• Посилання скопійовано

Як оприбуткувати дешевий об’єкт ОЗ?

ПП (ЕП 5%) придбало бетонозмішувач (5 870 грн). Очікуваний термін служби - 2 роки від дня купівлі. Як правильно його оприбуткувати? На який рахунок? Які документи оформлювати?

Відповідно до п. 4 П(С)БО 7, базова ознака ОЗ – строк корисного використання більше року. 

Оскільки очікуваний строк використання бетонозмішувача 2 роки, такий бетонозмішувач відноситься до складу ОЗ.

Але в п. 5.2 П(С)БО 7 зазначено, що підприємства можуть установлювати вартісні ознаки предметів, що входять до складу малоцінних необоротних матеріальних активів (МНМА). Таку вартісну ознаку підприємство повинне визначати власною обліковою політикою (див., наприклад, п. 2.1 Методрекомендацій №635).

Таким чином, встановивши ознаку МНМА, підприємство зможе обліковувати придбані об’єкти ОЗ не як ОЗ, а як МНМА, за умови, що такі об’єкти не перевищують встановленої ознаки.

В податковому обліку така ознака визначається на рівні 20 000 грн (див. пп. 14.1.138 ПКУ). Тому на практиці більшість підприємств встановлюють таку ознаку і в бухгалтерському обліку. Хоча такого обов’язку чинне законодавство не встановлює. В бухгалтерському обліку підприємство може встановити вартісну ознаку МНМА в тому розмірі, який вважає для себе доречним.

Нехай підприємство встановить таку ознаку МНМА на рівні 20 000 грн. В такому разі бетонозмішувач вартістю 5 870 грн слід обліковувати у складі МНМА.

У разі обліку у складі МНМА роблять такі бухгалтерські проведення:

  • Дт 153 Кт 631 – 5 870 грн (придбано бетонозмішувач);
  • Дт 112 Кт 153 - 5 870 грн (бетонозмішувач зараховано на баланс).

Далі нараховується амортизація бетонозмішувача. 

Для амортизації МНМА підприємство може застосувати один з методів амортизації, наведений в п. 27 П(С)БО 7:

1. амортизація нараховується у першому місяці використання об’єкта в розмірі 50% його вартості, та наступні 50% вартості у місяці списання об’єкта з балансу, або

2. амортизація нараховується у першому місяці використання об’єкта в розмірі 100% його вартості.

Наприклад, якщо обрати другий метод, то вся вартість бетонозмішувача через нарахування амортизації потрапить на витрати за датою зарахування бетонозмішувача на баланс: Дт 23, 91 Кт 132 – 5 870 грн. 

Але якщо підприємство не буде встановлювати вартісну ознаку МНМА, чи така ознака буде меншою за 5 870 грн, бетонозмішувач варто буде відобразити у складі ОЗ:

  • Дт 152 Кт 631 - 5 870 грн (придбано бетонозмішувач);
  • Дт 104 Кт 153 - 5 870 грн (бетонозмішувач зараховано на баланс).

Далі в загальному порядку нараховується амортизація: Дт 23, 91 Кт 131 – на суму за розрахунком, залежно від обраного методу амортизації ОЗ.

 

Яким документом оформити зарахування на баланс?

Можна оформити Актом приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів (форма №ОЗ-1, затверджена Наказом №352).

Такий акт складає комісія, призначена керівником підприємства. Далі керівник затверджує цей акт.

Оформлений таким чином документ передається до бухгалтерії для відображення в бухгалтерському обліку зарахування бетонозмішувача на баланс.

Цей Акт застосовується як для зарахування МНМА, так і для ОЗ. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    Сьогодні 11:0312
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202544
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202530
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025239
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554