• Посилання скопійовано

Облік витрат підприємства, яке перебуває в процесі припинення

Підприємство перебуває в процесі припинення. На які рахунки списувати витрати щодо заробітної плати, інтернет та інші витрати: на 92, 93 рахунки чи 94?

Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону про бухоблік, бухгалтерський облік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації.

Відповідно до ч. 3 ст. 13 Закону про бухоблік, звітним періодом підприємства, що ліквідується, є період з початку звітного року до дати прийняття рішення про його ліквідацію.

Відповідно до ст. 4 Закону про бухоблік одним з принципів, на яких грунтується бухоблік, є безперервність - оцінка активів та зобов’язань підприємства здійснюється виходячи з припущення, що його діяльність буде тривати й надалі.

Відповідно до п. 4.1 Концептуальної основи фінзвітності, як правило, фінансові звіти складаються на основі припущення, що суб'єкт господарювання є безперервно діючим і залишатиметься діючим в осяжному майбутньому. Отже, припускається, що суб'єкт господарювання не має ні наміру, ні потреби ліквідуватися або суттєво звужувати масштаби своєї діяльності; за наявності такого наміру або потреби фінансові звіти можуть складатися з дотриманням іншого принципу, в такому випадку має розкриватися застосований принцип.

Таким чином, його довгострокову заборгованість, всі довгострокові зобов’язання доречно перевести до складу поточних.

Необоротні активи, які вже не планується використовувати в господарській діяльності, а планується продати чи передати засновникам, варто перевести до складу необоротних активів, утримуваних для продажу (субрахунок 286).

Запаси доречно відобразити за чистою вартістю реалізації (п. 24, п. 25 П(С)БО 9).

Резерви і забезпечення, за якими вже не плануються витрати, доречно списати.

Поряд з цим підприємство може створити забезпечення для відшкодування майбутніх операційних витрат на виконання   зобов'язань при припиненні діяльності (п. 12 П(С)БО 11): Дт 949 Кт 474.

Після цього всі наступні витрати (зарплата, інтернет тощо) списують на субрахунок 474.

Якщо підприємство не буде створювати забезпечення, такі витрати списують на субрахунок 949. Тому що поділ витрат на адміністративні, на збут тощо втрачає сенс. Як правило, здійснені в період припинення діяльності підприємства витрати направлені на виконання процедур припинення. Тобто, це інші операційні витрати підприємства.

Але якщо під час процедури припинення підприємство ще провадить господарську діяльність, наприклад, виготовляє продукцію, надає послуги, виконує роботи, то облік витрат, на наш погляд, слід вести в загальному порядку, списуючи їх на відповідні рахунки обліку – 92, 93 тощо.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Виплати приватному виконавцю за постановою про стягнення з працівника: облік та оподаткування
    Як підприємству відобразити в Додатку 4ДФ суми, утримані з зарплати працівника на підставі постанови приватного виконавця та перераховані йому, якщо приватний виконавець відмовився надати довідку за ф. №34-ОПП? Чи потрібно утримувати ПДФО та ВЗ з цих виплат?
    05.06.2025141
  • Списання пошкодженого автомобіля, що був залучений до ЗСУ: облік та податкові наслідки
    Юрособа (платник ПДВ та податку на прибуток) планує списати автомобіль, придбаний у 2022 році та залучений до ЗСУ згідно з Постановою КМУ №1921, оригінал акту залучення втрачено, амортизація не нараховувалась, у 2025 році отримано висновок СТО про недоцільність ремонту та знято з військового обліку. Які дії підприємства щодо списання? Як оформити документально? Який бухоблік? Які податкові наслідки для ПДВ та податку на прибуток?
    05.06.2025227
  • Компенсація витрат на вибір місця в літаку: чи є це додатковим благом?
    Щодо можливості компенсації витрат підзвітній особі (авіабілет) - вибір конкретного місця в літаку під час службового відрядження. Чи може ТОВ компенсувати такі витрати без виникнення додаткового блага для фізособи? На підтвердження витрат надано лише роздруківку з банківської картки (виписка по транзакції). Інші підтвердні документи (маршрут-квитанція, чек або документ від авіакомпанії з деталізацією оплати послуги вибору місця) — відсутні
    04.06.202529
  • Купівля корпоративних прав у покупця та емітента:и як облікувати?
    Власник-нерезидент (юрособа) підприємства "А" (100% частка) продає корпоративні права підприємству-резиденту "В" (власник - фізособа) за ціною, що дорівнює статутному капіталу (300 тис. грн). Як відобразити цю операцію в бухгобліку підприємства "А" та підприємства "В"?
    04.06.202524
  • Як відобразити в обліку безоплатно отриману ТМ?
    ТОВ та ФО уклали договір про безоплатне використання об'єкта інтелектуальної власності (торгової марки). Як відобразити дану операцію в обліку?
    04.06.202543