• Посилання скопійовано

Облік робіт із встановлення охоронної сигналізації в адміністративному приміщенні підприємства

Підприємство отримало від стороннього виконавця роботи із встановлення охоронної сигналізації у своєму адміністративному приміщенні, яке належить підприємству на праві власності і обліковується у складі основних засобів, як будівля. Як ці роботи відобразити в бухобліку?

Два варіанти

Ці витрати можна відобразити або як збільшення первісної вартості будівлі, або як створення окремого об'єкта основних засобів. Рішення про те, як саме обліковувати такі витрати (у складі вартості будівлі чи як окремий об'єкт), приймає керівник підприємства та оформлює відповідним наказом (пп. 30 Методрекомендацій №561).

 

Бухгалтерський облік

Незалежно від обраного варіанту, спочатку всі витрати, пов'язані зі встановленням сигналізації, накопичуються на субрахунку 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів»:

  • Дт 152 Кт 631 – на суму виконаних робіт без урахування ПДВ;
  • Дт 641 Кт 631 – відображено ПК з ПДВ, якщо виконавець і замовник є платниками ПДВ, складено ПН і зареєстровано в ЄРПН;
  • Дт 631 Кт 311 – оплата виконавцю виконаних робіт.

Після завершення робіт та введення сигналізації в експлуатацію, накопичені витрати списуються одним із двох варіантів.

 

Варіант 1: Збільшення первісної вартості будівлі

Витрати на встановлення нової охоронної сигналізації розглядаються як поліпшення, що призводить до збільшення майбутніх економічних вигід від використання будівлі. Такі витрати збільшують первісну вартість основних засобів згідно з пп. 14 НП(С)БО 7 «Основні засоби».

Тож якщо сигналізація розглядається як невід'ємна частина будівлі, її вартість капіталізується у складі цього об'єкта:

  • Дт 103 Кт 152.

З місяця, наступного за місяцем проведення поліпшення, амортизація будівлі нараховується виходячи з її нової, збільшеної залишкової вартості.

 

Варіант 2: Створення окремого об'єкта основних засобів

Якщо підприємство вирішує обліковувати сигналізацію як окремий об'єкт (наприклад, через відмінний строк корисного використання), її зараховують на баланс у складі групи «Машини та обладнання»:

  • Дт 104 Кт 152.

У цьому випадку амортизація за новим об'єктом починає нараховуватися з місяця, наступного за місяцем його введення в експлуатацію.

Висновки:

  • Витрати на встановлення охоронної сигналізації можна обліковувати як збільшення первісної вартості будівлі або як окремий об'єкт основних засобів, залежно від рішення керівника, оформленого наказом;
  • Усі витрати спочатку накопичуються на субрахунку 152, а після введення в експлуатацію списуються або на 103 (будівля) для капіталізації, або на 104 (машини та обладнання) як окремий об'єкт;
  • Амортизація нараховується з наступного місяця після введення в експлуатацію.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік робіт із встановлення охоронної сигналізації в адміністративному приміщенні підприємства
    Підприємство отримало від стороннього виконавця роботи із встановлення охоронної сигналізації у своєму адміністративному приміщенні, яке належить підприємству на праві власності і обліковується у складі основних засобів, як будівля. Як ці роботи відобразити в бухобліку?
    Сьогодні 10:1080
  • Бухгалтерський облік заохочень від банку
    ТОВ отримує від банку «Монобанк» заохочення у вигляді відсотка від суми виплаченої зарплати. Ці надходження мають призначення платежу «Виплата заохочення». Як правильно відобразити ці кошти в бухобліку та як вони впливають на оподаткування (ПДВ, єдиний податок, податок на прибуток)?
    08.09.202524
  • Як обліковувати штрафи за порушення ПДР лізингоотримувачем?
    Юрособа, платник податків на загальних підставах, взяла автомобіль у фінлізинг для здійснення госпдіяльності. Водії під час використання авто інколи порушували правила дорожнього руху, за що нараховувались штрафи лізингодавцеві. Лізингоотримувач компенсував лізингодавцю такі штрафи згідно з виставленим рахунком. Як лізингоотримувачу обліковувати таку операцію? Які її податкові наслідки?
    08.09.202517
  • Як відобразити запаси в обліку, якщо постачальник надає накладну несвоєчасно?
    Постачальник товарів - ФОП ненадав первинні документи. Будівельні матеріали відвантажив без первинних документів у липні 2025 р., а видаткові накладні виписав у серпні 2025 р. На наше прохання переписати липнем - відмовився.Будівельні матеріали, які ми отримали, використали у липні згідно з актами виконаних робіт і відомостів (роботи виконувались бюджетним організаціям за бюджетні кошти). Як нам бути в даному випадку?Як доказати використання будівельних матеріалів в липні,якщо ФОП виписав накладну в серпні?
    08.09.2025824
  • Втрата товару при транспортуванні: облікові та податкові наслідки
    Підприємство купує олію наливом і перевозить її своїм транспортом. Під час зважування олії на складі отримувача виявилась нестача (порівняно з документами) в 30 кг. Як її відобразити в обліку? Чи потрібно нараховувати компенсуючий ПДВ? Чи можна це вважати втратами в межах норм?
    05.09.202547