• Посилання скопійовано

Амортизація переданого в оренду обладнання

На підприємство, яке отримує готовий товар для подальшого продажу, надходять послуги технічного консультування. Які це витрати: на збут чи загальновиробничі? Також підприємство надає в оренду основні засоби, які використовуються при виготовлені продукції з матеріалу замовника. Яка амортизація переданого обладнання?

Відповідно до ст. 283 ГКУ, за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендарю) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності. 

Передача ОЗ в оренду здійснюється за актом приймання-передачі довільної форми, який має містити всі обов’язкові реквізити первинного документа, передбачені п. 2 ст. 9 Закону про бухоблік.

Переданий в оперативну оренду об’єкт продовжує обліковуватися у складі необоротних активів орендодавця (п. 16 П(С)БО 14). Амортизацію переданих в оренду необоротних активів орендодавець нараховує за правилами, встановленими для таких активів, тобто амортизаційні відрахування відображають за кредитом рахунку 13. 

Нараховану амортизацію включають до витрат. У разі, якщо у підприємства оренда є основним видом діяльності, то суми нарахованої амортизації відображають за дебетом рахунку 23, а потім списують ці суми на рахунок 903. Якщо оренда не є основним видом діяльності, то амортизацію включають до складу інших операційних витрат за дебетом рахунку 949.

Нарахування амортизації об'єкта операційної оренди також здійснюється орендодавцем. У платників податку на прибуток, які коригують фінрезультат, виникатимуть амортизаційні різниці, згідно з ст. 138 ПКУ, тобто потрібно збільшити фінансовий результат до оподаткування на бухгалтерську амортизацію та зменшити такий результат на суму податкової амортизації.

Відображення різниць, які виникають при нарахуванні амортизації та передбачають коригування фінансового результату до оподаткування, здійснюється у рядках 1.1.1 та 1.2.1 АМ додатка РІ до декларації з податку на прибуток:

  • сума нарахованої амортизації у бухгалтерському обліку відображається у рядку 1.1.1 додатку РІ;
  • у рядку 1.2.1 додатку РІ відображається сума амортизації відповідно до пп. 138.3 ПКУ.

У рядках 1.1.1 та 1.2.1 АМ додатка РІ до Декларації зазначаються різниці, які виникають при нарахуванні амортизації основних засобів без врахування амортизації малоцінних необоротних матеріальних активів.

Аналогічну думку ДПС зазначила у листі від 05.06.2020 р. №2314/6/99-00-07-02-02-06/ІПК.

Що стосується оплати послуг технічного консультування, які полягають в тому, що консультант допомогає складати технологічні карти, а також вирішувати питання, що пов’язані з якістю продукції і технологічним процесом виготовлення товару, включають до складу загальновиробничих витрат (п. 15.7 П(С)БО 16).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202521
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202535
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.2025105
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.20251 114
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025490