• Посилання скопійовано

Амортизація тротуарної плитки: як врахувати витрати?

Благоустрій території підприємства тротуарною плиткою. Як правильно враховувати витрати? Якщо це МНМА, чи можна відразу списати знос?

Витрати на благоустрій прибудинкової території (ремонт тротуару, заміна світильників, озеленення),  обліковуються як витрати поточного періоду або витрати на виробництво. Рахунок та стаття витрат обирається в залежності від того, яке призначення будівлі – виробниче, загальновиробниче, адміністративне, збутове чи для інших цілей. 

Наприклад, всі ці витрати, що стосуються офісної будівлі, будуть списані на рахунок 92. Якщо це будівля магазину підприємства – то витрати на обслуговування прибудинкової території відносяться на рахунок 93. Якщо будівля призначена для загальновиробничих цілей, то обирається рахунок 91.

Видозмінна території є благоустроєм. Благоустрій вважається капітальним ремонтом. Тому облік витрат на створення об’єктів благоустрою залежно від їх вартості відноситься до основних засобів або до МНМА з подальшим нарахуванням амортизації. Такий вид благоустрою як покриття доріжок тротуарною плиткою відноситься до МНМА.  

Витрати на придбання таких МНМА амортизуються за одним із двох варіантів за рішенням суб’єкта господарювання (п. 27 П(С)БО 7):

1) 50%/50% - амортизація нараховується у першому місяці використання об'єкта у розмірі та у місяці списання з балансу внаслідок невідповідності критеріям визнання активом;

2) 100% - у першому місяці використання об'єкта у розмірі 100% його вартості.

Отже, на улаштовану тротуарну плитку можна нарахувати амортизацію 100% у першому місяці використання за проведенням: Дт 91-93 Кт 132 за рішенням суб’єкта господарювання. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Формулювання в Акті на списання та безоплатну передачу комп’ютерної техніки
    Комунальне підприємство має на балансі повністю замортизовану та морально застарілу комп’ютерну техніку. За рішенням засновника (місцевої ради) ця техніка буде або списана з балансу, або безоплатно передана іншому підприємству. Яке обґрунтування писати в актах на списання, на передачу?
    21.11.202412
  • Як привести у відповідність показники рівнемірів-лічильників з даними бухобліку пального?
    Підприємство є платником акцизного податку, має ліцензію на зберігання пального (дизпаливо) виключно для власного споживання у своїй виробничій діяльності. В результаті інвентаризації виявлені розбіжності між даними бухобліку та даними рівнемірів – лічильників на акцизних складах підприємства. Як привести у відповідність дані бухобліку з показниками витратомірів-лічильників? Якими документами оформити?
    20.11.202421
  • Виготовлення та безоплатна передача продукції ЗСУ за благодійні кошти
    Підприємство на загальній системі оподаткування отримало кошти благодійної допомоги, за які виготовило запчастини для БПЛА (що є видом діяльності підприємства), і передало безоплатно військовій частині за актом приймання-передачі. Як обліковувати благодійну допомогу та безоплатну передачу запчастин?
    19.11.202426
  • Бухоблік «держдивідендів» у комунальному підприємстві
    Комунальне підприємство виплачує частину чистого прибутку засновнику – міськраді. Який порядок відображення в бухобліку комунального підприємства?
    15.11.202413
  • Що робити з активом утримуваним для продажу, коли минув рік?
    На балансі компанії на рахунку 286 обліковується об'єкт нерухомості, який було придбано шляхом реалізації права заставоутримувача. Підприємство здійснило оцінку майна. Результат - необхідність дооцінки. В найближчий рік об'єкт реалізовувати не планується. Як відобразити дооцінку об'єкта? Які податкові наслідки?
    14.11.202442