• Посилання скопійовано

Бухоблік придбаного складу

ТОВ на загальній системі оподаткування купує склад і земельну ділянку, на якій він знаходиться. Який має бути облік цих об’єктів, як встановити строк амортизації?

Склад і земельна ділянка належать до бухгалтерської категорії основних засобів (ОЗ), а тому питання їх бухгалтерського обліку визначаються П(С)БО 7 «Основні засоби».

Придбані ОЗ спершу відображають у складі капітальних інвестицій на субрахунку 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів» (ДТ 152 Кт 631), а потім зараховують на баланс:

  • Дт 101 «Земельні ділянки» Кт 152 – земельна ділянка;
  • Дт 103 «Будинки та споруди» Кт 152 – склад.

Зарахування на баланс оформляють Актом приймання-передачі (внутрішнього переміщення) ОЗ, форми №ОЗ-1, затвердженого Наказом Мінстату від 29.12.1995 р. №352, або Актом введення в експлуатацію ОЗ, форма якого затверджена Наказом Мінфіну від 13.09.16 р. №818.

Відповідно до п. 22 П(С)БО 7 «Основні засоби» земельні ділянки не підлягають амортизації. Відтак амортизувати потрібно тільки склад.

З метою нарахування амортизації складу підприємство має встановити:

  1. строк корисного використання (експлуатації) складу;
  2. його ліквідаційну вартість;
  3. метод амортизації.

Відповідно до п. 24 П(С)БО 7 «Основні засоби» при визначенні строку використання слід ураховувати:

  • очікуване використання об'єкта підприємством з урахуванням його потужності або продуктивності;
  • фізичний та моральний знос, що передбачається;
  • правові або інші обмеження щодо строків використання об'єкта;
  • інші фактори.

В п. 24 Методрекомендацій №561 зазначено, що строк корисного використання встановлюється підприємством самостійно у розпорядчому акті при зарахуванні об’єкта ОЗ на баланс. Таким розпорядчим актом може бути Акт, яким оформляється зарахування на баланс і який оформляється комісією із введення в експлуатацію ОЗ і який затверджується керівником підприємства.

Таким чином, критерії для визначення орієнтовного строку використання надто розмиті, суб’єктивні.

За орієнтир можна взяти мінімальний строк амортизації, встановлений для податкових цілей, для нарахування амортизації в податковому обліку при розрахунку об’єкта оподаткування податком на прибуток. Відповідно до пп. 138.3.3 ПКУ такий мінімальний строк для будівель (група 3) – 20 років.

Ліквідаційна вартість - сума коштів або вартість інших активів, яку підприємство очікує отримати від реалізації (ліквідації) необоротних активів після закінчення строку їх корисного використання (експлуатації), за вирахуванням витрат, пов'язаних з продажем (ліквідацією) (п. 4 П(С)БО 7 «Основні засоби»).

В п. 23 Методрекомендацій №561 зазначено, що ліквідаційна вартість визначається комісією, створеною наказом керівника підприємства, під час введення об'єкта в експлуатацію.

 

Для чого визначати ліквідаційну вартість?

Щоб встановити вартість, яка амортизується. За п. 4 П(С)БО 7 «Основні засоби» це первісна або переоцінена вартість необоротних активів за вирахуванням їх ліквідаційної вартості.

Методи амортизації перелічені в п. 26 П(С)БО 7 «Основні засоби».

Метод амортизації обирається підприємством самостійно з урахуванням очікуваного способу отримання економічних вигод від використання об’єкта ОЗ (п. 28 П(С)БО 7 «Основні засоби»).

Найпопулярнішим є прямолінійний метод.

Нараховують амортизацію проводкою: Дт 23, 91, 92, 93, 94 (залежно від напрямку використання складу) Кт 131.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Який період списання кредиторської заборгованості?
    За якими підставами та в якому звітному періоді у бухгалтерському обліку підлягає списанню кредиторська заборгованість?
    Сьогодні 13:5747
  • Облік доходу ФОП-"єдинника" при безоплатному отриманні товару за гарантією
    Чи виникає дохід у ФОП – платника єдиного податку при безоплатному отриманні від нерезидента товару на заміну бракованого за претензією, якщо бракований товар не повертається постачальнику, а митна вартість у ВМД зазначена лише для статистики?
    23.10.202518
  • Продаж їжі через Glovo та Bolt Food: що в бухобліку?
    ФОП на ЄП ІІ групи реалізує готові страви з доставкою через Glovo та Bolt Food. Ці компанії отримують кошти від кінцевого споживача та раз на два тижні перераховують виручку підприємству зі свого розрахункового рахунку. Але сума заходить вже за вирахуванням комісії (42%). Як відображати доходи за такою операцію? Чи необхідно проводити такі операції через РРО або ПРРО?
    23.10.202533
  • Як відображати в бухобліку транспортні послуги?
    Підприємство за договором про організацію перевезень надає вантажні транспортні послуги своїми автомобілями, а іноді залучає інших превізників. Якщо є залучення інших перевізників, то це є транспортно-експедиційні послуги? Що в такому разі включати до доходів та витрат?
    22.10.2025799
  • Куди віднести в бухобліку витрати на перевезення врожаю з поля до місця зберігання?
    Підприємство – платник податку на прибуток займається вирощуванням сільгоспкультур. Для перевезення врожаю з поля на склад відповідального зберегання підприємство наймає сторонніх перевізників. На цьому складі продукція зберігатиметься до продажу покупцям. На який рахунок віднести витрати з перевезення урожаю – на 23-й чи на 93- й?
    22.10.202542