• Посилання скопійовано

Облік передплати на електронний журнал

Підприємство (річний платник податку на прибуток) передплатило електронний журнал на наступний рік та нарахувало в кінці року витрати майбутніх періодів на всю суму. В який період включати акт на передплату, датований січнем та як списувати витрати майбутніх періодів? В якому розмірі зазначати дохід у ф. №1ДФ, якщо оплата була здійснена ФОПу?

1. Визначення витрат майбутніх періодів.

Витрати майбутніх періодів – це відстрочені у часі визнання витрати. Вони виникають в одному звітному періоді, але пов’язані у часі з іншим звітним періодом або доходом, який буде отриманий в такому періоді. Як правило, витрати майбутніх періодів виникають у результаті попередньої оплати за роботи чи послуги.

Чому необхідно визнавати витрати майбутніх періодів, пояснює ст. 4 Закону "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 № 996. За принципом нарахування, визначеним цим законом, витрати попадають в облік витрат майбутніх періодів в момент їх виникнення без прив’язки до їх оплати грошовими коштами.

Найпоширенішою помилкою є віднесення одразу всієї суми на витрати (якщо передплачено періодику більш ніж на один місяць). Така операція призводить до викривлення обліку шляхом завищення витрат та заниження фінрезультату до оподаткування.

Потрібно вартість передплати віднести на рахунок 39 та рівномірно списувати її на витрати протягом строку передплати. Залежно від призначення періодики витрати списуються на відповідні рахунки: Дт 23, 91, 92, 93, 94 Кт 39.

 

2. Відображення витрат майбутніх періодів в бухобліку.

Розглянемо облік витрат майбутніх періодів на прикладі. Підприємство у грудні 2019 р. передплатило  електронний журнал на 2020 р. для потреб бухгалтерії. Вартість передплати — 1 200 грн (без ПДВ), тобто 100 грн/міс.

з/п

 

Зміст господарської операції

Дебет

Кредит

Сума, грн

1

Здійснено передплату видання на 2020 р.

(100 грн/міс. × 12 міс.)

371

311

1200,00

2

Віднесено вартість передплати до витрат майбутніх періодів

 

39

631

1200,00

3

Проведено залік заборгованості

631

371

1200,00

4

Щомісячне віднесення на витрати вартості журналу

(100 грн щомісяця протягом 2020 р.)

92

39

100,00

 

3.  Відображення розрахунків з ФОП в звіті №1ДФ.

Розрахунки з постачальниками ФОП відображаються в звіті №1ДФ в тому періоді, коли вони відбулися. Наприклад, якщо оплата була здійснена в IV кварталі 2019 року, то оплата буде відображена в звіті за IV квартал 2019 року. Нарахована сума в такому разі — вартість товарів/робіт/послуг, які отримані за накладними або актами. Якщо акт надійшов в I кварталі 2020 року, покупець повинен показати нарахований дохід у графі 3а розділу I ф. №1ДФ за I квартал 2020 року, а в графі 5 зазначити ознаку доходу «157».

 

Висновки:

1. Витрати майбутніх періодів мають бути списані пропорційно та поступово протягом року на витрати періоду.

2. Якщо акт від постачальника ФОП наданий в іншому періоді, ніж була здійснена оплата, то нарахований дохід в обсязі акту відображається в звіті за ф. №1ДФ у тому періоді, яким датований акт.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Новікова Марія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.20245
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024161
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202456
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202425
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202449