• Посилання скопійовано

Як облікувати відходи деревини?

Підприємство придбаває дерев’яний брус, який переробляє (обрізає) і продає. Як обліковувати обрізки деревини, за умови, що вони використовуватимуться для опалення складу, і за умови, якщо не використовуватимуться?

Запаси – це активи, які утримуються для використання в господарській діяльності підприємства (див. п. 4 НП(С)БО 9). Відповідно до п. 5 цього П(С)БО запаси визнаються активом, якщо є ймовірність того, що підприємство отримає в майбутньому економічні вигоди, пов'язані з їх використанням, та їх вартість може бути достовірно визначена.

 

Якщо планується використання обрізків

Якщо обрізки деревини планується викристовувати для опалення складу, їх ставлять на баланс як активи.

 

За якою вартістю ставити на баланс?

Згідно з п. 2.13 Методрекомендацій №2 (Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку запасів) первісна вартість запасів, що надійшли на склад від забракованих виробів та зворотних відходів виробництва, ліквідації основних засобів, визначається за чистою вартістю реалізації, якщо такі запаси призначені для реалізації, або в оцінці їх можливого використання.

Чиста вартість реалізації запасів - очікувана ціна реалізації запасів в умовах звичайної діяльності за вирахуванням очікуваних витрат на завершення їх виробництва та реалізацію (п. 4 НП(С)БО 9).

В контексті розглядуваної ситуації обрізки можна оприбуткувати за вартістю, за якою їх можна продати в якості дров. Керівник підприємства призначає працівника чи комісію, які вирішують питання стосовно визначення вартості.

Оприбуткування таких обрізків відображають через зменшення первісної вартості придбаного брусу проведення: Дт 203 «Паливо» Кт 28.  

Кількість обрізків брусу (дрова) обліковують у метрах кубічних на підставі акту чи іншого прийнятого на підприємстві документу, який складається відповідальним працівником. Списують дрова також на підставі прийнятого на підприємстві документу, згідно з технологічною документацією обладнання, на роботу якого вони використані, технічних розрахунків тощо, що відображається проведенням: Дт 23, 91, 92, 94 Кт 203.

 

Чи є якісь норми списання деревини при обрізці брусу?

Обов’язкових до застосування всіма суб’єктами господарювання норм, встановлених нормативними документами, немає. Тому кожне підприємство може встановити такі норми самостійно, орієнтуючись на методичну літературу з деревообробки.

Поряд з цим, при розробці власних норм можна орієнтуватися на науково-методичні рекомендації, розміщені, наприклад, тут, на розрахунок норм витрат деревини, розміщений, наприклад, тут.

 

Якщо використання обрізків не планується

Якщо використання у господарській діяльності не планується, обрізки на балансі не відображаються. Те саме читаємо в п. 2.13 Методрекомендацій №2:

  • відходи, реалізація та/або використання яких у виробничому процесі не передбачається, активом не визнаються;
  • витрати на утилізацію цих відходів включаються до інших операційних витрат.

При цьому вся вартість придбаної сировини (брусу) потрапляє до собівартості готової продукції.

Обрізки, які не будуть використовуватись, підлягають утилізації. З питань визначення методу утилізації таких відходів радимо звернутися до Держекоінспекції.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Чи можна визнати податковий кредит з ПДВ у першому кварталі, а відповідні витрати в бухобліку – в четвертому?
    Щоб не показувати збитки у 1 кварталі 2024 р., акти виконаних робіт березня підприємтво перенесло на 39 рахунок. Податкові накладні за цими актами були відображені в декларації з ПДВ згідно з датою актів у березні 2024 р. Чи є ризик, що цей податковий кредит не визнають під час перевірки, якщо витрати будуть відображені у 4 кварталі 2024 р., або ці послуги не будуть відображені, як витрати, а списані на 44 рахунок (тобто за рахунок прибутку)?
    Сьогодні 14:1125
  • ГО фінансує розробки, які проводить ТОВ: який бухоблік витрат та результатів такої співпраці?
    ТОВ уклало договір на виконання дослідно-конструкторських та технологічних робіт з громадською організацією (ГО). ГО передає ТОВ матеріали, інструменти та сплачує за розробку, при цьому результати роботи залишаються у виконавця. Виконавець згідно з проведеною розробкою зробив конструкторську документацію та отримав технічні умови (ТУ), які належать виконавцю. Як обліковувати ТМЦ (матеріали та інструменти) у ТОВ та результати виконаних робіт – конструкторську документацію, ТУ, дослідні моделі виробів?
    Сьогодні 13:224
  • Курсові різниці при отриманні та оплаті послуг Google
    Між ТОВ та компанією Google укладено договір з надання послуг (надання інтернет-платформи). ТОВ має корпоративну гривневу картку. Нарахування за послуги компанією Google проводяться щомісяця 1 числа у валюті USD. Списання коштів за послуги з корпоративної картки проводяться у гривні щомісяця до 5 числа. Наприклад: 01.01.2024 р. - нарахування за послуги компанією Google за січень 2024 р. – 84,29 USD, а 04.04.2024 р. – списання оплати за послуги за січень 2024 з корпоративної картки – 3245,17 грн. який бухоблік?
    Сьогодні 10:0717
  • Чи дисконтувати заборгованість, яка щорічно подовжується?
    Підприємство – резидент України отримало від нерезидента в 2019 році позику на один рік, яку потім щорічно подовжували, і яку планується повернути в 2024 році. Чи вважається заборгованість за такою позикою довгостроковою і чи слід її дисконтувати?
    06.05.202461
  • Оренда паркомісць для працівників: облік та податки
    Юрособа орендує паркомісця у юрособи для працівників біля орендованого офісу. Як це провести в обліку? Чи є право на податковий кредит? Чи потрібно утримувати із працівників податки ПДФО, ВЗ та нараховувати ЄСВ?
    06.05.202423