• Посилання скопійовано

Облік та відображення в звітності одноразової допомоги від Центру зайнятості

Отримано від Центру зайнятості одноразову допомогу згідно з Постановою КМУ №1232, яку виплачено працівникам у грудні. Як її правильно провести в обліку і як відобразити у Звіті з ЄСВ та у формі №1ДФ?

До загального місячного (річного) оподатковуваного ПДФО доходу не включаються доходи у вигляді одноразової державної допомоги, які виплачуються (надаються) роботодавцем (пп. 165.1.1 ПКУ) та звільняється від оподаткування військовим збором з цієї допомоги (абз. 1.пп. 1.7 п. 16-1 підрозділ 10 розділ ХХ ПКУ). 

У формі №1ДФ, така допомога, хоча вона і не оподатковується, зазначається в обох розділах за ознакою доходу 128 «Соціальні виплати з відповідних бюджетів».

Тобто, отриману від Фонду суму допомоги, роботодавець  відображає у графаз 3а та 3 форми №1ДФ у ІV кварталі за ознакою доходу «128», оскільки місяць (грудень) отримання та виплати допомоги працівникам  припадає саме на цей квартал.

Щодо ЄСВ, то згідно з п. 3.2 розділу ІІІ Інструкції №5 така допомога прирівнюється до допомоги по частковому безробіттю та відноситься до інших виплат, що не належать до фонду оплати праці.

Тобто, сума допомоги по частковому безробіттю, яка перераховується роботодавцям–підприємствам Фондом на випадок безробіття для виплати застрахованим особам, не включається до бази нарахування ЄСВ, відповідно у Звіті з ЄСВ не відображається.

Виплата допомоги відображається в бухобліку на підставі первинного документу про виплату, проведення: Дт 663 Кт 311. Нарахування відображається проведенням:  Дт 378 Кт 663 (а по факту надходження коштів – Дт 311 Кт 378).

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    Сьогодні 11:0334
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202547
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202533
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025245
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554