• Посилання скопійовано

Рекламна роздача подарунків кінцевим споживачам: що в обліку?

Партнер на безоплатній основі надає підприємству товар для акційної роздачі при придбанні піци. Який буде бухоблік та податкові наслідки?

Оподаткування ПДВ безоплатної роздачі безоплатно отриманого товару

Щодо безкоштовної роздачі рекламних зразків пропонуємо ознайомитись з матеріалами тут та тут.

В загальному випадку при безоплатній передачі товарів платник ПДВ зобов’язаний скласти дві податкові накладні та зареєструвати їх в ЄРПН:

  • одну – на суму, розраховану виходячи з фактичної ціни постачання на покупця;
  • іншу – на суму, розраховану виходячи з перевищення ціни придбання/звичайної ціни над фактичною ціною (з типом причини 15).

Якщо товари було безоплатно отримано, то їх ціна придбання теж дорівнює нулю. І, якщо надалі ці товари передаються безоплатно, база оподаткування для нарахування ПЗ з ПДВ відсутня. Але обов’язок скласти «нульову» ПН та зареєструвати її в ЄРПН у постачальника на отримувача таких матеріалів (платника ПДВ або неплатника) залишається.

При цьому перевищення ціни придбання над фактичною ціною немає, тож складається одна ПН на нульову вартість, розраховану виходячи з фактичної ціни постачання на покупця.

Оскільки безоплатно надані зразки товарів використані в оподатковуваних операціях, то ПЗ з ПДВ  за пп. 198.5 не нараховуються.

 

Податок з доходів фізосіб при безоплатних роздачах

Якщо під час проведення рекламної акції здійснюється розповсюдження рекламного товару, а споживачами реклами є невизначене коло платників ПДФО, то вартість такого товару не розглядається як дохід фізичних осіб – споживачів таких рекламних заходів та, відповідно, не є об’єктом оподаткування ПДФО. За умовами запитання маємо саме таку ситуацію, тож ПДФО не нараховується.

Водночас, якщо в період проведення рекламної акції надаються подарунки, отримувачами яких є конкретні особи, то вартість таких подарунків є об’єктом оподаткування ПДФО з урахуванням обмежень, встановлених пп. 165.1.39 ПКУ.

Більш докладно - тут>>

 

Бухоблік безоплатної роздачі безоплатно отриманого товару

Безоплатне отримання рекламної продукції підпадає під ознаки зазначені у п. 5 П(С)БО 15, відповідно вартість безоплатно отриманої рекламної продукції потрапить до доходу отримувача.

Первісна вартість безоплатно отриманих товарів визначається згідно з п. 12 П(С)БО 9. У такому випадку первісною вартістю запасів,  одержаних  підприємством безоплатно, визнається їх справедлива вартість з урахуванням витрат, передбачених п. 9 цього П(С)БО, зокрема? суми ввізного мита та непрямих податків, якщо вони не відшкодовуються підприємству.

У бухобліку безоплатно отримані товари будуть відображені записом: Дт 28 Кт 718 - безоплатно отримані товари за справедливою вартістю.

При безоплатній роздачі рекламних матеріалів в бухгалтерському обліку підприємства виникнуть витрати. При цьому необхідно зважати на характер таких рекламних матеріалів – це будуть витрати на збут: Дт 93 Кт 28.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»