• Посилання скопійовано

Чи можна включати девелоперські витрати до поточних витрат періоду?

ТОВ (замовник) підписало договір на девелоперські послуги, що включає підготовку тендерної документації для проведення тендеру, укладання договору на розроблення проектної документації, нагляд за будівельними роботами тощо. Чи можна включити девелоперські витрати до поточних витрат періоду?

Ні, не можна.

З питання випливає, що йдеться про послуги, пов’язані з будівництвом. Тому зазначені витрати мають включатися до собівартості будівництва.

Наприклад, з цього приводу в пп. 1.4.1 Правил визначення вартості будівництва зазначено, що до витрат, які враховуються у вартості будівництва, включаються в тому числі:

  • витрати на утримання служби замовника і авторський нагляд;
  • підготовка експлуатаційних кадрів;
  • проектні та вишукувальні роботи тощо.

Тобто, з точки зору Правил визначення вартості будівництва вартість девелоперських послуг враховується у вартості будівництва.

Поряд з цим, принципи визнання витрат в бухгалтерському обліку наведені в п. 7 НП(С)БО 16:

  • витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені;
  • витрати, які неможливо прямо пов'язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені.

Тобто, до складу витрат поточного періоду відносять тільки ті витрати, які неможливо прямо пов’язати з отриманим доходом. 

Але якщо витрати можна «прив’язати» до конкретного об’єкта, який прийматиме участь в генеруванні доходу, їх включають не до складу витрат поточного періоду, а до собівартості такого об’єкта.

Витрати на девелоперські послуги саме до таких останніх витрат і відносяться, адже їх можна «прив’язати» до об’єкта будівництва.

Повторимося, витрати на девелоперські послуги включаються до собівартості будівництва.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік самостійно виготовленого вібросита як ОЗ
    Підприємство самостійно виготовило вібросито для власних потреб, яке відповідає критеріям основних засобів. Які бухгалтерські проведення необхідно виконати для відображення створення та введення в експлуатацію цього об'єкта ОЗ?
    19.12.202513
  • Адміністративні витрати благодійного фонду: відображення в бухобліку
    Які бухгалтерські проведення застосовує благодійний фонд для обліку отримання коштів на статутну діяльність та їх витрачання на адміністративні витрати? Надайте типові кореспонденції рахунків від моменту надходження цільового фінансування до відображення адміністративних витрат
    19.12.202511
  • Оприбуткування товару за умовами EXW з доставкою "Новою Поштою": період та обґрунтування
    Постачальник передає товар на умовах EXW Incoterms 2020 через Нову Пошту. Право власності переходить при отриманні від НП. Видаткова та податкова накладні датовані 27.10.25, товар отримано 05.11.25. В якому періоді оприбуткувати товар та врахувати ПДВ?
    19.12.202517
  • Придбання обладнання частково фінансує ЮНІСЕФ: облік та ПДВ-наслідки
    Підприємство «А» (платник ПДВ) уклало договір на придбання у підприємства «Б» (платника ПДВ) обладнання на суму 1 200 000 грн (у т.ч. 200 000 грн). За умовами договору оплату за обладнання без ПДВ (1 000 000 грн) здійснює Дитячий фонд ООН. Решту суми (200 000 грн) оплачує підприємство «А». ПН зареєстрована на підприємство «А». Як оприбуткувати обладнання в бухобліку? Чи має право підприємство «А» на податковий кредит з ПДВ? Чи потрібно реєструвати ПН на компенсуючі податкові зобов'язання?
    19.12.202521
  • Оренда за неповний місяць: як відобразити в обліку?
    ТОВ (ТРЦ) здає в оренду приміщення. У договорі вказано орендну ставку за м² за повний місяць. Якщо орендар починає користуватися приміщенням з 16 числа місяця, то як коректно відобразити послугу в акті: змінювати ціну за м², площу чи застосовувати інший підхід для розрахунку вартості оренди пропорційно фактичній кількості днів користування?
    18.12.2025268