі не відображаються. Те саме читаємо в п. 2.13 Методрекомендацій №2:

  • відходи, реалізація та/або використання яких у виробничому процесі не передбачається, активом не визнаються;
  • витрати на утилізацію цих відходів включаються до інших операційних витрат.

При цьому вся вартість придбаної сировини (брусу) потрапляє до собівартості готової продукції.

Обрізки, які не будуть використовуватись, підлягають утилізації. З питань визначення методу утилізації таких відходів радимо звернутися до Держекоінспекції.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    Сьогодні 09:2366
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    Сьогодні 09:2234
  • Дооцінка сільськогосподарської продукції при включенні орендної плати
    Частину оприбуткованої сільськогосподарської продукції вже реалізовано, після чого нараховано орендну плату за оренду паїв, яка віднесена на витрати виробництва цього року. Як коректно провести дооцінку залишку продукції з урахуванням пізніше нарахованих витрат?
    Сьогодні 08:1614
  • Авансова орендна плата: облік та оподаткування
    Як підприємству, платнику податку на прибуток та ПДВ, відобразити авансову сплату в сумі 240 000 грн, в т.ч. ПДВ - 40 000 грн в листопаді 2025 року орендної плати за увесь рік (з листопада 2025 по жовтень 2026 рр.) у бухгалтерському та податковому обліках, якщо акт на повну суму надається орендодавцем у кінці строку дії договору (у жовтні 2026 року)?
    Сьогодні 07:0737
  • Акт списання палива для дизельного генератора
    Наведи форму акту списання палива, що використане для роботи дизельного генератора, та які обовʼязкові реквізити має містити такий акт відповідно до чинного законодавства?
    04.12.202557