• Посилання скопійовано

Збільшення вартості об’єкту лізингу: бухгалтерський облік

Який бухоблік операції із дооцінки (збільшення вартості) об’єкту лізингу (автомобіль) на підставі додаткової угоди до договору фінлізингу, який було укладено на 5 років? Як визначити розмір поточної заборгованості?

Згідно з п. 5 П(С)БО 14, орендар  відображає  в  бухобліку одержаний у фінансову оренду об'єкт  одночасно  як  актив  і  зобов'язання  за найменшою на початок строку оренди оцінкою:  справедливою вартістю активу  або  теперішньою  вартістю   суми   мінімальних   орендних платежів.

При цьому П(с)БО не містить роз’яснень щодо алгоритму обліку операції із збільшення вартості об'єкту лізингу на підставі додаткової угоди з лізингодавцем там умов основного договору. Тож в даному випадку, на думку автора, необхідно виходити безпосередньо з суті такої операції.

Так, у описаній у запитанні ситуації відбувається коригування (дооцінка) вартості автомобіля та відповідне збільшення заборгованості лізингоодержувача перед лізингонадавачем. Зверніть увагу, що в даному випадку не потрібно плутати таку «дооцінку» з бухгалтерською дооцінкою, яка передбачена п. 16 П(С)БО 7.

Отже, на підставі додаткової угоди лізингоодержувач в обліку відображає такі записи:

  • Дт 105 Кт 531 – на суму збільшення вартості об’єкту лізингу;
  • Дт 641 Кт 531 – ПК з ПДВ у сумі збільшення вартості за умови реєстрації лізингонадавачем РК;
  • Дт 531 Кт 611 – на суму збільшення лізингових платежів (без врахування відсотків), що припадають на поточний рік.

Таким чином, на думку автора, доцільно розподілити розмір збільшення вартості об’єкту лізингу на залишок місяців протягом яких буде сплачуватися лізингова плата і перевести до поточної заборгованості суму за місяці, які припадають на поточний рік (за умови, що тривалість сплати лізингових платежів залишається незмінною).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202520
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202534
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.202595
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.2025993
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025468