• Посилання скопійовано

Витрати на збільшення потужності постачання електроенергії: як відобразити в бухобліку?

Підприємство отримало від "Обленерго" послугу з створення технічної можливості здійснення передачі в точку приєднання електроустановки цеху відповідної потужності електричної енергії необхідного обсягу (так вказано в акті). Як відобразити в бухобліку?

Відповідно до п. 70 ч. 1 ст. 1 Закону №2019-VIII, приєднання електроустановки - надання замовнику оператором системи передачі або оператором системи розподілу послуги із створення технічної можливості для передачі (прийняття) у місце приєднання електроустановки замовника відповідної потужності до електричних мереж системи передачі або системи розподілу (у тому числі новозбудованих) електричної енергії необхідного обсягу з дотриманням показників її якості та надійності.

Послуга з приєднання електроустановок замовника до системи передачі та системи розподілу є платною послугою та надається оператором системи передачі або оператором системи розподілу відповідно до договору про приєднання (ч. 3 ст. 21 Закону № 2019-VIII).

Полягає ця послуга у (див. ч. 5, ч. 6 ст. 21 Закону № 2019-VIII):

  • підготовці технічного завдання на проектування, 
  • забезпечення розроблення та узгодження з іншими заінтересованими сторонами проектної документації на будівництво, реконструкцію та/або технічне переоснащення електричних мереж зовнішнього електрозабезпечення електроустановок замовника (до точки приєднання електроустановок замовника), 
  • здійсненні заходів щодо відведення земельних ділянок для розміщення об’єктів електроенергетики, 
  • забезпечення виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт, 
  • здійснення первинного підключення об’єкта замовника.

Як бачимо, розглядувана послуга не пов’язана з конкретним об’єктом ОЗ підприємства. Вона є наданою підприємству можливістю отримувати електроенергію відповідної потужності. Зазначимо, що згідно з п. 5 НП(С)БО 8 до інших нематеріальних активів відноситься право на  провадження  діяльності, використання економічних та інших привілеїв тощо.

На наш погляд, розглядувані нами витрати вписуються в цей перелік, а тому їх доцільно обліковувати в складі інших нематеріальних активів на субрахунку 127.

Тобто, при отриманні таких витрат вони відображаються в складі капітальних інвестицій: Дт 154 Кт 631. Потім зараховуються на баланс: Дт 127 Кт 154. Надалі амортизуються в загальному порядку.

Згідно з п. 25 НП(С)БО 8, нарахування амортизації нематеріальних активів (крім права постійного користування земельною ділянкою) здійснюється протягом строку їх корисного використання, який встановлюється підприємством (у розпорядчому акті) при визнанні цього об'єкта активом (при зарахуванні на баланс).

При визначенні строку корисного використання об'єкта нематеріальних активів слід ураховувати (див. п. 26 НП(С)БО 8):

  • строки корисного використання подібних активів;
  • моральний знос, що передбачається;
  • правові або інші подібні обмеження щодо строків його використання;  
  • очікуваний спосіб використання нематеріального активу підприємством;  
  • залежність строку корисного використання нематеріального активу від строку корисного використання інших активів підприємства.

Поряд з цим, може бути й інша думка стосовно бухгалтерського обліку таких витрат. Наприклад, можна стверджувати про необхідність відображення таких витрат в складі витрат майбутніх періодів на рахунку 39, з подальшим пропорційним списанням на витрати протягом певного строку. Можна також стверджувати, що такі витрати збільшують первісну вартість належної підприємству електроустановки, з подальшою амортизацією.

В листі ДФС від 21.04.2017 р. №8491/6/99-99-15-02-02-15 зазначено, що:

  • регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється Мінфіном, яке затверджує НП(С)БО, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (п. 2 ст. 6 Закону про бухоблік);
  • за роз’ясненнями з питань відображення у бухгалтерському обліку витрат підприємства на оплату послуг за нестандартне приєднання електроустановок до електричних мереж доцільно звернутись до Мінфіну.

Думка Мінфіну щодо розглядуваного питання нам невідома. Вважаємо, тільки Мінфін може остаточно поставити крапку в цьому питанні.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.202410
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024171
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.2024265
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202428
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202452