• Посилання скопійовано

Облік передплати на електронний журнал

Підприємство (річний платник податку на прибуток) передплатило електронний журнал на наступний рік та нарахувало в кінці року витрати майбутніх періодів на всю суму. В який період включати акт на передплату, датований січнем та як списувати витрати майбутніх періодів? В якому розмірі зазначати дохід у ф. №1ДФ, якщо оплата була здійснена ФОПу?

1. Визначення витрат майбутніх періодів.

Витрати майбутніх періодів – це відстрочені у часі визнання витрати. Вони виникають в одному звітному періоді, але пов’язані у часі з іншим звітним періодом або доходом, який буде отриманий в такому періоді. Як правило, витрати майбутніх періодів виникають у результаті попередньої оплати за роботи чи послуги.

Чому необхідно визнавати витрати майбутніх періодів, пояснює ст. 4 Закону "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 №996. За принципом нарахування, визначеним цим законом, витрати попадають в облік витрат майбутніх періодів в момент їх виникнення без прив’язки до їх оплати грошовими коштами.

Найпоширенішою помилкою є віднесення одразу всієї суми на витрати (якщо передплачено періодику більш ніж на один місяць). Така операція призводить до викривлення обліку шляхом завищення витрат та заниження фінрезультату до оподаткування.

Потрібно вартість передплати віднести на рахунок 39 та рівномірно списувати її на витрати протягом строку передплати. Залежно від призначення періодики витрати списуються на відповідні рахунки: Дт 23, 91, 92, 93, 94 Кт 39.

 

2. Відображення витрат майбутніх періодів в бухобліку.

Розглянемо облік витрат майбутніх періодів на прикладі. Підприємство у грудні 2019 р. передплатило  електронний журнал на 2020 р. для потреб бухгалтерії. Вартість передплати — 1 200 грн (без ПДВ), тобто 100 грн/міс.

з/п

 

Зміст господарської операції

Дебет

Кредит

Сума, грн

1

Здійснено передплату видання на 2020 р.

(100 грн/міс. × 12 міс.)

371

311

1200,00

2

Віднесено вартість передплати до витрат майбутніх періодів

 

39

631

1200,00

3

Проведено залік заборгованості

631

371

1200,00

4

Щомісячне віднесення на витрати вартості журналу

(100 грн щомісяця протягом 2020 р.)

92

39

100,00

 

3.  Відображення розрахунків з ФОП в звіті №1ДФ.

Розрахунки з постачальниками ФОП відображаються в звіті №1ДФ в тому періоді, коли вони відбулися. Наприклад, якщо оплата була здійснена в IV кварталі 2019 року, то оплата буде відображена в звіті за IV квартал 2019 року. Нарахована сума в такому разі — вартість товарів/робіт/послуг, які отримані за накладними або актами. Якщо акт надійшов в I кварталі 2020 року, покупець повинен показати нарахований дохід у графі 3а розділу I ф. №1ДФ за I квартал 2020 року, а в графі 5 зазначити ознаку доходу «157».

 

Висновки:

1. Витрати майбутніх періодів мають бути списані пропорційно та поступово протягом року на витрати періоду.

2. Якщо акт від постачальника ФОП наданий в іншому періоді, ніж була здійснена оплата, то нарахований дохід в обсязі акту відображається в звіті за ф. №1ДФ у тому періоді, яким датований акт.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Новікова Марія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік та ПДВ при передачі матеріалів для маскувальних сіток
    ТОВ - платник податку на прибуток за листом – проханням від ОТГ планує надати безкоштовно матеріали для виготовлення маскувальних сіток. Частину матеріалів куплено у ФОПа без ПДВ, частина з ПДВ. Як документально оформити передачу матеріалів? Чи потрібно нараховувати компенсуюче ПДВ?
    Сьогодні 09:1117
  • Облік витрат благодійного фонду за відсутності цільових надходжень
    Благодійний фонд отримав послуги з електроенергії у грудні з актом виконаних робіт, які було віднесено до витрат (Дт 949 Кт 685) з одночасним проведенням (Дт 48 Кт 718). Оплата за послуги не здійснювалася, що призвело до кредиторської заборгованості. Після закриття місяця виникло дебетове сальдо за рахунком 48 через відсутність цільових надходжень. Які госпоперації потрібно було провести у випадку, коли витрати понесені в одному році, а кошти від благодійників для їх оплати не надходили?
    01.04.202552
  • Чи може підприємець-"загальносистемник" використати експертну оцінку для нарахування амортизації ОЗ?
    Підприємець-платник ЄП перейшов на загальну систему оподаткування. Документи на основні засоби (вантажні автомобілі), які безпосередньо використовуються у госпдіяльності, не збереглися. Чи правомірно використовувати оціночну вартість незалежного експерта для нарахування амортизації?
    01.04.202527
  • Облік придбання державного підприємства на аукціоні
    ТОВ на загальній системі придбало держпідприємство через аукціон з умовою погашення всіх боргів ДП. Підприємство отримало майно та зобов'язання ДП за передавальними актами з балансовими сумами. Як ТОВ має відобразити в бухобліку отримані активи та зобов'язання ДП? Яку кореспонденцію рахунків слід застосувати при оприбуткуванні майна та зобов'язань? Як відобразити в обліку погашення частини боргів, що вже сплачені, та непогашені зобов'язання?
    31.03.202517
  • Прискорена амортизація автомобіля, отриманого у фінлізинг
    Підприємство, платник податку на прибуток, що коригує фінрезультат до оподаткування на податкові різниці з розділу ІІІ ПКУ, отримало у фінансовий лізинг на 5 років автомобіль (за програмою кредитування 5-7-9). Чи можна застосувати до такого автомобіля прискорену амортизацію, як в податковому обліку, так і в бухгалтерському (2 роки)?
    31.03.2025125