Згідно з п. 13 П(С)БО 11 «Забезпечення створюються для відшкодування наступних (майбутніх) операційних витрат на: виплату відпусток працівникам...». Крім того, згідно з п. 7 П(С)БО 26: «Виплати за невідпрацьований час, що підлягають накопиченню, визнаються зобов'язанням через створення забезпечення у звітному періоді».
Саме тому більшість контролюючих органів переконана: створення резерву відпусток є обов'язком юросіб-працедавців (див., зокрема, лист Мінфіну від 09.06.2006 р. №31-34000-20-25/12321).
Водночас звернемо увагу, що фізособам-працедавцям створювати резерв відпусток не обов'язково: адже норми П(С)БО є обов'язковими для виконання тільки тими особами, які зобов'язані вести бухгалтерський облік відповідно до законодавства України. А фізособи до них не належать (ч. 1 ст. 2 Закону про бухоблік).
Для розрахунку резерву відпусток працедавець зобов'язаний скласти графік відпусток на рік і визначити суму річного фонду оплати праці, а також планову суму витрат на оплату відпусток. Розрахунок цих показників робиться, як правило, раз на рік, на самому початку року (хоча чітких правил щодо цього немає, а тому порядок розрахунку таких показників має бути встановлено внутрішнім документом (розпорядженням, наказом) про облікову політику самого підприємства-працедавця).
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити