• Посилання скопійовано

Умови незастосування податкових різниць новоутвореним підприємством

Підприємство засноване у 2020 році і подаватиме річну декларацію. Як оформити рішення про незастосування податкових різниць (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років)? Чи потрібно в цьому разі коригувати фінрезультат на суму якихось інших податкових різниць?

У пп. 134.1.1 ПКУ зазначено, що платник податку, у якого річний дохід (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний період не перевищує сорока мільйонів гривень, має право прийняти рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу, не більше одного разу протягом безперервної сукупності років в кожному з яких виконується цей критерій щодо розміру доходу. Про прийняте рішення платник податку зазначає у податковій звітності з цього податку, що подається за перший рік в такій безперервній сукупності років.

Для цілей цього підпункту до річного доходу від будь-якої діяльності, визначеного за правилами бухгалтерського обліку, включається:

  • дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), 
  • інші операційні доходи, 
  • фінансові доходи та інші доходи.

Таким чином, якщо для новоутвореного підприємства в році його утворення визначений за правилами бухобліку дохід від будь-якої діяльності не перевищує 40 млн грн, таке підприємство має право прийняти рішення про незастосування податкових різниць (крім збитків минулих років).

Прийнявши таке рішення, платник не застосовує всі податкові різниці, окрім збитків минулих років. 

Про прийняте рішення потрібно зазначити в податковій декларації з податку на прибуток. Для цього в кінці декларації є відповідне поле, в якому роблять відмітку – «Х». А також у полі «Прийнято рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці» зазначають номер та дату розпорядчого документа підприємства, на підставі якого прийнято таке рішення. 

Аналогічно консультує податкова, відповідаючи на питання в підкатегорії 102.20.02, ЗІР: «Як у Податковій декларації з податку на прибуток підприємств платником податку зазначається рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на різниці, визначені відповідно до положень розд. ІІІ ПКУ?».

 

Що це за розпорядчий документ?

Оскільки розпорядником майна на підприємстві є його керівник, то й рішення щодо незастосування податкових різниць приймає керівник, оформляючи його своїм наказом чи розпорядженням. Причому оскільки податкові різниці не стосуються облікової політики підприємства, немає підстав записувати таке рішення до наказу про облікову політику на підприємстві. Фактично це має бути окремий наказ.

Надалі платник не застосовує податкові різниці кожного наступного року, за умови, що в кожному такому році обсяг доходу не перевищує 40 млн грн. Але якщо в якомусь з таких наступних років обсяг доходу перевищить 40 млн грн, з такого року і надалі потрібно буде застосовувати податкові різниці. 

 

Чи потрібно в кожному році незастосування податкових різниць робити відмітку в декларації?

У пп. 134.1.1 ПКУ чітко написано, що про прийняте рішення платник податку зазначає у податковій звітності з цього податку, що подається за перший рік в такій безперервній сукупності років. В подальші роки такої сукупності коригування фінансового результату також не застосовуються (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років).

Тобто, відмітку роблять тільки в першій декларації. В декларації наступних років відмітку робити не потрібно.

Щоправда, податкова консультувала інакше, відповідаючи на питання в підкатегорії 102.20.02, ЗІР: «Чи необхідно платнику податків з доходом менше 20 млн грн, який прийняв рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на різниці, визначені розд. ІІІ ПКУ, та відобразив це у Податковій декларації з податку на прибуток підприємств, у наступних звітних (податкових) періодах заповнювати поле «Наявність рішення»?».

Податкова вважала, що відмітку слід ставити в кожній декларації, коли податкові різниці не застосовуються. Але з 23.05.2020 р. ця консультація переведена до розряду нечинних. Наразі думка податкової з цього питання невідома.

Вважаємо, що не буде помилкою, якщо підприємство буде робити таку відмітку в кожному році незастосування податкових різниць. Хоча для уникнення непорозумінь з податковою можна отримати з цього питання індивідуальну податкову консультацію.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202536
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202548
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202534
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025247
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554