• Посилання скопійовано

Оплата від нерезидента в гривнях: як обліковувати?

Нерезидент має відкритим гривневий рахунок в українському банку, з якого підприємству буде нараховано оплату в гривнях за послуги (не обкладаються ПДВ). Підприємство виписало рахунок нерезиденту як в доларах, так і в гривнях за відповідним курсом (не НБУ). Як відображати в обліку?

Чи є курсові різниці?

В наведеній ситуації не виникає курсових різниць і не застосовується П(С)БО 21, оскільки оплата надходитиме не в іноземній валюті, а в гривнях. А курсові різниці відображаються тільки, якщо оплата здійснена в іноземній валюті.

 

На якому субрахунку обліковувати: 361 «Розрахунки з іноземними покупцями» чи 362 «Розрахунки з іноземними покупцями»?

В Інструкції щодо застосування Плану рахунків зазначено, що на субрахунку 362 аналітичний облік ведеться в гривнях та валюті, обумовленій договором. З наведеного випливає, що на цьому субрахунку обліковуються ті розрахунки з іноземними покупцями, які оплачуються іноземною валютою. Якщо оплата в гривнях, доречніше застосовувати субрахунок 361, а не 362. Додатковою проблемою буде облік за субрахунком 362 в програмі 1С. Адже програма автоматично буде вимагати ведення обліку як в іноземній валюті, так і в гривнях за курсом НБУ. 

Тому в наведеній ситуації доречніше застосовувати субрахунок 361, на якому облік ведеться тільки в гривнях.

 

Послуги надані в одній сумі в гривнях, а надійшла інша сума. Як обліковувати різницю?

П(С)БО чіткої відповіді на це питання не містять. Можемо скористатися рекомендаціями, наведеними в листі Мінфіну від 31.07.2009 р. №31-34000-10-16/20869, де пишуть про відображення різниці в інших операційних доходах (витратах). Тобто позитивну різницю можна відображати на субрахунку 719, від’ємну – на субрахунку 949.

Отже, бухгалтерські проведення будуть такими:

  • Дт 361 Кт 703 – 10 000 грн (надані послуги);
  • Дт 311 Кт 361 – 11 000 грн (надійшла оплата в більшій сумі);
  • Дт 361 Кт 719 – 1 000 грн (відображена різниця).

Якщо оплата надійшла в меншій сумі:

  • Дт 311 Кт 361 – 9 500 грн (оплата в меншій сумі);
  • Дт 949 Кт 361 – 500 грн (різниця).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202536
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202548
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202534
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025246
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554