• Посилання скопійовано

Як виправити помилку в обліку неприбуткової організації?

При проведенні звірки з контрагентом виявлено помилки за 2016 – 2018 роки. У неприбуткової організації накладні на канцтовари на більшу суму, ніж в контрагента. Канцтовари були списані. Контрагент надав організації нові накладні. Як виправити помилку?

Помилки виправляють в тому періоді, в якому виявлені. Це випливає зі змісту п. 4.3 Положення №88, п. 4, п. 5 П(С)БО 6.

Таким чином, якщо помилка виявлена, наприклад, у вересні 2020 року, то відповідні бухгалтерські записи відображаються саме у вересні 2020 року.

До акту звірки варто прикласти надані контрагентом правильні накладні. Складається також бухгалтерська довідка, де наводяться бухгалтерські записи, якими виправляється помилка.

 

Які бухгалтерські записи повинні бути?

Придбаваючи канцтовари, організація могла робити запис: Дт 209 Кт 631. Списання на витрати: Дт 92 Кт 209.

Поряд з цим на суму понесених витрат відображалися доходи: Дт 69, 48 Кт 718.

Нагадаємо, що в неприбуткових організаціях витрати балансують з отриманими доходами.

Але якщо на витрати списали зайве, то й на доходи списали зайве. Отже, залишок зайво списаного має бути поновлено на рахунку 69. Окрім того, має бути зменшено залишок кредиторської заборгованості на субрахунку 631. Таку помилку можна виправити способом сторно (запис суми помилки з мінусом) проведенням: Дт 69 Кт 631.

 

Виправлення у фінансовій звітності

Оскільки це виправлення за минулий період, то подаючи баланс за звітний рік і проміжні періоди звітного року потрібно на суму помилки зменшити залишок на початок року за рядком заборгованості перед постачальниками (рядок 1615) і збільшити залишок за рядком доходів майбутніх періодів (рядок 1665, в балансі №1-мс рядок 1690).

Поряд з цим, подібне виправлення потрібно зробити і в балансі за 2016, 2017 і 2018 роки – на початок і кінець року, на суму помилки, що відноситься до відповідних років.

Поряд з цим, у Звіті про фінрезультати за 2016, 2017 і 2018 роки на суму помилки, допущеної в цих роках, зменшуємо інші операційні доходи і інші операційні витрати.

Якщо внутрішніми документами неприбуткової організації передбачено затвердження річної фінзвітності, приміром, зборами засновників, то і виправлену фінзвітність потрібно затвердити в такому самому порядку.

Далі виправлену фінзвітність із супровідним листом потрібно подати до статуправління. Поряд з цим, якщо організація подає таку фінзвітність іншим адресатам, то потрібно подати і виправлену фінзвітність.

 

 

Чи потрібно робити виправлення у Звіті про використання доходів неприбуткової організації?

Відповідно до пп. 50.1ст. 102 ПКУ виправити помилку можна не пізніше закінчення 1095 дня з дня, що настає за останнім днем граничного строку подання Звіту.

Наприклад, граничний строк подання Звіту за 2016 рік – 01.03.2017 р. Отже, на сьогодні такий строк сплив. Тому помилка в Звіті за 2016 рік не виправляється.

А помилки у Звітах за 2017 і 2018 рік можна виправити у загальному порядку, прийнятому для самостійного виправлення помилок, відповідно до пп. 50.1 ПКУ – подавши уточнюючий Звіт за кожен період, коли допущена помилка. Разом із уточнюючим Звітом подається уточнена фінзвітність. Про особливості подання уточненої фінзвітності разом з уточнюючим Звітом можна почитати тут.

Особливості виправлення помилок через подання уточнюючого Звіту розглянуті нами тут.

В розглянутій нами ситуації варто заповнювати тільки частину І уточнюючого Звіту – правильними показниками. Фактично на однакову суму зменшиться як дохідна, так і витратна частина Звіту.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202536
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202548
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202534
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025247
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554