• Посилання скопійовано

Збільшення вартості об’єкту лізингу: бухгалтерський облік

Який бухоблік операції із дооцінки (збільшення вартості) об’єкту лізингу (автомобіль) на підставі додаткової угоди до договору фінлізингу, який було укладено на 5 років? Як визначити розмір поточної заборгованості?

Згідно з п. 5 П(С)БО 14, орендар  відображає  в  бухобліку одержаний у фінансову оренду об'єкт  одночасно  як  актив  і  зобов'язання  за найменшою на початок строку оренди оцінкою:  справедливою вартістю активу  або  теперішньою  вартістю   суми   мінімальних   орендних платежів.

При цьому П(с)БО не містить роз’яснень щодо алгоритму обліку операції із збільшення вартості об'єкту лізингу на підставі додаткової угоди з лізингодавцем там умов основного договору. Тож в даному випадку, на думку автора, необхідно виходити безпосередньо з суті такої операції.

Так, у описаній у запитанні ситуації відбувається коригування (дооцінка) вартості автомобіля та відповідне збільшення заборгованості лізингоодержувача перед лізингонадавачем. Зверніть увагу, що в даному випадку не потрібно плутати таку «дооцінку» з бухгалтерською дооцінкою, яка передбачена п. 16 П(С)БО 7.

Отже, на підставі додаткової угоди лізингоодержувач в обліку відображає такі записи:

  • Дт 105 Кт 531 – на суму збільшення вартості об’єкту лізингу;
  • Дт 641 Кт 531 – ПК з ПДВ у сумі збільшення вартості за умови реєстрації лізингонадавачем РК;
  • Дт 531 Кт 611 – на суму збільшення лізингових платежів (без врахування відсотків), що припадають на поточний рік.

Таким чином, на думку автора, доцільно розподілити розмір збільшення вартості об’єкту лізингу на залишок місяців протягом яких буде сплачуватися лізингова плата і перевести до поточної заборгованості суму за місяці, які припадають на поточний рік (за умови, що тривалість сплати лізингових платежів залишається незмінною).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202536
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202548
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202534
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025247
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554