• Посилання скопійовано

Як в обліку відображати давальницькі матеріали та отриману готову продукцію?

ТОВ 1 (підрядник) на замовлення ТОВ 2 (замовник) виготовляє косметичний крем. ТОВ 2 самостійно закуповує тару (тюбики, баночки), етикетки для крема і передає ТОВ 1. Як відобразити в обліку ТОВ 1 та ТОВ 2 передачу тари, етикеток, та отримання вже готового товару?

Найперше – між сторонами має бути укладено договір підряду, особливості якого встановлені в ст. 837 – ст. 864 ЦКУ.

За договором підряду, одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу (ч. 1 ст. 837 ЦКУ).

Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові (ч. 2 ст. 837 ЦКУ).

Відповідно до ст. 840 ЦКУ, якщо робота виконується частково або в повному обсязі з матеріалу замовника:

  • підрядник відповідає за неправильне використання цього матеріалу;
  • підрядник зобов'язаний надати замовникові звіт про використання матеріалу та повернути його залишок;
  • у договорі підряду мають бути встановлені норми витрат матеріалу, строки повернення його залишку та основних відходів, а також відповідальність підрядника за невиконання або неналежне виконання своїх обов'язків.

Матеріал, який передається замовником підряднику, передається без переходу права власності на нього. Для уникнення непорозумінь про це потрібно додатково зазначати в договорі підряду.

Матеріал може передаватися від замовника до підрядника за звичайною накладною, в якій зазначається договір, на підставі якого здійснюється передача і зазначається про відсутність переходу права власності на матеріали.

Готова продукція від підрядника до замовника також може передаватися за звичайною накладною. 

Поряд з цим сторони складають:

  • акт виконаних робіт з виготовлення продукції. До складу вартості робіт включається також вартість витрачених підрядником власних матеріалів та не включається вартість витрачених матеріалів замовника;
  • звіт про використання підрядником матеріалів замовника.

В бухгалтерському обліку замовника зазначені операції відображають так:

  • Дт 206 Кт 209 – передані матеріали підряднику (за накладною);
  • Дт 26 Кт 631 – отримана готова продукція від підрядника (на підставі акту виконаних робіт і накладної на отримання продукції);
  • Дт 641 Кт 631 – відображено ПК з ПДВ (на підставі ПН підрядника);
  • Дт 631 Кт 311 – оплачено виконані підрядником роботи;
  • Дт 26 Кт 206 – включена до собівартості готової продукції вартість витрачених підрядником матеріалів замовника (на підставі звіту про використання підрядником матеріалів замовника).

В бухгалтерському обліку підрядника:

  • Дт 022 – отримані матеріали від замовника і відображені на позабалансовому субрахунку;
  • Дт 23 Кт 20, 65, 66, 631, 91 тощо – понесені витрати на виробництво;
  • Дт 361 Кт 703 – передана замовнику готова продукція і виконані роботи (за актом і накладною);
  • Дт 703 Кт 641 – нараховане ПЗ з ПДВ;
  • Дт 703 Кт 791 – дохід від продажу віднесено на фінрезультати;
  • Дт 903 Кт 23 – собівартість виконаних робіт списана на собівартість реалізації;
  • Дт 791 Кт 903 – собівартість реалізації списана на фінрезультати;
  • Кт 022 – списано матеріали замовника на підставі наданого замовнику звіту про витрачені матеріали;
  • Дт 311 Кт 361 – отримана оплата виконаних робіт.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • У підприємства на зберіганні обліковується білизна, як її передати військовій частині?
    Чи може приватне підприємство, платник єдиного податку, яке займається наданням туристичних послуг, взяти на зберігання рушники, постільну білизну по акту приймання-передачі від благодійної організації, а потім цю білизну по офіційному листу передати до військової частини? Якщо так, то чи треба відображати це в бухгалтерській програмі та які наслідки це зберігання може мати?
    18.02.202510
  • Облік поліпшення орендованого майна (офісу)
    Як правильно відобразити будівельно-монтажні роботи в орендованому офісі?
    18.02.202515
  • Нові критерії пов’язаних осіб з 01.01.2025 р.
    Підприємство-резидент України має засновника – нерезидента, який також є замовником послуг, від якого підприємство отримує більшу частину доходу. За новим критерієм пов’язаних осіб, який діє з 01.01.2025 р., цей нерезидент вважатиметься пов’язаною особою. Перша декларація з податку на прибуток, в якій це потрібно врахувати, – це декларація за 2025 рік, яка подаватиметься у 2026 році? У якій звітності це ще потрібно відобразити?
    18.02.202534
  • Відображення в обліку надання пожертви благодійній організації
    ТОВ уклало договір з благодійною організацією. Предмет договору – пожертва військовослужбовцям в сумі 200 тис. грн. ТОВ отримало лист, склало наказ на виплату коштів. Як відобразити дану операцію в обліку? Чи потрібно коригувати фінансовий результат за даною операцією?
    14.02.202538
  • Нюанси застосування прискореної амортизації
    ТОВ придбало легкові автомобілі. Чи можна нарахувати прискорену амортизацію і продати авто?
    14.02.202544